Jos muuten sun jalka amputoidaan niin saako sen jalan mukaan vai minne se viedään, kuitenkin se on oma jalka?
Kommentit (273)
Valitettavasti en saanut omaa pikkusormeani mukaan. Olisi ollut kiva tehdä siitä avaimenperä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa mukaasi. Menee biologisena jätteenä tuhottavaksi.
Mun mielestä toi on väärin! Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus omaan kehoon!
Kyllä niinhän sitä kovasti toitotetaan että jokaisella oikeus omaan kehoon ja sitten kunta vie jalankin. Jonka itse kasvattanut.
Ihana itse kasvatettu jalka ❤️. Saisko siitä tehdä kotiinsa tunnelmallisen jalkalampun?
Itse olen työurani aikana ollut ainakin sadassa jalka-amputaatiossa mukana instrumenttihoitajana. Kun on oikeasti niissä mukana ollut, niin ei vaan enää kovin huvita nämä vitsit. Ne potilaat on useimmiten tosi sairaita ja surullisia ihmiskohtaloita. Olen mielestäni hyvinkin huumorintajuinen ja kevennetään raskasta työtä huumorilla, mutta se huumori ei kohdistu potilaisiin vaan omaan ja työkavereiden toimintaan.
Enpä silti tuomitse teitä, sillä huumorilla kevennetään usein asioita jotka on vain liian absurdeja käsitellä muutoin, sitähän mekin hoitotyöntekijät tehdään omalla tavallamme :)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työurani aikana ollut ainakin sadassa jalka-amputaatiossa mukana instrumenttihoitajana. Kun on oikeasti niissä mukana ollut, niin ei vaan enää kovin huvita nämä vitsit. Ne potilaat on useimmiten tosi sairaita ja surullisia ihmiskohtaloita. Olen mielestäni hyvinkin huumorintajuinen ja kevennetään raskasta työtä huumorilla, mutta se huumori ei kohdistu potilaisiin vaan omaan ja työkavereiden toimintaan.
Enpä silti tuomitse teitä, sillä huumorilla kevennetään usein asioita jotka on vain liian absurdeja käsitellä muutoin, sitähän mekin hoitotyöntekijät tehdään omalla tavallamme :)
Onko kukaan ikinä pyytänyt jalkaa mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka käsidesi humalassa ole leikkauksesta heittänyt mielenvikaista läpändeerosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa mukaasi. Menee biologisena jätteenä tuhottavaksi.
Mun mielestä toi on väärin! Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus omaan kehoon!
Kyllä niinhän sitä kovasti toitotetaan että jokaisella oikeus omaan kehoon ja sitten kunta vie jalankin. Jonka itse kasvattanut.
Ihana itse kasvatettu jalka ❤️. Saisko siitä tehdä kotiinsa tunnelmallisen jalkalampun?
Itse kasvatettuhan tuo on! Koko sen astinen elämä mennyt kasvattaessa. Tietyn iän jälkeen kasvaa tuskaisen hitaasti! On se nyt hanurista jos se napsastaan poikki eikä sitä saa edes mukanansa viedä! Mielestäni keskustelu on täysin oikeutettu!
Vierailija kirjoitti:
Omat hampaansa sai ainakin mukaansa aikoinaan, mutta niissä ei ole kyllä sellaista mätänemisvaaraa.
No millees se hammasmätä?
Vierailija kirjoitti:
Jalka tulisi ehdottomasti saada mukaan. Se olisi illanistujaisten varma vetonaula esim. pullonpyörityksen korvikkeena. Se tarttuisi kätevästi mukaan vaikkapa mökillekin, jossa sillä pelattaisiin vaikkapa jotain mölkyn tapaista porukalla.
Vähän niinku saappaan heittoa, mutta jalalla! Voisihan siihen jalkaan vaikka laittaa saappaan. Mutta olisiko heitto sitten automaattisesti yliastuttu?
MMS85 kirjoitti:
Varmaan saat tuhkat jos osaat vaatia.
Eli saan omaisuuteni tuhottuna takaisin? Ei se oikeusvaltiossa voi noin mennä! Jonkun pitäisi valittaa vaikka eu tuomioistuimeen tai vastaavaan!
Saishan siitä yksinäinen mies vaihtelua elämäänsä; olisi oman käden sijaan jalkavaimo.
Vierailija kirjoitti:
Saishan siitä yksinäinen mies vaihtelua elämäänsä; olisi oman käden sijaan jalkavaimo.
Voisi panna reippaasti jalkaa toisen eteen
Olen saanut kuvan että irtoraajat saa mukaan vain jos kyseisessä maassa/osavaltiossa on niin paljon tiettyjen uskontojen, jotka edellyttävät että vainajat haudataan "kokonaisina", edustajia että on pitänyt säätää erityisluvat. Muualla katsotaan biovaaralliseksi jätteeksi eikä sitä anneta mukaan.
Tämä oli ainakin tilanne sen jalkansa syöneen jenkkimiehen tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko itselleen ostaa hautapaikan ja haudata sinne sen jalan odottamaan muuta ruumista? Sinnehän voisi käydä myös leikkaamaassa aina kynnet ja hiukset.
Tästä tulee se sanonta "toinen jalka haudassa"
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en saanut omaa pikkusormeani mukaan. Olisi ollut kiva tehdä siitä avaimenperä.
Piru haluaa ina ensin pikkusormen, nyt tarkkana jatkossa voi mennä koko käsi.
Jos minulta joskus amputoidaan raaja, haluan ehdottomasti viedä sen täytettäväksi. Luulisi että etenkin ne joilla poistettava osa on tatuoitu haluaisivat sen talteen
Ajatelkaahan jo sillä jalalla ollaan voitettu Olympialaiset ja muut huippukeimit ja sitten biojätteeseen kansakunnan kultajalat. Onhan muumioitakin vitriineissä ja vähän kuulee pahennusta aiheutetun vaikka ne ovat kokonaisia toisten ihmisten kroppia sentään ja vielä sineteillä tarkoitettu rauhaan jätettäväksikin. Mitäs jalkojen amputoijat tähän sanovat? Tuskin ne sinne vitriiniin nekään halusivat.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaahan jo sillä jalalla ollaan voitettu Olympialaiset ja muut huippukeimit ja sitten biojätteeseen kansakunnan kultajalat. Onhan muumioitakin vitriineissä ja vähän kuulee pahennusta aiheutetun vaikka ne ovat kokonaisia toisten ihmisten kroppia sentään ja vielä sineteillä tarkoitettu rauhaan jätettäväksikin. Mitäs jalkojen amputoijat tähän sanovat? Tuskin ne sinne vitriiniin nekään halusivat.
Eräät laitetaan väkisinkin esille ja toiset ei saa itsekään hinkumaansa jalkaansakaan mukaan. Mikä logiikka?
Jos lääkäri ei meinaa antaa niin nappaa silloin raaja mukaan ja ota jalat alle
Moni elämän tärkeä kysymys jää aivan liian vähälle pohdinnalle.