Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miehen elarit + ylimääräiset rahat

Vierailija
08.09.2013 |

Olemme miehen kanssa eroneet, meillä on kaksi lasta. Hän on aina maksanut sen minim. 300€/kk molemmista lapsista. Lapset ovat aloittaneet viimee elokuussa päiväkodissa, vain ja ainoastaan elokuussa ex:ä oli laittanut kolmessa erissä 100€. En ole pyytänyt häntä niitä laittaa minun tilille. Enkä ole koskaan pyytänyt häneltä mitään ylimääräistä. 

Onko tämä teistä normaalia, voiko ex-mies siirtää minun tilille rahat milloin häntä huvittaa?

Asiallisia vastauksia, kiitos!! 

AP

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minullakin tuollainen ex. Lupasi osallistua lapsen harrastusmaksuun, mutta kun laskun aika tuli, kuukausitolkulla tapeltiin 140 euron summasta ...

Vierailija
2/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis on maksanut elatusmaksun kolmessa erässä? vai tuon naurettavan elatusmaksun lisäksi 300€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Jotkut ex ovat oikeasti ku*ipäitä, kun taistelevat rahoista jotka lapsille kuuluvat. 

En halua puolustaa minun ex:ää, mutta hän on ihan ymmärrettävä lasten asioden kanssa, hän itse jopa osta lapsille vaatteita. Vaikka meillä ei ollut hyvä avioliitto, meillä on nyt hyvät välit lasten takia. Ja onneksi hän on edelleen hyvä isä lapsille. 

3. 300€ on maksanut normaalisti, mutta sen 100€ maksoi kolmessa erissä.

Vierailija
4/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edellinen oli ap  :)

Vierailija
5/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi kun minun exäni :( Tienaa kuussa noin 5000 €, mutta elareita ei ole penniäkään maksanut. Noh, kusipää mikä kusipää.

Vierailija
6/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, mikään laki maailmassa ei estä siirtämästä rahaa tilillesi. Kannattaa toki jutella exän kanssa että mitä hän ajatteli niillä ostettavan.

Vierailija
7/7 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on ollut tosi viisas eksänsä kanssa ja mies onneksi vastannut viisauteen reiluudella. Elari on minimi ja mies ei ole edes korotuksia siihen maksanut.. No, kaveri on hiljaa, koska mies jeesaa nyt oma-aloitteisesti tosi paljon. Lainaa autoa tarvittaessa, ostelee lapsille kaikki ulkoilukamppeet, reput jne. Mies on pienipalkkainen eli ei pystyisi edes maksamaan yli tuon minimin. Kaveri taas sanoi, että kitisemällä siitä 20 Eurosta per lapsi hän voisi menettää tämän ihanan tilanteen, jossa rahasta ei tarvi tapella ja isä oikeasti haluaa jeesata yli elarin. Heillä tuo tosiaan toimii, vaikkei joka penniä kiskokaan.

Toisaalta mulla on myös kaveri, joka jatkuvasti joustaa elarista, mutta eksänsä ei edes sukkaparia lapselle voi ostaa. Olen sanonutkin, että lopeta se nynnyily ja vaadi sovittu raha, kun kerran ei mitenkään voi tulla isä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän