Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuoinnin poisto R20-menetelmällä, kokemuksia?

Vierailija
11.09.2013 |

Hei!

Kaipailisin kokemuksia tatuoinnin poistosta uudella R20-menetelmällä. Onko kukaan kokeillut? Lähinnä kiinnostaa hoitolat pk-seudulla, Cityklinikka ja Eiran sairaala ainakin tekee näitä, onko kukaan käynyt? :) yhdestä blogista löysin jo tietoa ja kuvia mutta kys. hoitola Seinäjoella eli vähän kaukana.. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon menossa Cityklinikalle, mutta kuulisin itsekin mielelläni kokemuksia muilta sitä ennen.

Vierailija
2/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perhana. On aika hintava summa turhaan maksettavaksi.

Maksan sen hinnan kyllä mielelläni, kunhan oikeasti pääsen tuosta hirvityksestä eroon, mutta kiva jos maksaakin tyhjästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia kirurgisesta poistosta? Mulla vähän tulitikkuaskia pienempi tatuointi, josta haluisin eroon. Epäilen, että kuva on niin syvällä ettei laser toimi.

Vierailija
4/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuleeks Kela plajo vastaan? Vaik jotain 40 prossaa, tää kun vaikuttaa jo mielialaankin?

Vierailija
5/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että tulitikkuaskia pienemmät tatuoinnit voi periaatteessa leikata kirurgisesti. Tämä onnistuu kuitenkin vain alueelta, jossa on löysää ihoa, muuten tulee järkyttävä arpi.

Tatuoinnin voi poistaa myös laserilla polttamalla. Takuuvarmasti kuva poistuu, mutta arpikudos voi olla kamala. Itse olen poistattanut näin kolme tatuointia: kahdesta jäi lähes huomaamaton arpi, mutta yhdestä niin iso, että joudun aina peittämään. Tosin arpea voisi hioa jollain menetelmällä, mutten ole siihen perehtynyt. Tätä laserpoistoa tekee mm. Lauri Lauteala Turun Pulssissa.

Vierailija
6/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 13:19"]Olen käynyt Eiran sairaalassa. Poistettava kuva on köynnös ranteen ympärillä. "Luvattiin" helpoksi jutuksi, ja että todennäköisesti yksi kerta riittää (Eli siis 1xneljän käsittelyn sessio). Tämä oli marraskuussa 2012. Lopputulos: tatuoinnissa ei minkäänlaista muutosta. Annoin ylipuhua itseni toiseen käsittelyyn maaliskuussa 2013. Tämän piti ihan varmasti tuottaa tulosta, eikä kolmatta kertaa tarvittaisi. No, tuossa se edelleen möllöttää.. Muutamasta kohdasta on erittäin selvästi vaalentunut, mutta ei sitä kukaan ulkopuolinen huomaa. Olen siis todella pettynyt. Kaipa silti yritän vielä jatkaa poistamista. Yhden kerran hinta oli 560€.

[/quote]

Onko tuo poisto kaikkialla noin kallista? 560 € / kerta kuulostaan melkoiselta, mikäli käsittelyitä pitää ottaa useita...

Vierailija
7/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:12"]Olen lukenut, että tulitikkuaskia pienemmät tatuoinnit voi periaatteessa leikata kirurgisesti. Tämä onnistuu kuitenkin vain alueelta, jossa on löysää ihoa, muuten tulee järkyttävä arpi.

Tatuoinnin voi poistaa myös laserilla polttamalla. Takuuvarmasti kuva poistuu, mutta arpikudos voi olla kamala. Itse olen poistattanut näin kolme tatuointia: kahdesta jäi lähes huomaamaton arpi, mutta yhdestä niin iso, että joudun aina peittämään. Tosin arpea voisi hioa jollain menetelmällä, mutten ole siihen perehtynyt. Tätä laserpoistoa tekee mm. Lauri Lauteala Turun Pulssissa.

[/quote]

Minkä hintaista laserilla poistaminen oli?

Vierailija
8/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetelmiä on erilaisia -> eri hinnat.

Tuo 560€ oli R20- menetelmän hinta. Se tarkoittaa, että yhden käynnin aikana tatuointi käsitellään neljä kertaa. Välissä pidetään aina 20 min tauko. Kertoja tarvitaan 2-4 (arvio!).

Tavallinen yksittäinen laser-käsittely maksaa n. 150€, mutta toistoja tarvitsee helposti 8-10->

Uusinta on R0-menetelmä, jossa samalla kertaa tehdään useampi käsittely ilman 20 min odotusaikaa. Käsittelyjen välissä vain lisätään jotain rasvaa. Sen hintaa en tiedä.

Vierailija
9/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, kiitos noista hintatiedoista!

Vierailija
10/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin sormen ympäriltä (ei ollut vihkisormus) laserilla polttamalla ja hinta oli alle 250€. Isompi kuva selästä oli n. 550€ (tästä jäi se kamala arpi).

Vierailija
11/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma onko mieheni poistanut tatuointiaan tuolla vai jollain muulla menetelmällä, mutta laserilla kuitenkin. Hänelle luvattiin hyviä tuloksia, tatuointikin oli suht pieni, kämmenen kokoinen. Kertahinta oli 500e pintaan. Yhdellä käynnillä laseroitiin kohtaa kahdesti. Mies käynyt laseroitavana nyt viisi kertaa ja enää vähän mustetta jäljellä.. mutta aika suolainen hinta mielestäni, toki palkitsee kun kuvan saa pois. Mies on välillä pohtinut kuinka paljon halvemmalla ja helpommalla olisi päässyt kun olisi ottanut vain uuden tatuoinnin vanhan päälle. Mutta siis kannattaa varautua useiden tonnien laskuun, lopputulos palkitsee mutta tuo tuntuvan loven pankkitilille..

Vierailija
12/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että poistaminen on onnistunutkin! Itsellä olisi myös kämmenen kokoinen tatuointi, josta haluaisin eroon.

Pitänee alkaa säästämään. Onneksi tämän kuitenkin saa vaatteiden alle piiloon tarvittaessa.

Vierailija
13/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota leikkaamista. Mulla on alaselässä n. kämmenen kokoinen tatuointi, joka nyt ei kummemmin häiritse, mutta jonka voisin poistaakin. Olen laihtunut 35kg ja mahassa on ylimääräistä nahkaa vaikka muille jakaa. Onnistuisikohan mahanahan venyttäminen selkäpuolelle niin, että leikkaaminen onnistuisi? :)

Vierailija
14/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos löytyisi kokemuksia tatuoinnin poistosta...

Vierailija
15/32 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan monta moralisoivaa ja ylenmyydentuntoista vastausta tyyliin "itse en koskaan piaisi itseäni tatuoinnilla" "olisi pitänyt ajatella asiaa jo ennen kuin..." olen aina ollut sitä mieltä että..." jnejne.

Mutta asiaan, ei ole kokemusta. Mutta jos Eiran sairaala käyttää ko menetelmää, pitäisin sitä hyvänä ja toimivana.

Vierailija
16/32 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä ajattelin ensin itsekin mutta eipä näköjään onneksi ole tullut mitään..tosin ei myöskään kokemuksia? Tykkään tatuoinneista ylipäätään tosi paljon mutta tää mun toka epäonnistui enkä halua mitään peitekuvaa..

Vierailija
17/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit... Kikkelis kokkelis :D

Vierailija
19/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 13:06"]Mitäs läksit... Kikkelis kokkelis :D

[/quote]

Jep... ihminen on erehtyväinen.

30-vuotiaana perheenäitinä sitä saattaa olla eri mieltä, kun 18-kesäisenä, identiteettikriisin keskellä olevana tyttönä. Kaduttaa. Myönnän.

Vierailija
20/32 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Eiran sairaalassa. Poistettava kuva on köynnös ranteen ympärillä. "Luvattiin" helpoksi jutuksi, ja että todennäköisesti yksi kerta riittää (Eli siis 1xneljän käsittelyn sessio). Tämä oli marraskuussa 2012. Lopputulos: tatuoinnissa ei minkäänlaista muutosta. Annoin ylipuhua itseni toiseen käsittelyyn maaliskuussa 2013. Tämän piti ihan varmasti tuottaa tulosta, eikä kolmatta kertaa tarvittaisi. No, tuossa se edelleen möllöttää.. Muutamasta kohdasta on erittäin selvästi vaalentunut, mutta ei sitä kukaan ulkopuolinen huomaa. Olen siis todella pettynyt. Kaipa silti yritän vielä jatkaa poistamista. Yhden kerran hinta oli 560€.