Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kustannan lapseni perheelle matkan.

Vierailija
09.09.2013 |

Tilanne on siis se, että olemme itsekin lähdössä ja tuli puheeksi ovatko he halukkaita lähtemään. Lapseni on siis jo aikuinen ja perheellinen. Tulotaso pienemnpi, kuin mitä meillä ja pieni lapsi. Kysyin ihan suoraan, että lähtevätkö mukaan jos maksan matkann ja heille jää vain matkakassa hankittavaksi.

Mieluusti lähtevät. Ja minä mieluusti kustannan. Oi miten jo odotan tuota lomaa. Onneksi se on aika pian. Jo talvella.

Tekisitkö itse samoin, että kustantaisit matkan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jos olis varaa. Ja olen ollutkin anhempien kustantamalla lomalla (minä ja lapset, miehen osuus maksettiin itse). Ihanaa on.

Vierailija
2/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ihana! Hyvää matkaa teille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, jos kerran on varaa? Tuttavapiirissä ihan yleistä, että vanhemmat maksavat lastensakin perheiden lomamatkat, silloin kun lähtevät ns. yhteiselle lomalle. Siis samaan kohteeseen ja ehkä samaan hotelliinkin, mutta ei nyt sentään tarvitse koko suvun samaan huoneeseen majoittua :)

Vierailija
4/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun joillakin on rahaa viedä lapset perheineen lomalle! Ja ihanaa, jos lapsi vielä on onnellinen asiasta. Liian usein täällä sataa ***' niskaan, jos appivanhemmat edes ehdottavat moista.

Vierailija
5/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää vastauksista. Ja ihan ehdottomasti on molemmille perheille omat huoneistot. Niin kivaa, kun se onkin matkata yhdessä niin sitä myös kaipaa omaa rauhaa ja olemista ihan vaan sen oman perheen kesken. On kuitenkin minä ja mies ja lisäksi lapsi perheineen,

Kiitos

Vierailija
6/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa matkaa. Miten ajattelitte toimia lastenlasten hoidon kanssa, vahditteko heitä joitain iltoina, että lapsenne pääsevät istumaan iltaa kahdestaan?

Jos asiasta ei ole keskusteltu vielä, kannattaa ehkä luodata vähän toiveita etukäteen. Todennäköisesti lapsenne olettavat saavansa teiltä hoitoapua.

Vierailija
7/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:55"]Totta kai jos olis varaa. Ja olen ollutkin anhempien kustantamalla lomalla (minä ja lapset, miehen osuus maksettiin itse). Ihanaa on.[/quote]

No onpa ällöä syrjimistä miestäsi kohtaan. Ihan naurettavaa. Omat vanhempani ovat maksaneet perheemme kyllä ihan kokonaisuudessaan kaikille reissuille joilla olemme yhdessä käyneet. Kuten ovat maksaneet veljieni vaimotkin.

Vierailija
8/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex-appivanhemmat maksoi aina myös mun osuuden. 4 ulkomaanmatkaa. kiitin kyllä moneen kertaan.

Vierailija
9/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta maksaisin matkan. Meille on vasta eka lapsenlapsi tulossa eikä yhteitä lomaa ole vielä ollut, kun ollaan kaikki aikuiset työelämässä, mutta toivottavasti mekin pääsemme yhdessä lomalle aikanaan.

Vierailija
10/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:47"]

Mukavaa matkaa. Miten ajattelitte toimia lastenlasten hoidon kanssa, vahditteko heitä joitain iltoina, että lapsenne pääsevät istumaan iltaa kahdestaan?

Jos asiasta ei ole keskusteltu vielä, kannattaa ehkä luodata vähän toiveita etukäteen. Todennäköisesti lapsenne olettavat saavansa teiltä hoitoapua.

[/quote]

Tuosta oli puhetta, että voivat halutessaan mennä kaksistaan muutamina iltoina tai joku päiväkin ja me olemme lapsenvahtina.

t. ap

Vierailija
11/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana äiti olet! Munkin isovanhemmat aikoinaan kustansi meidän perheen melkein vuosittain ulkomaanmatkalle. Nyt itsellä on pieniä lapsia, ja äidin kanssa on käyty useamman kerran reissussa. Aion jatkaa samaa perinnettä ja viedä omat lapseni perheineen matkustamaan, jos itselläni vain mitenkään on siinä vaiheessa varaa.

Vierailija
12/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:55"]Totta kai jos olis varaa. Ja olen ollutkin anhempien kustantamalla lomalla (minä ja lapset, miehen osuus maksettiin itse). Ihanaa on.[/quote]

No onpa ällöä syrjimistä miestäsi kohtaan. Ihan naurettavaa. Omat vanhempani ovat maksaneet perheemme kyllä ihan kokonaisuudessaan kaikille reissuille joilla olemme yhdessä käyneet. Kuten ovat maksaneet veljieni vaimotkin.

[/quote]

Ai että pakko olla varaa kaikkien matkaan, tai sitten ei kenenkään? Mitä hittoa mussutat, totta kai kustannuksia voi jakaa, jos ei ole varaa piffata monen henkilön matkaa.

ohis

Vierailija
13/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissaamme paikoissa, jonne lapsiperheet eivät yleensä halua lähteä mukaan. En ole niin jalo, että vaihtaisin patikointimatkan johonkin rantalomaan vain siksi, että lapseni perheineen pitää päästä mukaan. Jossain vaiheessa se napanuora on katkaistava, minusta hyvä vaihe on viimeistään siinä, kun lapsella on oma perhe.

Jokainen tavallaan. Pienempänä lapsi inhosi sitä, kun ravasimme museoissa. Tietää hyvin, että äidin kanssa lomalla ei olla lomalla vaan tehdään kaikenlaista, yleensä pikkulapsiepäystävällistä.

Vierailija
14/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Yllättävänkin moni mun kaverien (30-40 ikäisten) vanhemmista on tehnyt saman ja jotkut jopa säännöllisesti joka vuosi.

Vierailija
15/15 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:06"]

Me reissaamme paikoissa, jonne lapsiperheet eivät yleensä halua lähteä mukaan. En ole niin jalo, että vaihtaisin patikointimatkan johonkin rantalomaan vain siksi, että lapseni perheineen pitää päästä mukaan. Jossain vaiheessa se napanuora on katkaistava, minusta hyvä vaihe on viimeistään siinä, kun lapsella on oma perhe.

Jokainen tavallaan. Pienempänä lapsi inhosi sitä, kun ravasimme museoissa. Tietää hyvin, että äidin kanssa lomalla ei olla lomalla vaan tehdään kaikenlaista, yleensä pikkulapsiepäystävällistä.

[/quote]

Aika kummaa sanoa tuota napanuoran katkaisemisesta. Olemme ennenkin matkanneet yhdessä näin isolla porukalla. Toki mieheni kanssa reissaamme paljon myös kaksin. En näe siinä mitään ongelmaa ettei yhdessä voisi matkata, vaikka onkin aikuinen ja oma perhe jo. Toki hekin tekevät josksus matkan ihan ilman meitä. Ja minä kysyin heidän mielipidettä asiasta ja saivat itse tehdä päätöksen.  Ja halusivat lähteä. Ja yhdessä olemme katsoneet ja valinneet kohteen. Ja minä olen sen maksanut. Kaikki on siis hoitunut sovitusti.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi