Tehdäänkö suunniteltu sektio nukutuksessa vai puudutuksessa?
Mulla edessä suunniteltu sektio. Edellinen oli kiireellinen sektio, mutta ei mitenkään kovin hätäinen, oli ihan hyvin aikaa valmistella jne. Se tehtiin epiduraalissa, kun se oli jo laitettu synnytyksen edetessä supistusten takia.
Haluaisin tämän toisenkin epiduraalissa... saako sitä itse valita? Vai nukutetaanko väkisin?
Kommentit (16)
Ei nukuteta. Se kai tehdään vain, jos kyseessä hätäsektio, eli vauva pitää saada ulos parissa minuutissa.
Spinaalipuudutuksessa minulle tehtiin (ei epiduraalissa). Epiduraalikanyyli laitettiin puudutuksen yhteydessä kyllä, mutta se oli leikkauksenjälkeistä kivunhoitoa varten (kiputippa).
Puudutettuna leikataan ja Spnaalipuudutus laitetaan samalla lailla kun Epiduraali. Eli sen selkäytimen kautta..
Spinaalipuudutuksessa, mutta itse nukahdin siihenkin.
Sektio tehdään aina spinaalipuudutuksessa, ellei ole ihan todellinen hätäsektio eli alle 5min pitää vauva saada ulos. Jopa kiireellinen sektio tehdään puudutuksessa, suunnitellut ilman muuta. Ainut on jos puudutus ei jostain syystä onnistu, niin voidaan nukuttaa.
Omani tehtiin ainakin puudutuksella ja oli suunniteltua. Myös aiempi, ns. hätäsektio tehtiin puudutuksella.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 10:29"]
Omani tehtiin ainakin puudutuksella ja oli suunniteltua. Myös aiempi, ns. hätäsektio tehtiin puudutuksella.
[/quote]
sun ns hätäsektio on ollut kiirellinen
Eikö saa nukutuksessa millään? Itseäni kammottaa ajatus tuosta operaatiosta niin että olen itse hereillä? Synnytyspelkoon voi saada sektion mutta entä sektiokammoon?
Minä sain nukutuksessa. Tosin se oli kiireellinen sektio. Olin pyytänyt turhaan koko raskausajan terveydellisistä syistä sektiota nukutuksessa, mutta lääkärit olivat sen evänneet minulta. En halunnut selkäydinpuudutteita, koska minulla eivät puudutukset tehoa. Lääkärit pakottivat sitten minut synnyttämään ilman puudutuksia, mutta kun he huomasivat, ettei se lapsi tosiaankaan pääse tunkemaan sieltä kahden sentin raosta mihinkään (en siis avautunut sen enempää) ja että muut kivunlievitykset eivät tehonneet, minut vietiin nukutettavaksi ja leikattiin. Jälkikäteen epikriisistä luin, että minulle muka oli tehty suunniteltu sektio nukutuksessa synnytyspelon takia. Mahtaa siellä lääkäreiden korvia kuumottaa moinen valehtelu.
Mulle on tehty kaikki sektiot suunnitelteuina nukutuksessa lääkeaineallergioiden vuoksi.
Ap, miksi sinull etehdään suunniteltu sektio?
Voiko suunniteltua sektiota saada nukutuksessa? Minkälaisien syiden takia nukutuksen voi saada vaikka olisikin suunniteltu sektio`?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:09"]
Voiko suunniteltua sektiota saada nukutuksessa? Minkälaisien syiden takia nukutuksen voi saada vaikka olisikin suunniteltu sektio`?
[/quote]
Ei siinä tarvi nukutusta. Mahan eteen tulee verho, mitään ei näe. Tarvittaessa saa rauhoittavaa lääkettä. Ei siinä tiedä yhtään että jotain tapahtuu. Kestää pari minuuttia ja sitten jo tikkaavat.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:09"]
[/quote]
Ei siinä tarvi nukutusta. Mahan eteen tulee verho, mitään ei näe. Tarvittaessa saa rauhoittavaa lääkettä. Ei siinä tiedä yhtään että jotain tapahtuu. Kestää pari minuuttia ja sitten jo tikkaavat.
[/quote]
Eniten kammottaa se puudutus joka isketään selkäytimeen... Synnytyksessäkin lääkäri yritti epiduraalia laittaa ja vasta neljännellä yrityksellä sai sen oikeaan paikkaan, ja silloin olin ilokaasupöllyissä ja se sattui, joten kammottaa ajatuskin että selkäydintä pökitään ilman minkäänlaista "lääkehumalaa"..
Minulla oli nukutuksen syyksi laitettu synnytyspelko ja se, ettei synnytys edennyt. #11
puudutuksessa tehdään