Iltalehti: Onko lestadiolaisnainen synnytyskone?
Kommentit (7)
On paljon naisia, jotka nimenomaan haluavat suuren perheen ja sen sittten hankkivatkin. Se on mielestäni ihan ok. Sen sijaan ei ole, jos ehkäisystä pidättäydytään uskonnollisista syistä.
Olen synnyttänyt "enemmän lapsia kuin olisin halunnut", koska kuulun lestadiolaisuuteen. Sittemmin olen tajunnut, ettei uskolla Jumalaan ja lasten synnyttämisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta jos uskoo Jumalan sijasta uskontoon tai uskonnolliseen yhteisöön, voi lasten synnyttäminen olla isokin osa uskoa. TÄmä asia kirkastui minulle, kun odotin kuopustani, ja siksi hän onkin meidän kuopus.
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt "enemmän lapsia kuin olisin halunnut", koska kuulun lestadiolaisuuteen. Sittemmin olen tajunnut, ettei uskolla Jumalaan ja lasten synnyttämisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta jos uskoo Jumalan sijasta uskontoon tai uskonnolliseen yhteisöön, voi lasten synnyttäminen olla isokin osa uskoa. TÄmä asia kirkastui minulle, kun odotin kuopustani, ja siksi hän onkin meidän kuopus.
P.S. Rakastan kyllä jokaista lastani, ja pystyn pitämään heistä huolta. En tiedä, kuinka olisi tilanne, jos heitä olisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Liukastuit banaanin kuoreen ja peniksen päälle kaatuessasi raskauduit?
En päässyt vastaamaan, kun tuli hups jotain meni pieleen. Oliko siellä tosiaan tuollainen galluppi?
Mun mielestä osaksi voi syyttää niitä naisia itseään. Uskontokunnasta irrottautuminen on mahdollista. Joo, välit menee usein koko sukuun ja perheeseen kun niin niuhoja ovat mutta onko sellaiset läheiset minkään arvoisiakaan.
Tyhjänpäälle heittäytymistä se vaatii, mutta on täysin mahdollista. Turha tulla inisemään että taas pukkaa vauvaa tulemaan kun ei itse tee asialle mitään.