Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vähentää muiden ihmisten aiheuttamaa negatiivisuutta elämässä?

Vierailija
10.09.2013 |

Viime aikoina on alkanut tuntua, että elämässäni on paljon toisten ihmisten aiheuttamaa negatiivisuutta. Esim. kaksi ystävääni on riidoissa keskenään, ja tuntuu että olen itse siinä välissä. Ymmärrän molempien osapuolten kannan, mutta en halua mennä kummankaan puolelle, koska molemmat ovat minulle tärkeitä ystäviä. Sitten kotona iltakaudet mietin, voisinko mitenkään auttaa heitä sopimaan riitansa, tai uskallanko edes kutsua heitä samaan aikaan käymään, etteivät pilaa kaikkien muidenkin hyvää mieltä riitelemällä. Lisäksi eräs työkaverini on suuttunut minulle mielestäni täysin aiheetta, ja yrittää pahaa puhumalla kääntää kaikki työkaverit ja yhteiset tutut minua vastaan. Tällä henkilöllä on taustalla mielenterveysongelmia, joten useimmat osaavat ohittaa nuo puheet aiheettomina, mutta ikävältä se silti tuntuu.

Miten ihmeessä oppisin olemaan murehtimatta tällaisia muiden aiheuttamia asioita, joihin en itse loppujen lopuksi pysty vaikuttamaan? Työkaverista en pääse eroon, ystäviin en taas halua katkaista välejä. Harmittaa kun stressaan tällaisesta, mutta en oikein voi itselleni mitään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että noita tulee mietittyä mutta yritä kuitenkin keskittyä muihin asioihin. Itseä tuollaisissa tilanteissa stressaa se, että kun muut ihmiset saavat minusta mahdollisesti väärän kuvan tai jos joudun valitsemaan puoleni, vaikka itse tietäisin, kuinka asiat ovat, se stressaa silti.

Vierailija
2/2 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä