Mä en jaksa enää tuota lasta!
Se hitto ei puhu sanaakaan ja sen kanssa kommunikoiminen on helvetin vaikeaa, suorastaan mahdotonta!
Se vaan huutaa, huutaa ja huutaa. Turhautuu ja heittelee tavaroita. Suuttuu kymmeniä kertoja päivässä ja raivoaa kaikesta.
Kaikkeen reagoi HUUTAMAALLA ja ITKULLA.
Ja ikää lapsella on 2v. Niin helvetin turhauttavaa, kun ei ymmärrä omaa lastaan!!!!!
Kommentit (7)
Tiedän tunteen. Lapsi nyt 3v ja puheterapiassa käydään. Jo odotusaikana haaveilin siitä, kun pääsen keskustelemaan lapseni kanssa ja kuulemaan hänen ajatuksiaan. Silloin ei tullut mieleen, ettei vielä kolmevuotiaankaan kanssa onnistuisi...
Opeta lapselle käsimerkkejä tai viittomia. Kun lapsi pystyy jotenkin kommunikoimaan kanssasi, niin turhautuminen vähenee. Teillä molemmilla :)
onko jotain häikkää ettei opi puhumaan, onko tutkittu? Vähintään yhtä turhauttavaa se on sille lapselle itselleen. Mutta eipä tämä tainnut yhtään sua lohduttaa. Osaltaan ymmärrän sua, ja minä en osaa ku antaa voimahalin. :)
Ei ole vielä tutkittu, mutta kyllä minä vien tuon tutkimuksiin. Kyllä tuon ikäisen pitäisi osaa puhua edes jotain.
Ja huomaan kyllä, että lasta itseäänkin turhauttaa ja purkaa sen itkulla ja kiukulla.
-ap-
Itselläni on lapsi jolla puheen ymmärtämisessä vaikeuksia. Päiväkodissa hoitaja käyttää kuvia siirtymätilanteissa jolloin raivarit jäivät pois.
tuossa iässä voi hyvin olla myös jo uhmaikää. tai ainakin meillä oli ja se jatkuu edelleen (poika täytti juuri 3v). kummasti siihen huutamiseen turtuu.
Otan osaa. Itse loikoilen töiden jälkeen sohvalla ja katselen toista elokuvaa putkeen. Muuten täällä on ihan hiljaista.