Keep calm and carry on yms. ällötykset!
En yhtään pidä näistä teksti-sisustusjutuista, joissa jotain englanninkielisiä muka viisauksia tai ranskankielisiä Paris de.... Eivät ole mun makuun lainkaan, mutta niitä tursuaa joka ainoassa sisustuslehdessä. Kaikkein naurettavin on kun joka tyynyssä ja seinillä isoin kirjaimin Home. Tosiaankin homeinen sisustuselementti. Askon valikoimiin kuului hiljattain kynnysmatto, jossa oli tekstinä KOTONA, siis aivan mainio vastaisku näille muille tekstihöpötyksille!
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 08:51"]
En yhtään pidä näistä teksti-sisustusjutuista, joissa jotain englanninkielisiä muka viisauksia tai ranskankielisiä Paris de.... Eivät ole mun makuun lainkaan, mutta niitä tursuaa joka ainoassa sisustuslehdessä. Kaikkein naurettavin on kun joka tyynyssä ja seinillä isoin kirjaimin Home. Tosiaankin homeinen sisustuselementti. Askon valikoimiin kuului hiljattain kynnysmatto, jossa oli tekstinä KOTONA, siis aivan mainio vastaisku näille muille tekstihöpötyksille!
[/quote]
Niin noh.. ne nyt sattuvat olemaan muotia. Ei niitä ole pakko omaan kotiin ostaa jos ei miellytä.
Nyt neuvoisinkin sinua, että keep calm and carry on
;)
Sehän on nostalgiaa. Keep calm -julisteet oli toisen maailmansodan propagandaa.
Komppaan ap:ta! Seurailen useita blogeja ja laitan pois lukulistaltani aika pian noi "Keep calm and carry on" -blogit... ja tosiaan nuo hometekstit ovat samaa sarjaa.
Ne ärsyttävät minua siksi, että niissä ei ole mitään persoonallista ja kekseliästä. Miksi laittaa seinälle tyhjänpäiväisiä tekstejä sen sijaan, että keksisi omia, henkilökohtaisia arkea kannattelevia sloganeita.
Ehkä jotkut sisustavat kotiaan muita varten, neutraalisti. Olen aina ihmetellyt luhta-home -mallistoa (kun useat ihmiset kamppailevat kotiensa homeongelmien kanssa) ja Stockmannin Villa-mallistoa (ei taida olla villaa..). Miksi ei voisi olla Luhdan koti-mallisto ja Stockan mökki-mallisto. Uppoaisi ainakin minuun. Toki kansainvälisille markkinoille esim. Luhta suuntautuu noilla, mutta koti-sana voisi olla ihan kiva muidenkin kielialueiden huulilla (ellei se sitten tarkoita jotain outoa valtakielillä).
Ne Keep calm jne julisteet oli hauskoja silloin, kun ne esiintyi jutuissa ekoja kertoja. Nyt niitä on JOKA PUOLELLA. Miten kukaan järkevä ihminen enää ostaa yhtään mitään Keep calm-julistetta tai -esinettä, kun juttu on nyt niin kulunut?
Uusimmassa Kotivinkissäkin oli esitelty koti, jossa oli kaikki puhkikuluneet kliseet: Keep calm-juliste, mustavalkoinen wc, mustavalkoiset raitamatot, perheen äidistä kiva keksiä uusia käyttötarkoituksia vanhoille esineille jne. Juu, tilaan lehden ihan sitä varten, että siellä esitellään kaksi sesonkia sitten hittinä olleita juttuja. Miksi ei esitelty kotia, jossa olisi oikeasti uusia ja tuoreita ideoita?!
Mäkin tykkäisin enemmän Luhdan Koti-mallistosta tai edes Hem-mallistosta kuin Home-mallistosta. Ja Stockmannin Huvila-mallisto olisi hieno nimi!
Enemmän mua ihmetyttää ne aikuiset, jotka jaksavat ottaa pulttia toisten sisustuksista:) Live and let live.
Tai ehkä paremminkin; keep calm and carry on, niinkuin joku aiemmin jo kehoitti.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:53"]
Mäkin tykkäisin enemmän Luhdan Koti-mallistosta tai edes Hem-mallistosta kuin Home-mallistosta. Ja Stockmannin Huvila-mallisto olisi hieno nimi!
[/quote]
Olis paljon siistimpää jos Luhta Home-mallisto olisi Luhta Koti. Varmaan kuulostaisi ulkomaankielisenkin mielestä eksoottisemmalta ja skandinaavisemmalta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:56"]
Enemmän mua ihmetyttää ne aikuiset, jotka jaksavat ottaa pulttia toisten sisustuksista:) Live and let live.
Tai ehkä paremminkin; keep calm and carry on, niinkuin joku aiemmin jo kehoitti.
[/quote]
Ei se muakaan häiritse muuten, mutta jos maksan lehdestä, jossa esitellään tuollaisia bygones-juttuja, niin sitten harmittaa.
Jos jonkun kaverin luona nyt näkisin Keep calm-asian, niin kyllä mä sitä salaa mielessäni aika mielikuvituksettomana laumasieluna pitäisin.
Enemmän mua vituttaa lauseiden "sisustaminen". On tosi älyttömän kuuloista kun joku puhuu sekaisin suomea ja englantia. Tekis aina mieli sanoa: Okei, sä osaat muutaman enkunkielisen sanan, tuli selväksi, voit lopettaa jo, kuulostaa typerältä.
En tiedä miksi jotkut tekee tuota. Yhdellä "syy" oli että hän oli oleskellut pari kuukautta englanninkielisellä alueella, vuotta aiemmin... Yhdellä "syy" kai oli että haluaa kuulostaa jotenkin trendikkäältä tai maailmankansalaiselta, kun on kököttänyt siinä 500 henkilön pitäjäkaupungissa koko liian pitkän elämänsä.
Tekstejä sisältäviä sisustustavaroita tai kankaita vastaan mulla ei sen sijaan oo mitään. Ne ei ainakaan länkytä siinä korvanjuuressa.
Elämä runsaudensarvessa on joskus niin vaikeaa ja rankkaa..
Naapurissa on seinällä just tämä "keep calm and carry on" -plakaatti. Repesin nähdessäni sen, koska kyseisen huushollin asukkaat ovat kamalia meluajia :D Lapset huutavat ja paiskovat lelujaan ja ovia, iskä huutaa ja paiskoo tavaroita, äiti huutaa. Jep, keep calm! Melske kantautuu jopa suljettujen ovien ja ikkunoiden taakse kadulle.
Biltemassa on kynnysmatto jossa lukee
KEYS
PHONE
WALLET
Meillä on juliste jossa sanotaan:
WARNING - only heavy metal music allowed.
Kelpaako? Ei pitäis olla liian imelää.
Isäntäväki on sitten 40+.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:17"]
Sehän on nostalgiaa. Keep calm -julisteet oli toisen maailmansodan propagandaa.
[/quote]
Monikohan toisen maailmansodan kokenut muistelee sota-aikaa sellaisella nostalgialla, että sisustaa tuollaisella roinalla kotiaan?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 09:56"]
[/quote]
Ei se muakaan häiritse muuten, mutta jos maksan lehdestä, jossa esitellään tuollaisia bygones-juttuja, niin sitten harmittaa.
Jos jonkun kaverin luona nyt näkisin Keep calm-asian, niin kyllä mä sitä salaa mielessäni aika mielikuvituksettomana laumasieluna pitäisin.
[/quote]
Toisaalta, mikään ei ole tavanomaisempaa kuin yrittää olla erilainen:) Eli ehkä ne laumasielut ovat ihan tyytyväisiä, vaikka varmasti tietävät etteivät ole mitään maailman erikoisimpia sisustajia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 10:22"]
Biltemassa on kynnysmatto jossa lukee
KEYS
PHONE
WALLET
[/quote]
"Do not forget"?
haA
aha.