Vanhentaako alkoholin käyttö ulkonäköä merkittävästi?
Jos juo viikonloppuisin määriä, jotka pysyvät vielä kohtuukulutuksen rajoissa. Oletteko huomanneet, että absolutistit säilyisivät pidempään nuorekkaan näköisinä?
Kommentit (45)
Vanhentaa. Lisäksi pitkäaikaisessa käytössä miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät. Esimerkkinä kuin kaksi marjaa eräs suomalainen kirjallisuusalan ihminen ja eräs poliitikko. Kohta ei erota kumpi on kumpi. Ja kaikkihan tietävät esim. miltä ns. pubiruusut näyttävät ja kuulostavat.
Alkoholi kerryttää nestettä mm. kasvoihin ja kova juomamies tai - nainen on tunnistettavissa tähän liittyvistä ominaispiirteistä. Runsas viininkulutus näkyy naamasta, eikä sitä voi piilotella vaikka juomistaan piilottelisi tai vähättelisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhentaa.
Myöskin:
- aurinko
- tupakointi
- stressi
- nukkumattomuus
Kaverini on tehnyt kaikea tätä ja näyttää 15 vuotta minua vanhemmalta.
N46
Se on totta että kaikki mainitsemasi vaikuttavat. Mulla varmasti nuo stressi ja unettomuus. Alkoholille ei ole laillista vaihtoehtoa että se on aika surkeaa. Yhdelle parikymppiselle työkaverille piti näyttää ajokortti eikä silti meinannut uskoa. Olin silloin 45 ja luuli mua 30+ jotain ikäiseksi.
Mulle on kyllä aivan sama minkä ikäiseksi luullaan. Aina on kyllä luultu nuoremmaksi. Kummallista kun sellaiset silmäpussit ja tukkakin harvenee. Ehkä katsojat tarvitsee silmälasit? Mietin vain kuinka älyttömän nuorelta näyttäisin ilman stressiä, unettomuutta ja paheita? Enkä ole edes ns. babyface.
M49
Jos alkoholi on solumyrkky niin ei se ainakaan nuorenna. Päinvastoin.
Olen juonut lasillisen valkkaria tai roseeta ja muutaman kerran punaviiniä joka päivä maaliskuusta saakka kun olen ollut kotosalla töissä koronaepidemian takia ja käynyt vain marketissa ja muutamien tuttujen luona kylässä. En ole käynyt terasseilla enkä baareissa, juonut ainoastaan kotona. Olen liikkunut hieman tavallista vähemmän siis.
Ruuan kanssa juonut toki.
Joskus jäänyt päivä välistä, ja olen juonut seuraavana joko pe tai la kaksi lasillista.
Lopputulos:
Kasvoista on lähtenyt mustapäitä pois ja iho vaikuttaa tiukemmalta ja heleämmältä. Olen verrannut ihoani kasvokuviin joita olen ottanut samalla kännykameralla viime kesänä, viime syksynä ja viime talvena.
Paino on pysynyt samana.
Vatsa ei ole enää turvonnut, ja ruuansulatus toimii paremmin eikä ummetusta ole ollut kertaakaan. Minulla on ummetusta kerran kuukaudessa. Nyt housut eivät kiristä.
Kuukautiset eivät ole olleet kivuliaat, jostain kumman syystä.
Voimme päätellä että kohtuus kaikessa, eli tämä viini sopii tähän minun Välimerelliseen ruokavaliooni oikein mainiosti.
t: N44v
No eihän se nyt merkittävästi vanhenna.
Ranskalaiset ja italialaiset naiset juo viinilasillisen joka päivä, joskus kaksikin, ja silti ihonsa ovat todella sileän ja raikkaan näköiset.
Saksalaisnaiset juo oluen päivässä tai joskus jopa kaksi, ja heillä on terhakat rinnat ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on apn mielestä kohtuukäyttöä? Pari annosta viikonloppuna tuskin kovin suurta eroa tekee absolutistiin, parikymmentä jo ihan varmasti, tai muutama joka ikinen päivä.
Googlaa 'alkoholin kohtuukäyttö'. Päihdelinkin sivuilta löytyy tietoa riskirajoista.
Tsekkaapa Errol Flynn. Siinä esimerkki mitä alkoholi tekee, ja vieläpä treenatulle kaverille.
Mulla turvottaa aina naamaa aamusin ja näytän rapulaiselta vaikka en sitä ole.
Menee yleensä olin jossain kohtaa. Edellisen illan syöminen vaikuttaa siihen tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ja italialaiset naiset juo viinilasillisen joka päivä, joskus kaksikin, ja silti ihonsa ovat todella sileän ja raikkaan näköiset.
Saksalaisnaiset juo oluen päivässä tai joskus jopa kaksi, ja heillä on terhakat rinnat ikäisekseen.
Ranskalaiset ja italialaiset naiset ovat vanhemmiten todella ryppysiä ja kulahtaneen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaapa Errol Flynn. Siinä esimerkki mitä alkoholi tekee, ja vieläpä treenatulle kaverille.
Jep. Kuoli 50-vuotiaana ja ruuminavauksen tehnyt lääkäri totesi että on 75-vuotiaan keho. Järkyttäviä nuo Flynnin viimeiset kuvat. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Kuivatti itselläni naaman n. viisikymppisen näköiseksi vaikka olin 35v. Aloin ryyppäämään sen jälkeen kun puoliso kuoli. Jos joku siis miettii miksi noin nuorena kuoli (hän oli 37v) niin liikenneturma.
Myös suru vanhentaa.
Itse uskon että alkoholin vanhentavuus johtuu enemmän stressitekijöistä jotka ovat käytön taustalla. Tai jos juo nimenomaan stressiin sillä on yhteisvaikutus jota ei ole, jos juo esim. masennukseen.
???? Siis masennusko ei vanhenna? Eli ei olisi tätä mainitsemaasi yhteisvaikutusta?
Sitä on niin monen sorttista tuota alkoholinkäyttöä. Onhan siinä eroa juoko viikonloppuisin viinilasillisen tai pari, vai onko se juomaosasto jo enimmäkseen sitä kirkasta ja lasketaan litroissa per viikko tai kenties jopa lasolia ja käsidesiä.
Kyllä itsellä nousee posket pöhöttyneen näköiseksi jo jos juon pari lasia viiniä. Olen miettinyt että aiheuttaako tuo pöhö, joka tulee ja menee sen mukaan onko ottanut, sitten sen että poskien iho on alkanut veltostumaan. Luulen että aiheuttaa. Niillä jotka ei käytä alkoholia on usein kiinteämpi iho kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 50v juopon naama vaikka olen absolutisti!
Jos joisit ja polttaisit, näyttäisit 70 v juopolta. : )
Eräs henkilö täytti viisikymmentä ja joku oli tuonut juhliin valokuvakansion edellisistä pyöreiden vuosien juhlista, nelikymppisiltä siis. Valokuvakansion tuoja ei ilmeisesti ollut penaalin terävin kynä (mies tietysti), aika ajattelematon tempaus. Totta kai ihminen tuossa välissä vanhenee ja rapistuu ulkonäöltään, mutta mä meinasin huutaa äneen kun näin kuvat (en silloin häntä tuntenut) ja nykyisen habituksen. Ja kyllä, leidille oli alkoholi maistunut. En tietenkään tiedä miten paljon sillä oli vaikutusta, mutta ei se ainakaan ollut ulkonäköä kohentanut.
Kyllä se pääsääntöisesti niin menee, varsinkin vanhemmiten, harvoja poikkeuksia lienee. Mutta suosisin silti olemaan juomatta muistinmenokännejä joka vko. Varsinki +30.
Kyse on kai kehon kuivumisesta ja siitä mitä juo. Alkoholi kuivattaa ja siten rypistää. Mutta, olin joskus olutlakossa, ja silloin tuntui että naama vanheni 5 vuotta. Vähän olutta joka päivä pitää kasvot sopivan pulleina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ja italialaiset naiset ovat vanhemmiten todella ryppysiä ja kulahtaneen näköisiä.
No siksikin kun ovat auringossa jatkuvasti. Japanilaiset ovat siloposkia koska eivät grillaa itseään kuin porsasta.
Mikä on apn mielestä kohtuukäyttöä? Pari annosta viikonloppuna tuskin kovin suurta eroa tekee absolutistiin, parikymmentä jo ihan varmasti, tai muutama joka ikinen päivä.