Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Esittele itsesi" työhaastattelussa

Vierailija
23.08.2020 |

Niin tarkoittaako tuo sitä, että kertoo nimensä, vai pitääkö kertoa jotain muutakin elämäntilanteesta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen latvalaho-pölhkustaa joka on n:ttä vuotta työtön. En kelpaa enää minnekään töihin johtuisiko siitä etten ole kaipaamanne narskuli eli ns.hyvä tyyppi vaan täysi mulqvisti ja viha yhteiskuntaakin ihmisinenn kohtaan on jo aika kova. Jos maksatte miljoonan, voin harkita, muuten: Thx ja byebye. T:kyllästynyt turhaan juoksutettu työtön

Vierailija
22/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt oon siis AV-palstalla arvostettuna kommentoijana, mun viestit saa yleensä vähintään 10 yläpeukkua. Tätä ennen olin Kaksplussan mitäsnytillä, mutta aaveella pystyy olemaan vähän provompi. Olen viihtynyt tosi hyvin ja pyrin tuottamaan viiltävän älyllistä huumoria, sitä olisi tarjolla täällä teilläkin vähän vaativammalla otteella. Koulutukseltani olen trollitieteen maisteri Porvoon yliopistosta, mua on aina kiinnostanut ihmisiin vaikuttaminen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa kiinnostaa työ -ja koulutushistoria. Tuo on suhteellisen helppo kysymys, jos vähän miettii etukäteen mitä vastaa. Tiivistä oleellinen osaamisesi (miksei harrastuskin JOS se on oleellinen) ja yhdistä se jotenkin työhön, jota haet.

”Olen Kaisu Turusta, koulutukseltani matkaopas. Viimeiset pari vuotta olen toiminut opintojen ohella Ruotsin laivoilla Niiskuneitinä. Pidän lapsista ja laivoista, joten tämä on ollut erittäin opettavainen työ kansainvälisessä ympäristössä. Lapsia ja laivoja enemmän pidän kuitenkin luonnossa liikkumisesta, joten työnkuva eräoppaana Rovaniemellä on kuin minulle tehty. Olen lapsesta asti liikkunut metsissä, kävin 10 vuotta partiossakin, ja olen suorittanut ainutlaatuisen sieni -ja marjatuntijan tutkinnon, josta varmasti on hyötyä tässä työssä. Englannin kieli on hallussa hyvin laivavuosilta ja kiinaakin tuli opeteltua lukiossa.”

Vierailija
24/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kerrot nimesi, ikäsi, koulutuksesi ja työkokemuksesi alalla muutamalla sanalla ja sitten voit kertoa lauseella, miksi haet juuri kyseistä työpaikkaa.

Eli esimerkiksi minä: Olen xxx yyyy ja xz vuotta vanha. Olen koulutukseltani yhteiskuntatieteiden maisteri Tampereen yliopistosta, olen opiskellut siellä pääaineena bbbbbbwwww. Olen työskennellyt tällä alalla 31 vuotta, FFFF ja YYYY tehtävissä. Tätä työpaikkaa haen, koska haluan edetä uralla ja tämä vaikuttaa kiinnostavalta, olisi mielenkiintoista perehtyä tekemään rrrrrr:ää.

Siviiliminäsi ei välttämättä kiinnosta ketään, eikä siitä saa edes kysyä. Mutta jos ammattisi on jotain, jossa siviilipuolellasi on merkitystä, niin toki voit sanoa jotain siitäkin. Olen asunut Helsingissä FF vuotta, minulla on mies ja kaksi aikuista lasta. Harrastan luottamustehtäviä, lukemista ja sauvakävelyä.

Nimen omaa tämä kun yksityiselämästä ei työnantaja saa kysellä, niin on juuri hyvä kohta kertoa niitä sellaisia asioita, joita he eivät saa kysyä, mutta haluat tuoda ilmi. Esimerkiksi jos haet uskonnollisista piireistä olevan työnantajan paikkaa, kerro kirkkokuorosta. Naisten on hyvä, jos lapset on tehty tai ei aio tehdä, tuoda sitä ilmi. Tai jos puoliso on kotona lasten kanssa kertoa se. Liikuntaharrastuksilla saa terveellisen vaikutelman jne.

Vierailija
25/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys, koska tuossa tilanteessa pitäisi molempien tahojen muutenkin tajuta esitellä itsensä. 

No eikä ole tyhmä kysymys. Minut laitettiin vastaamaan sama videohaastattelussa, joka piti siis nauhoittaa etukäteen.

Vierailija
26/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti...

-kertaa nimesi

-kerro koulutuksesi

-nykyinen työsi tai tilanteesi

-miksi istut nyt tässä, ts miksi hait paikkaa

-onko jotain muuta erityistä, mitä haluat sanoa TÄSSÄ kohtaa? Älä kerro liikaa.

Ei, älä aloita "olen naimisissa Joukon kanssa ja minulla on kaksi lasta Jenni ja Ninni". Olet myymässä itseäsi töihin! Tällaisilla asioilla voi halutessaan keventää loppupuolella. Osoita ensin, että he haluavat töihin sinut, kokeneen merkonomi-kassahenkilön. Myöhemmin voit sitten profiloida itsesi myös Ninnin ja Jennin äidiksi ja Joukon aviovaimoksi, henkilöksi, jolla on myös harrastuksia ja vapaa-aikaa.

Vierailija
27/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve. Olen Merja, mutta voit sanoa minua Mertzikci. Luonteeltani olen vittumaisenoloinen kyylä ja puutun mielelläni muiden asioihin. Perheeseeni kuuluu tasapainolauta ja Hesburgerin etukupongit. Harrastuksiani ovat nipotus ja hiivasieni.

Paikka on teidän!

Vierailija
28/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys, koska tuossa tilanteessa pitäisi molempien tahojen muutenkin tajuta esitellä itsensä. 

No eikä ole tyhmä kysymys. Minut laitettiin vastaamaan sama videohaastattelussa, joka piti siis nauhoittaa etukäteen.

Joo, tää on ns. hissipuhe. Siinä ei missään tapauksessa tule kertoa, että moi, mä oon Janna 32 vee ja harrastan koiran kanssa lenkkeilyä, vaan mitä on tehnyt töissä ja millä koulutustaustalla.

Kun ei olal videolla, sinne kannattaa syöttää sellaisia täkyjä, joihin keskustelun saa käännettyä, korostaa jotain tiettyä aikaisempaa osaamista tai haettavaan duuniin liittyvää. Ja tosiaan tuoda vaikka perhesuhteita esille, kun ei niitä muuten saa kysyä. Mulla on mies ja teinit = en jää äitiyslomalle heti koeajan jälkeen.

Vierailija
29/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Sirpa, asun miehen ja kahden teini-ikäisen pojan kanssa Jakomäessä. Tykkään vapaa-ajalla neuloa pipoja ja katsoa salkkareita. Olen ollut aiemmin töissä lidlin kassalla ja nyt etsin uusia haasteita, kun tuo kävi vähän tylsäksi.

Kyse on työstä, joten jättäisin perheselitykset ja asuinpaikan pois.

Noi on justiinsa niitä asioita jotka pitää kertoa kun kysytään itsestä, pitää kertoa niistä itselle tärkeistä asioista ja elämän tilanteesta. Mies ja kaksi teiniä =en ole tekemässä lisää lapsia, lapset on jo isompia, on joku auttamassa lasten hoidossa.

Jos olisin vauvan yh, en kertoisi.

Rekrytoijana kuulen mieluummin ammatillisen esittäytymisen. Perhetilanne ym ei liity työhaastatteluun mitenkään.

Vierailija
30/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mirjuli, ammatillista koulutusta ei ole ja viimeksi olen ollut töissä palkkatuella kolmannen sektorin säätiöllä kolmisen vuotta sitten.  Haen tätä paikkaa koska huvittaisi nousta pois tästä ainaisesta työttömyydestä. Saatan oppia vaatimanne taidot mutta miltei umpirehellisenä en voi olla asiasta varma. Harrastuksena kävely. 

Vierailija
31/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittele itsesi? Eikö paremminkin ”kerro jotain itsestäsi?”

Esittelyhän hoidettiin juuri muutama minuutti sitten, kun tapasimme.

Vierailija
32/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kysymykseen esittelet myyntipuheen itsestäsi.

Vierailija
33/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tohon kohtaan sovi vaikka se kuuluisa hissipuhe

Vierailija
34/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tohon kohtaan sovi vaikka se kuuluisa hissipuhe

Hissipuhe eli suu tiukasti kiinni ja omien kengänkärkien tai hissin kerrosnäytön tuijottaminen?

Vierailija
35/35 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ettekö sitten tiedä kenet olette haastatteluun kutsuneet?!?!"

😮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi