Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Koti-isien salaisuus on pienissä kiveksissä

Vierailija
10.09.2013 |

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus+Koti-isien+salaisuus+on+pieniss%C3%A4+kiveksiss%C3%A4/a1378776084663?ref=hs-art-new-7

Tämä on kyllä todella uskottava tutkimustulos, tämä on niin totta! Itsekin olen tehnyt omat päätelmäni pikkulasten kanssa hössöttävistä isistä... Ne eivät nimittäin ole niitä maskuliinisia miehiä. Tosi uroot ovat oikeissa töissä, "metsällä", hankkimassa elannon perheelleen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isoilla munillako ne siellä "metsällä" hankkivat elantoa perheelleen? Olen ollut siinä uskossa, että töitä tehdään enimmäkseen aivoilla ja lihaksilla.

Vierailija
2/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä kyllä hyvän kokoiset vehkeet pallukoita myöten ja kotona metsäsätää mua ja hoitaa lasta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mun miehellä pienet kivekset ja kunnanjohtajana - ihan kauheasti ei ole kyllä kotona näkynyt lapsia hoitamassa!

Vierailija
4/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se testosteronin määrä jollain lailla korreloi uskallukseen lähteä kotipesän ulkopuolelle seikkailemaan.

Vierailija
5/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 09:42"]

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus+Koti-isien+salaisuus+on+pieniss%C3%A4+kiveksiss%C3%A4/a1378776084663?ref=hs-art-new-7

Tämä on kyllä todella uskottava tutkimustulos, tämä on niin totta! Itsekin olen tehnyt omat päätelmäni pikkulasten kanssa hössöttävistä isistä... Ne eivät nimittäin ole niitä maskuliinisia miehiä. Tosi uroot ovat oikeissa töissä, "metsällä", hankkimassa elannon perheelleen.

[/quote]

Niin? Onnea sinulle metsästäjäsi kanssa. Mulle arjen ja lastenhoitovastuun jakaminen on tärkeämpää kuin miehen kivesten koko. Kun tykkään itsekin "metsästää" (= tehdä töitä ja harrastaa) niin ei sopisi mies joka on aina metsällä.

Vierailija
6/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos mitannut oman testosteronitasosi? Ehkäpä toisilla naisilla on enemmän "munaa" kuin toisilla :) Meitä on moneksi, naisia ja miehiä.

Vierailija
7/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No testosteroni-tasojen alhaisuus tekee miehestä vähemmän aggressiivisen ja suorastaan 'naisellisemman'.

Korkeilla testo-tasoilla varustettu mies ei edes taivu samanlaiseen empatiaan ja hellyyteen kuin naiset. Eikä se ole mistään luonteesta kiinni. Kemiaa ja biologiaa.

Ja jokainen asiaa hiukankaan pohtiva ymmärtää, miksi ihmisinä olemme eriytyneet tälläkin tavalla. Naisten on tullut huolehtia jälkeläisistä luolassa, jotta ne pysyvät hengissä - tässä on ollut etua siitä, ettei hermojen mennessä kopauta jälkeläistä hengiltä. Miehille aggressiivisuus on edelleen ollut eduksi.

Älkää nyt hassut kuvitelko, että 100 vuotta 'mukavaa' elämää muuttaisi vuosituhansien evoluution tulokset. Lapsia kotona paijaavat miehet edustavat matalampien testosteroni-tasojen yksilöitä - eli ovat poikkeuksia.

Vierailija
8/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää, ehkä vuosituhansien kuluttua asiat ovat kääntyneet päälaelleen jos nykyinen kehityssuuntaa valtaa laajemminkin alaa. Miehiltä katoaa ulkoiset kivekset, karvoitus ja heille kehittyy mahdollisesti myös ulokkeet jälkeläisten ruokkimista varten. Naisten fyysinen koko sen sijaan jatkaa kasvamistaan ja ennenpitkää ohittaa miesten fyysisen koon.

Todennäköisempää kuitenkin on, että tällaisiin 'edistyneisiin' yhteiskuntiin ulkoa tulleet urokset tulevat enenevissä määrin siittämään jälkeläiset ja koti-isät vain hoitavat näitä. Näin luonnoton kehityssuunta, eli feminiininen uros, jää ilmiönä vain muutaman vuosisadan välähdykseksi ihmiskunnan aikajanalla.

Vierailija
9/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 10:00"]

Oletkos mitannut oman testosteronitasosi? Ehkäpä toisilla naisilla on enemmän "munaa" kuin toisilla :) Meitä on moneksi, naisia ja miehiä.

[/quote] Näinhän se menee. "Pienimunaiset" miehet jäävät kotiin lapsia hoitamaan, "naiset, joilla on munaa" tahkovat uraa työelämässä. Annetaan kaikille oikeus tehdä sitä, mikä itsestä luontevimmalta tuntuu. Sivistysyhteiskunnassa ei pidä pakottaa ihmisiä yhteen kaavaan vaan suvaita erilaisuutta, tässäkin asiassa.

Vierailija
10/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen erittäin tyytyväinen mun matala testosteronitasoiseen mieheeni. Mä kaipaan mieheltä halua ja himoa seksiin, sekä kiinnostavia keskusteluja. En ole koskaan saanut kiksejä miehisistä sovinisti miehistä, kun niillä ei usein juuri sen korkean teststeronitason ansiosta kalukaan toimi kunnolla.

Mut hei ihan miten vaan. Naureskele sä mun "neitimäiselle miehelle", niin mä naureskelen sun macholle metsästäjä miehelle. :D

Vierailija
11/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. En osaa sanoa onko isot vai pienet, mutta lapset hoiti äiti.

Keittiöön minua ei vaimo päästä. Siivoan lähinnä vain itse aiheuttamani rakennusjätteet. Tämä perustuu työnjakosopimukseen. 

Parhaiten viihdyn joko kotona tai punttisalissa. Inhoan miesten kanssa olemista (joukkueurheilu on minulle henkisesti, joskaan ei fyysisesti -mahdoton ajatus) ja viihdyn vaimoni luona. Muutenkin pidän naisten seurasta enemmän kuin miesten kanssa olemisesta. Ammattini ovat olleet hyvin miehekkäitä. 

Meille kotiäitiys oli puhtaasti tarkoituksenmukaisuuskysymys. Jos vaimo olisi tienannun enemmän, olisin hyvin voinut opetella kotihommia. 

Vierailija
12/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tutkimukseen vedoten voisi siis todeta, että miehiltä pallit pois, jos eivät muuten suostu hoitovapaita jakamaan. Ei tässä mikään kotihoidontuen puolitus auta, täytyy ryhtyä tositoimiin.

Vierailija
13/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 10:05"]

No testosteroni-tasojen alhaisuus tekee miehestä vähemmän aggressiivisen ja suorastaan 'naisellisemman'.

Korkeilla testo-tasoilla varustettu mies ei edes taivu samanlaiseen empatiaan ja hellyyteen kuin naiset. Eikä se ole mistään luonteesta kiinni. Kemiaa ja biologiaa.

Ja jokainen asiaa hiukankaan pohtiva ymmärtää, miksi ihmisinä olemme eriytyneet tälläkin tavalla. Naisten on tullut huolehtia jälkeläisistä luolassa, jotta ne pysyvät hengissä - tässä on ollut etua siitä, ettei hermojen mennessä kopauta jälkeläistä hengiltä. Miehille aggressiivisuus on edelleen ollut eduksi.

Älkää nyt hassut kuvitelko, että 100 vuotta 'mukavaa' elämää muuttaisi vuosituhansien evoluution tulokset. Lapsia kotona paijaavat miehet edustavat matalampien testosteroni-tasojen yksilöitä - eli ovat poikkeuksia.

[/quote]

Kaikki ääripäät ovat poikkeuksia. Suurimmalla osalla miehistä lienee keskiverto testotaso.

Mutta näin äkkiseltään matalan tai keskiverron testosteronitason mies kuulostaa PALJON tavoiteltavammalta kuin korkean.