Koulualtistumisia jo 13 koulussa (viikossa) - koulut eivät voi olla lähiopetuksena turvallisesti
Helsingin Herttoniemenrannan ala-aste
Tartuntoja: 1
Altistuneita: 19 oppilasta, 13 henkilökuntaa 16.8.2020
2.
Omnian Lehtimäen toimipiste ja Kirkkokadun toimipiste
Tartuntoja: 1 oppilas 17.8.2020
Altistuneita: pieni määrä opiskelijoita sekä henkilökuntaa 17.8.2020
3.
Omnia Leppävaaran koulu
Tartuntoja: 1 oppilas 20.8.2020
Altistuneita: opiskelijaryhmä ja opettaja
4.
Helsingin Normaalilyseo
Tartuntoja: 1 ihminen
Altistuneita: n. 20 oppilasta 19.8.2020
5.
Turun normaalikoulu
Tartuntoja: 1 henkilö
Altistuneita: koko lukio n. 300 henkilöä 19.8.2020
6.
Maskun Kurittulan koulu
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 100 oppilasta, 5 opettajaa 19.8.2020
7.
Turku ammatti-instituutti Peltola
Tartuntoja: 1 oppilas
Altistuneita: 18 oppilasta ja 1 opettaja 20.8.2020
8.
Munkkiniemen yhteiskoulu
Tartuntoja: 1 oppilas, sitten 2 oppilasta
Altistuneita: ensin 40 oppilasta ja 1 opettaja 19.8.2020, kaikki lukio-opiskelijat 20.8.2020
9.
Loviisa Valkon koulu
Tartuntoja: 1 tartunta
Altistuneita: luokallinen oppilaita opettajineen 21.8.2020
10.
Espoo Postipuun koulu
Altistuneita: yksi luokka ja henkilökuntaa karanteeniin 21.8.2020
11.
Alavuden lukio
Altistuneita: Altistuneita joitakin kymmeniä 21.08.2020
12.
Kemin Kivikon koulu
Altistuneita: Kivikon 5 A -luokan 23 oppilasta. ja 3 opettajaa 22.08.2020
13.
Raahen Keskuskoulu
Tartuntoja: 1 tartunta henkilökunta
Altistuneita: Altistuneita on alle 50. 22.08.2020
Kommentit (5892)
Vasemmistoliiton mielipiteet etäopetuksesta ovat kyllä käsittämättömiä.
Lappeenranta selvisi helmikuulle pienin tartunnoin. Sitten vaihtarit vähän bilettivät ja nyt on teho täynnä.
Koulualtistuksia viime ja tällä viikolla Voisalmessa, Lönnrothissa, Sammonlahdessa ja Lappeen koulussa. Jokaisessa näistä useammassa luokassa.
Lisää Lentävänniemen koulun joukkoaltistumisesta.
https://www.aamulehti.fi/koronavirus/art-2000007873687.html?utm_medium=…
Nyt A-studiossa käsitellään koronarajoituksia opettajien terveyshuolia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt A-studiossa käsitellään koronarajoituksia opettajien terveyshuolia.
Ja edelleen oppilaista ja vanhemmista viis.
Toisesta ketjusta: minun koulussani on kuukauden aikana sairastunut 6 opettajaa koronaan. Heistä kaksi joutui sairaalaan ja jos kuulisitte millainen tauti se on ollut, ette enää naureskelisi täällä palstalla. Kyseessä kuitenkin perusterveet alle 50-vuotiaat.
Vei se parikymppisen, hyvin urheilullisenkin kollegan kolmeksi viikoksi sängyn pohjalle 39 asteen kuumeeseen. Pärjäsi kotona ja on nyt jo parempi, mutta edelleen kaikki sairastuneet ovat työkyvyttömiä.
Eikä kuulemma kauheasti lohduta puolen vuoden immuniteetti, kukaan sairastuneista ei haluaisi kokea koronaa uudestaan enää ikinä.
OAJ:n Luukkainen puhui asiaa. Muuten oli lässytystä. Ruotsalainenkin puhui asiaa, kuten aina, mutta olivat A-studion eri osioissa.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007875889.html
Saksassa alkaa uusi koronasulku erittäin vaikean koronatilanteen vuoksi. Saksa ehti päästämään oppilaat takaisin kouluun helmikuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääkaupunkiseudulla (ja varmaan Turussakin) paras keino olisi laittaa matulaislapset etäopetukseen. Ei tulisi altistumisia näissä mittakaavoissa enää. Olen pahoillani, jos kommenttini vaikuttaa rasistiselta, ei ole tarkoitus, mutta kerroin vain, mikä olisi oikeasti tehokas keino.
Tilannehan on se että he ei siellä etäopetuksessa pärjää, minkä takia kaikkien muidenkin pitää mennä lähiopetukseen heidän kanssaan.
https://www.lappeenranta.fi/news/Uusi-korona-altistus-Voisalmen-kouluss…
Esimerkkikoulu Lappeenrannassa. Vaikka luokka kerrallaan joutuvat karanteeniin, koko koulua ei Eksoten mukaan saa laittaa etäopetukseen! Tuo on jo kiusantekoa.
Kuka opettaa koronaan sairastuneiden opettajien sijaisena? Eihän sijaisiakaan voi ottaa mielettömiä määriä, koska ovat taas itse riski.
Vierailija kirjoitti:
Kuka opettaa koronaan sairastuneiden opettajien sijaisena? Eihän sijaisiakaan voi ottaa mielettömiä määriä, koska ovat taas itse riski.
Ollaan ilman opettajia.
Mun lapsen koulussa oli ennen joulua viikkoja, jolloin ei ollut edes niitä sijaisia. Yksi viikko niin, että yhdellä ainoalla tunnilla oli paikalla joku aikuinen.
Kyse on ysiluokkalaisista.
IHAN KOKO AJAN ollaan itse opetettu kotona ja silti pelottaa, millaisia aukkoja siellä tiedoissa lukiossa paljastuu.
Kielet ja matikka on ainakin laiminlyöty koulussa täysin. Äidinkielen olen minä opettanut kokonaan.
Eikö mämä Saramot, Anderssonit ja kumppanit pitäisi laittaa vastuuseen koronan levittämisestä kun vastustavat etäkoulua kaikella tavoin järjeä ja tilastoja vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ilman opettajia.
Mun lapsen koulussa oli ennen joulua viikkoja, jolloin ei ollut edes niitä sijaisia. Yksi viikko niin, että yhdellä ainoalla tunnilla oli paikalla joku aikuinen.
IHAN KOKO AJAN ollaan itse opetettu kotona ja silti pelottaa, millaisia aukkoja siellä tiedoissa lukiossa paljastuu.
Kielet ja matikka on ainakin laiminlyöty koulussa täysin. Äidinkielen olen minä opettanut kokonaan.
On laitonta jättää oppilaat kokonaan ilman perusoprtuslain mukaista opetusta! Tuosta olisi pitänyt valittaa kuntaan ja Aviin ehdottomasti. Oppilailla on oltava opetusta joko lähikoulussa tai etäkoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ilman opettajia.
On laitonta jättää oppilaat kokonaan ilman perusoprtuslain mukaista opetusta! Tuosta olisi pitänyt valittaa kuntaan ja Aviin ehdottomasti. Oppilailla on oltava opetusta joko lähikoulussa tai etäkoulussa.
Viimeksi eilen taas soitin Aviin.
Olen koko syksyn tehnyt valituksia Helsingin kaupungille eri instansseille. Ja Aviin.
MIKÄÄN EI TOIMI. Valittamalla saa pariksi viikoksi edes jollain tapaa jotain lainmukaiseksi.
Nyt ollaan taas mm. tilanteessa, jossa kokeita yritetään siirrellä ja niputtaa 10 jättikokeen nipuiksi loppukeväälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ilman opettajia.
Viimeksi eilen taas soitin Aviin.
Olen koko syksyn tehnyt valituksia Helsingin kaupungille eri instansseille. Ja Aviin.
MIKÄÄN EI TOIMI. Valittamalla saa pariksi viikoksi edes jollain tapaa jotain lainmukaiseksi.
Nyt ollaan taas mm. tilanteessa, jossa kokeita yritetään siirrellä ja niputtaa 10 jättikokeen nipuiksi loppukeväälle.
Tuohan on ihan sairasta! Kaikki vain sen vuoksi, ettei tarvitse järjestää etäkoulua järkevästi koko koululle! Hirvittävä rumba, kun osa oppilaista on etänä ja osa koululla. Opettajia sairastuu jne. Järjen käyttö ei todellakaan ole sallittua tässä tilanteessa.
Kuka suojelee koululaisia ja heidän perheitä? OAJ heräsi pitämään opettajien puolta, mutta mitä väliä muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ilman opettajia.
Törkeää. Kuitenkin haluaisin rauhoitella niiden tietoihin jäävien aukkojen suhteen. Kyllä lukiossa joudutaan kertaamaan esim matematiikasta lähes kaikki yläasteen asiat, niin paljon niitä aukkoja on normiaikoinakin. Myös niillä 9-10 oppilailla. Ongelmia tulee sitten, jos ne ala-asteen asiat on vielä oppimatta lukioon mennessä.
Liikkumiarajoituksia ei ole tulossa, joten etäkoulu jatkuu varmasti. Eihän sosiaalisen kohtaamisen määriä nyt voida ryhtyä kasvattamaan.
Toivottavasti ei ole muuntovirusta, eikä tule vaikeassa muodossa, jos on ehtinyt tarttua.