Koulualtistumisia jo 13 koulussa (viikossa) - koulut eivät voi olla lähiopetuksena turvallisesti
Helsingin Herttoniemenrannan ala-aste
Tartuntoja: 1
Altistuneita: 19 oppilasta, 13 henkilökuntaa 16.8.2020
2.
Omnian Lehtimäen toimipiste ja Kirkkokadun toimipiste
Tartuntoja: 1 oppilas 17.8.2020
Altistuneita: pieni määrä opiskelijoita sekä henkilökuntaa 17.8.2020
3.
Omnia Leppävaaran koulu
Tartuntoja: 1 oppilas 20.8.2020
Altistuneita: opiskelijaryhmä ja opettaja
4.
Helsingin Normaalilyseo
Tartuntoja: 1 ihminen
Altistuneita: n. 20 oppilasta 19.8.2020
5.
Turun normaalikoulu
Tartuntoja: 1 henkilö
Altistuneita: koko lukio n. 300 henkilöä 19.8.2020
6.
Maskun Kurittulan koulu
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 100 oppilasta, 5 opettajaa 19.8.2020
7.
Turku ammatti-instituutti Peltola
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 18 oppilasta ja 1 opettaja 20.8.2020
8.
Munkkiniemen yhteiskoulu
Tartuntoja: 1 oppilas, sitten 2 oppilasta
Altistuneita: ensin 40 oppilasta ja 1 opettaja 19.8.2020, kaikki lukio-opiskelijat 20.8.2020
9.
Loviisa Valkon koulu
Tartuntoja: 1 tartunta
Altistuneita: luokallinen oppilaita opettajineen 21.8.2020
10.
Espoo Postipuun koulu
Altistuneita: yksi luokka ja henkilökuntaa karanteeniin 21.8.2020
11.
Alavuden lukio
Altistuneita: Altistuneita joitakin kymmeniä 21.08.2020
12.
Kemin Kivikon koulu
Altistuneita: Kivikon 5 A -luokan 23 oppilasta. ja 3 opettajaa 22.08.2020
13.
Raahen Keskuskoulu
Tartuntoja: 1 tartunta henkilökunta
Altistuneita: Altistuneita on alle 50. 22.08.2020
Kommentit (5892)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan oli fiksua pitää läsnäopetuksessa. Se teidän vain kaksi viikkoa olisi ollut käytännössä koko kevät ja siihenhän te vouhottajat pyrittekin. Hallitus osoittanut suurta järkeä vihdoin kun Kiurusta päästiin.
Suomessa on valtava ylikuolleisuus. 30 kuolemaa päivässä koronaan. Normaalia?
Helsinkiläisillä lapsilla todettiin vuonna 2021 noin 30 prosenttia enemmän uusia tyypin 1 diabetes -tapauksia verrattuna vuosien 2017–2020 keskiarvoon. https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/tyypin-1-diabetes-on-lisaantynyt-k...
USA:ssa lastenlääkärien havaitsemana samansuuruista 30-40 % tapausmäärien kasvua vuoteen 2019 verrattuna, erityisen voimakasta kasvu oli delta-variantin aikana. Tutkimuksissa on selvinnyt, että koronavirus muuttaa haiman betasolujen toimintaa siten, että ne alkavat tuottaa vähemmän insuliinia ja enemmän glukagonia, minkä seurauksena normaalisti maksaan varastoituituva glykogeeni vapautuukin verensokeriksi.
THL:ssä huoli ei tunnu heräävän, mutta olisiko nyt kuitenkin syytä tehdä koronalle hidastus kohti kesäkautta. Korona ei ole kausiflunssa, eli se leviää kontakteissa myös kesäaikaan.
Mitkä ovat kuntanne karanteenisuositukset? Meidän kunnassa altistuneet ovat 7 päivää karanteenissa.
Vielä on luokkia, joissa on opettaja ja kolmannes oppilaista sairaana.
Mikä on tilanne? Meillä sairastetaan ilmeisesti influenssaa.
No, nyt tuli tieto, että maskit pois kouluissa. Ihan kohta olisi kesäloma. Mikä järki??
Nyt on maskit heitetty hemmettiin meidänkin lapsen lukiosta. 900 ihmistä ahtaasti raskaan talven jälkeen ja koronaluvut korkealla.
Maailman terveysjärjestö suosittaa maskien pitämistä. Suomen THL ei, koska rokotetutkimukset. Suomessa kuolleiden määrä nousee koko ajan, tilanne on pahempi kuin monessa muussa maassa. Me ollaan riskiryhmää ja lapsen parhaan koulukaverin perhe on koronassa. Heidän lapsi pakotetaan kouluun. Tulisipa se lakko ja kesäloma, pian.
Kertokaa opettajat mikä on tilanne. Tsemppiä teille!
Töissä poistunut maskipakko, käytän toki edelleen ainakin kolme viikkoa.
Iso osa mun tuntemista opettajista on parhaillaan koronassa täällä pk-seudulla.
Meillä on koululainen ja me sairastettiin se kuukausi sitten. Muut toipui, minä olen edelleen kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan oli fiksua pitää läsnäopetuksessa. Se teidän vain kaksi viikkoa olisi ollut käytännössä koko kevät ja siihenhän te vouhottajat pyrittekin. Hallitus osoittanut suurta järkeä vihdoin kun Kiurusta päästiin.
Suomessa on valtava ylikuolleisuus. 30 kuolemaa päivässä koronaan. Normaalia?
30 x 365 = 10 950 kuollutta vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koululainen ja me sairastettiin se kuukausi sitten. Muut toipui, minä olen edelleen kipeä.
Näyttikö kotitesti positiivista? Meillä ollut oireita, mm kuumetta ja yskää viime viikon torstaista asti, mutta vieläkin on negatiiviset testit. Saan otettua näytteet nenästä vain 2-3 cm syvyydeltä eli harjaosa menee kokonaan sisälle sieraimeen, en yhtään syvempää. Olen testannut kahden päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttikö kotitesti positiivista? Meillä ollut oireita, mm kuumetta ja yskää viime viikon torstaista asti, mutta vieläkin on negatiiviset testit. Saan otettua näytteet nenästä vain 2-3 cm syvyydeltä eli harjaosa menee kokonaan sisälle sieraimeen, en yhtään syvempää. Olen testannut kahden päivän välein.
Kotitesti näytti esikoisella negaa melkein viikon.
Sitten pos joka varmistui virallisessa testissä.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jaksatte testailla?
No meillä oli pakko kun esikoinen sairastui ja hänen piti siirtää lentoaan ja paluutaan yliopistolle ulkomailla.
Nyt on joka toinen taas koronassa pk-seudulla.
Mun ystävällä perheineen oli korona loppiaisena ja viime viikolla he sairastui siihen uudestaan.
Perheessä koululaisia ja äiti opettaja. Helsinki.