Olen kotoisin Suomesta.Sukujuureni ovat hyvin kiinni tässä maassa.
Kommentit (8)
Juu. Eipä se silti ole estänyt muuttamasta muualle ja viihtymästä siellä yhtä hyvin kuin Suomessa.
Isäni on Kannakselta ja äiti Pohjanmaalta, joten taustani on Suomessa, mutta olen asunut muuallakin ja se onnistuu oikein hyvin. Juuret eivät ole pallo jalassa eikä muottiin pakottamista, ne ovat osa minua siinä missä elämän tuomat kokemuksetkin.
Aivan.Itse todella olen kanssa kaikkea muuta mitä päälle näyttää.Mutta helpommalla pääsee näin.
Olen hämäläinen. En koe voimakasta yhteenkuuluvuutta pohjalaisten, lappilaisten tai karjalaisten kanssa.
mä olen supisuomalainen isäni isän puolelta. Isäni äidin puolelta on sukujuuret Ruotsissa, Äitini äiti on kotoisin Karjalasta ja Äiti isä on puoliksi saksalainen joten mä olen todellinen sekoitus :)
En ole kotoisin Suomesta, mutta asunut täällä pitkään. En koe että minulla olisi "juuria" missään, enkä sellaisia kaipaa. Kotini on siellä missä kulloinkin olen, enkä kaipaa juurtumista paikoilleen enkä ikävöi minnekään, olinpa missä vain.
Olen suoraan alenevassa polvessa sukua mm. Jaakko Ilkalle, riittääkö?
Mä olen syntynyt Suomessa, mutta elänyt koko lapsuuteni toisessa maassa. Nyt aikuisena olen alkanut miettiä, jos lähtisi sinne takaisin, jotenkin koti-ikävä alkanut vaivata kun ei täällä Suomessa ole kuin juuret ja nekin monen sadan kilometrin päässä nykyisestä asuinpaikastani. Kävisin siellä yhtä harvakseltaan toisesta maastakin kuin nyt.