Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minäkö kalkkis, en ymmärrä Twitteriä

Vierailija
10.09.2013 |

Voisko joku ystävällinen sielu kertoa lyhyesti twiittauksen perusteet. Mulla on tunnari ja olen löytänyt pari ihmistä seurattavaksi, mutta mitä esim. on retweettaus? Miten risuaitoja käytetään? Miten haetaan viestejä? Tai muuta olennaista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retweet tarkoittaa jonkun toisen twiitin uudelleentwiittausta omille seuraajilleen. Risuaidoilla "liitetään" viesti johonkin keskusteluun, esim. #susijengi-tagilla voi hakea/seurata korisjoukkueeseen liittyviä twiittejä tai osallistua itse keskusteluun. Viestejä haetaan jollain sanalla hakukentässä, kuten muuallakin, tai klikkaamalla jotain hashtagia.

Vierailija
2/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ne twiitit omaan kännykkään vai nettiin?

t. toinen tietämätön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis netissä kaikki tietenkin tapahtuu, mutta voihan sitä nykyisillä puhelimilla käyttää kännykälläkin.

Vierailija
4/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset sieltä tyyppejä, joita seuraat. Ne twiittaa sinne juttuja, uutislinkkejä ja kuvia. Jotkut twiittaa pelkästään kuvia. Usein julkkiset twiittaavat kuvia lomiltaan, juhlista tai ravintoloista. Saat luotua Twitteristä oman 7päivää-lehden, jossa seuraat juuri niitä (kansainvälisiä) julkkiksia joita itse haluat.

Ainakin mulla kavereista ei vielä oo ketään twitterissä, joten seuraan julkkiksia, mutta olenkin jo yli 30v :D

Vierailija
5/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitakin tuttuja, mutta he eivät paljoa twiittaa. En tosin seuraa julkkiksiakaan, ellei toimittajia tai vastaavia sellaisiksi lueta. Seuraan siis enimmäkseen omia mielenkiinnon kohteita, siis BBC:tä ja esimerkiksi historioitsijoita tai omasta alastani twiittaavia. Joitakin samoista aiheista kiinnostuneita seuraajiakin on löytynyt.

Vierailija
6/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitterihän on jo ihan out, Instagram in.

Vierailija
7/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:08"]

Valitset sieltä tyyppejä, joita seuraat. Ne twiittaa sinne juttuja, uutislinkkejä ja kuvia. Jotkut twiittaa pelkästään kuvia. Usein julkkiset twiittaavat kuvia lomiltaan, juhlista tai ravintoloista. Saat luotua Twitteristä oman 7päivää-lehden, jossa seuraat juuri niitä (kansainvälisiä) julkkiksia joita itse haluat.

Ainakin mulla kavereista ei vielä oo ketään twitterissä, joten seuraan julkkiksia, mutta olenkin jo yli 30v :D

[/quote]

/Puristaa hammasta, yrittää estää oksua lentämästä./

Voi sitä fiksustikin käyttää. Seuraan ammatillisia asioita twitterillä, kestää yhden 100 tuntia duunia että saa oikeat henkilöt seurattavien listalle. Kun löydät erinomaisen informaatiolähteen, katso ketä hän seuraa. Eli luet näiden twiittejä läpi ja nopeasti paljastuu ketkä ovat arvokkaita ja ketkä eivät. Seuraavaksi teet näille uusille löydöksillesi saman. Aika nopeasti haarukoit 100 kiinnostavaa joista poistat ajan oloon ehkä puolet, jos ja kun tuli huteja.

Yhtään ainutta julkkista en ole koskaan seurannut. Ihan tavallisia ammattilaisia, osa heistä myös aivan erinomaisia. Informaation jakamiseen twitter on erinomainen väline. Julkkisten seuraamiseen tuota voi kai käyttää jos on töissä seiskassa.

Vierailija
8/8 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme että olet rajoittunut ihminen.

Itse seuraan sekä mielestäni kiinnostavia julkkiksia että "ammatillisia asioita". Kuten suurin osa, olen kiinnostunut muistakin kuin tiukasti rajoitetusta aiheista.

Itse en Twitteristä eriyisesti pidä vaikka työskentelen viestinnän parissa ja teen myös somea. Minusta jokainen voi ihan rauhassa keskittyä niihin eniten itseä kiinnostaviin sosiaalisiin medioihin, oli se sitten blogit, FB, Pinterest, Twitter, Vine, Insta tai mikä vaan. Joillain viestintäihmisillä on suppea käsitys siitä, mitä pitää käyttää tai mitä osata. Jonkin tason ymmärrys täytyy toki alalla olla, mutta jokaisessa ei tarvitse olla tosi aktiivinen.

Ap:lle neuvoksi että googlaa Twitter ohje, löytyy hyviä palikkaohjeita paljon.

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:08"]

[/quote]

/Puristaa hammasta, yrittää estää oksua lentämästä./

Voi sitä fiksustikin käyttää. Seuraan ammatillisia asioita twitterillä, kestää yhden 100 tuntia duunia että saa oikeat henkilöt seurattavien listalle. Kun löydät erinomaisen informaatiolähteen, katso ketä hän seuraa. Eli luet näiden twiittejä läpi ja nopeasti paljastuu ketkä ovat arvokkaita ja ketkä eivät. Seuraavaksi teet näille uusille löydöksillesi saman. Aika nopeasti haarukoit 100 kiinnostavaa joista poistat ajan oloon ehkä puolet, jos ja kun tuli huteja.

Yhtään ainutta julkkista en ole koskaan seurannut. Ihan tavallisia ammattilaisia, osa heistä myös aivan erinomaisia. Informaation jakamiseen twitter on erinomainen väline. Julkkisten seuraamiseen tuota voi kai käyttää jos on töissä seiskassa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme