LOKAmasut Maanantaina!
Kommentit (17)
Niistä suonikohjuista.. Mulla oli kanssa eilen ekaa kertaa koko alapää ihan turvonneen tuntuinen, voiko niitä suonikohjuja tai muuta turvotusta tulla siis myös SINNE?? Sanoin miehellekin että olo on kuin olisi viikon harrastanut seksiä yötä päivää ja mieskin sanoi että kävelen jo jalat haaralla.. Kiva juttu;) Kävelylenkki ja saunominen auttoi ja tänään turvotus tuntuu paremmalta, mutta vielä on tuntemuksia etenkin siellä peräpäässä. YÖK!!
Muutenkin olen ihan poikki eikä mikää huvita. Meillä tyttö edelleen kummallisen kipeä, kuume välillä 38 välillä ei mitään, mutta koko ajan pitää pitää sylissä ja kantaa eikä isi kelpaa, äiti vain. Ajattelin tänään lähteä kaupoille yksin, mutta kun ei huvittaisi yksin omien ajatusten kanssa lähteä eikä saada lapsenvahtia joten mies jäisi kotiin. Mieskään ei tänään edes mitenkään innoissaan jää kotiin tytön kanssa kun on niin hieno ilma että haluaisi olla pihahommissa kun loppuviikoksi on luvattu kylmempää. VALIVALIA siis tänne näin maanantain kunniaksi!!!!!
Toiv. muilla viikko alkanut iloisemmissa merkeissä!
Nazu ja viikkoja jotain 30 tai yli en tiedä enää itsekään
... kun mua näin älyttömästi VÄSYTTÄÄ? Taas yöllä nukuin 9h enkä olis jaksanut nousta. Samaa ollut jo useamman päivän. Aamupäivä kuluu odottaessa, että esikoisen päikkäriaika jo tulisi, iltapäivä odottaessa että kohta pääsis nukkumaan.
Onkohan se jotain ilmassa? Esikoinen 1v4kk ainakin on nukkunut hirveän pitkiä yö- ja päiväunia normaaliin nähden. Onko kellään muulla yletöntä väsymystä?
Rupesin vihdoin ottamaan rautaakin, jos siitä vaikka olisi apua, vaikka eipä se taida ihan hetken apu olla vaan vaikuttaa vasta viikkojen päästä.
Muutoinkin on kaikkea ihme kremppaa, liian kuuma ja liian kylmä ja maha kipeä ja paha olo vähän väliä. Tosiaan tuntuu ihan kuin oisi alkuraskaus menossa. Eikä energiaa oikein mihinkään. En jaksa lähteä ees pihalle muksun kanssa kun siellä pitäisi olla jaloillaan koko ajan - ja tietysti toi ISKIAS on taas parin päivän jälkeen alkanut vaivata, kun olen tehnyt töitä niin selvästi siitä ärtynyt. Eli tämä istuminenkaan ei ole mitään herkkua.
Jaha, esikoinen kiipesi yöpöydälle... on keksinyt parin viime viikon aikana kiipeilyn ja nyt haluaa kiivetä kaikkialle ja nousta seisomaan. Tosi turvallista kiivetä esimerkiksi syöttötuoliin ja nousta seisomaan, jippii.
Menen pelastamaan. Hyvää maanantaita kaikille!
Coe rv 26+1
Taas olis maanantai, kyllä nää viikot loppujen lopuks menee nopeeta vaikka oikeesti tuntuu, et se lokakuu on ikuisuuden päässä!!
Ikäviä tuollaset suonikohjut ja peräpukamat!! Toivottavasti vaivat helpottavat. Kaikenlaista sitä pitää naisten kärsiä raskauden eteen..
(.) mulla on kans sellasia inhottavia venymiskipuja tuolla alavatsan sivuilla, oon huomannut, et paras apu on liikkuminen. Viikonloppuna vauva painoi taas tuolla alhaalla oikein inhottavasti, kävellessä kiristi vatsaa. Onneks sitten levolla meni ohi. En tiiä, et onko mulla jumiutuneista niskoista johtuvaa tää aika ajoin tuntuva huimaus vai mitä se sitten on.. Neuvolaan olis vielä pari viikkoo mut pääseehän sinne varmaan aiemminkin mittauttaa hb:n ja verenpaineen..
Muuten masussa tuntuu olevan aika meno päällä:))
Mutta pitäis varmaan rueta tekee pullaa, ettei taas vaan jää aikomukseks.. Tarpeet ovat monta päivää olleet valmiina..
Jaksamisia!!
myttynen 28+3
Reissusta kotiuduttu,yli viikko venähti .Käveltiin todella paljon ja supistelikin sen edestä.Yhtenä päivänä jo vähän pelotti kun menkkakipuja oli mutta onneks meni ohi.
Onko muilla turvotusta paljonkin?Mulla meinaan iskee välillä niin paljon ettei kengät meinaa mahtua jalkaan.
Outoa olla kotona kun vanhin poika halusi jäädä mummolaan vielä ja tulevat vasta 2 päivän päästä.Ovat vielä niin kaukanakin(tukholmassa).
No vanhemmille tuntuu olevan rankkaa mutta poika nauttii.
Wades&Natika rv jotain 27
Ja ne on ihan viheliäisiä..mulla sinänsä hyvä ettei ne oo kipeät seistessä/kävellessä mutta auta armias ku istahat vessanpöntölle tai kyykistyt- oot yleensäki asennossa jossa tulee painetta alapäähän. Tuntuu että ne räjähtää justiinsa. (ja niinkai niille voi synnytyksessä käydäki, jota pelkään ku hullu!)
Mulla ne on ainaki ihan sellasia tosi paksuja, tummia suonia jotka on koholla ja ne luikertelee häpyhuulia pitkin tonne välilihaan asti :/ yäk..ja samalla sitte turvottaa paikat " ihan kivasti" . Ne on SIKA rumia, ja toisinaan SIKA kipeitä.
että siinäpä teille luentoa alapään suonikohjuista :) Luojan kiitos niitä ei vielä oo jaloissa...vaikka uskon, että en niiltä tulevaisuudessa säästy.
väsymystä on ilmassa täälläki, mutta oon nyt vko ajan syöny rautaa joten odottelen joskos tässä pikkuhiljaa alkas olo piristyä. Tänään aamulla oli jotenki muutenki niin masentunu olo- paras kaveri täältä paikkakunnalta ja oikeastaan ainut sellanen jonka kanssa tehdään mm. kaupunki- ja kahvilareissuja, on muuttamassa parin vko päästä pois:( Aina yhtäkkiä muistuu tollanen mielee, ni se pistää olon alakuloseksi. Tulee varmaan aika yksinäinen syksy..onneksi vauva syntyy niin se vähän piristää :)
Viikonloppu meni enemmän ja vähemmän myös väsymystä vastaan taistellessa mökillä. Eilen illalla alkoi myös melko kova menkkamainen jomotus, joka tuntui myös alaselässä. Menin heti lääkäriin tänään (työpaikkayleislääkäri) ja epäili virtsatietulehdusta... Koska en pysty olla 4h pissaamatta, niin tulokset saadaan vasta to. kuuri kuitenkin jo aloitettiin. Tuntuu kyllä tyhmältä ja vähän epäilyttääkin , jos nyt syön turhaan lääkkeitä, mutta kaipa ne lääkärit sitten tietävät ja lääkäri vakuutteli monta kertaa, että parempi näinpäin. Onko kellään vastaavaa kokemusta????
ONneksi esikoinen on nyt hoidossa mummilla, joten aion nämä kolme saikkupäivää,jotka lääkäri kirjoitti, ihan oikeasti levätä ja viedä tytön mummilaan joka aamu. Mieskin on nimittäin työmatkalla Lontoossa, ja illat kuitekin pitää jaksaa esikoisen kanssa. Koskakohan viimeksi on ollut tällainen hetki, että nautin juuri parhaillaan YKSIN hesen ateriaa, ja pian saan kömpiä sänkyyn päikkäreille, joilta kukaan ei herätä...
Jolla 25+5.
Kirjoittelen taas ekaa kertaa pitkään aikaan nyt kun taas pääsi töihin :) Loma meni sukkelaan ja kun oli niin hyvät ilmat, niin ei malttanut olla paljoa koneella. Nyt taas aloitan päivittäisen vauva-sivuilla vierailun...joka päivä en välttämättä kirjoittele, tai no, eihän sitä tiedä miten intoudun.
Perjantaina oli se kauan odotettu 4 D ultra!! Ihan hyvin meni, vauva oli tosi vilkas (!) ja kaikki pitäisi terveyden puolesta olla kunnossa! Oli mukava lääkäri, joka jutteli aika paljon ja kävi kaiken läpi perusteellisesti. Vauveli vain oli hieman huonossa asennossa ja lääkäri yritti muutamaan otteeseen kääntää, mutta ei oikein onnistunut. Kovin hyvää 4 D kuvaa ei siis paljoa saatu mukaan, vain 6 kpl lyhyitä pätkiä, sekä muutamia yksittäisiä kuvia. Tavallinen 2 D ultra näytti sen sijaan todella selvältä ja harmittikin, kun huomasin kotiin päästyäni, että siitä ei ollut kotiintuomiseksi kuin yksi kasvojen sivukuva. Mutta kaiken kaikkiaan siis todella positiviinen ja iloinen kokemus! Suosittelen! Mielestäni on minun näköiseni vauveli... Ja myös se sukupuoli selvisi, mikä oli odotettu tieto. Ja poikahan meille on tulossa! Näkyi muutamaan otteeseen aika hyvin.
Mittatiedot vastasivat muuten lähes päivälleen viikkoja, mutta vatsan ympärysmitta oli n. puoltoista viikkoa edellä... aloin tässä jo miettimään, että onkohan mulla raskausdiabetes tulossa. Vai onkohan tuo vielä " normaalia" vaihtelua. Poitsu painoi siis 800 g viikolla 24+3. Tutkin tuota ultrakuvaa juuri ja onhan siinä merkitty, että todellisuudessa paino voi olla +/- 116 g, eli välttämättä mitat eivät kertoneet koko totuutta. Soittelin juuri Medisonariin ja kyselin, että voiko lääkärille soittaa. Onneksi voi, joten kyselen vielä muutaman jutun lääkäriltä huomenna aamulla. Mm. mukaan saatu mittataulukko vaikutti hieman epäselvältä, joten kysäisen siitäkin lisätietoja.
Onko muilla kokemuksia / mittatietoja suurin piirtein näiden viikkojen sikiön painosta?
Turhaan taidan taas murehtia, ja etukäteen, tiedän! Mutta sellainen mä oon... Kiva että voi soittaa vielä lääkärille. Ja onneksi (? No ainakin tässä tilanteessa) mulla on painoindeksi sen verran iso, että joudun pakolliseen sokerirasitustestiin. Se on ens viikon pe, joten senkin jälkeen olen viisaampi siitä, onko riski sairastua raskausdiabetekseen ja saada iso vauva.
Mutta kaiken pitäisi olla kyllä ok, lääkäri ei ollut yhtään huolestuneen oloinen. Ja mikä parasta, niin vauvan potkut ovat tässä ihan parin viikon aikana alkaneet tuntumaan selvemmin ja useammin. Ihanaa! Minähän olin se joka olin huolestunut, kun eka ultrassa ei liikettä juuri näkynyt ja eka liikkeetkin antoivat odottaa itseään. Ainakaan vielä ei ole tuntunut epämukavalta, päinvastoin. Oikein odotan sitä, kun vauvan liikkeet näkyvät päällepäin ym. Saas nähdä kadunko näitä sanojani vielä joskus...
Nyt kun sukupuolikin selvisi, nousi sisältäni taas se kutomisvillitys, joka aika ajoin saa vallan. Olen jo useiden vuosien ajan kutonut vauvanvaatteita, joko kavereiden vauvoille tai sitten itselleni säästöön. Tietääkö joku muuten, löytyykö ohjeita netistä? En oo vielä yrittänyt katsoa. Tuskin maltan odottaa, että pääsen tänään töistä kotiin!
Paitsi niin, täytyy mennä kyllä katsomaan vaunujakin...!! Yhdet on jo mielessä, täytyy vielä vähän tutkailla, mitä ne maksavat missäkin.
Hyvää kesäistä viikkoa kaikille!
Voi IHANAA, huomiseksi lupas viileää ilmaa :))) Tänään onki taas niin järkyn kuuma, että 20min automatka tuntui suorastaan helvetiltä.
Ollaan siis oltu koko päivä lasten kans anoppilassa, lapset kävi uimassa jne.
Mahaan ei mitään uutta. Vauva on todellinen ikiliikkuja, meidän 3 edellistä lasta ei oo mahassa liikkuneet yhteensäkään niin paljoa kuin tämä. Liikkeet näkyy jo päällepäin oikein hyvin jne.
Sellaista repimäkipua on aika paljonkin alamahalla ja nyt on alkanut ilmetä ah niin auvoisia liitoskipujakin. auts. Olo on kuin norsulla ja ihmettelenkin, että kuinkahan iso minä oon sitten lokakuussa. Apuva!
Mulla ei oo onneksi nuista suonikohjuista tai pukamista mitään ongelmia koskaan tullut.
Vauvakirjoista oli yks päivä puhetta. Meillä on kaikilla kolmella lapsella erilaiset ja neljännelle olen jo saanut oman, sekin erilainen kuin muut. Minusta meidän pojan " Huomenta maailma, nyt alkaa suuri seikkailu" on ollut tosi kiva ja se onkin kannesta kanteen täynnä. Vanhemmalla tytöllä on " kun olin pieni" -kirja, joka on ihan kiva, mutta tosi huono laatuinen. Vaikka olen säilyttänyt sen huolella ja sitä on käsitelty sievästi, niin sivuja on jo irtoillut jne. Nuoremmalla tytöllä on sellainen " kirja sinusta" -kirja ja se poikkeaa muista, kun siinä seurataan lapsen elämää aina rippikouluun saakka! Tulokkaalle on sellainen " Vauvan oma kirja" jossa on tilaa 3-vuotiaaksi saakka muistiinpanoille.
Juups, mutta nyt täytys alkaa pyykkikoneen kans seurustelemaan. Alkaa olla taas isommalla pimulla pikkupöksyistä uupelo :)
Mianni 26+2
Yritin soittaa yhteen kiinteistöfirmaan että saataisi esittely yhteen kämppään.
No, eipä näytä onnistuvan! Puhelimessa välittäjä vaan töksäytti että lähetä mailia, hänellä on juuri asiakas.
No lähetin mailia, eikä ole vastausta kuulunut! No ehkä niitä ei kiinnosta meille myydä asuntoa?
Minulla on huomenna neuvola ja sokerirasitus! Jännittää!
-lupicaia 29+1
Terveisiä Turusta:) Mies kävi aamulla taas lääkärille ja sai 3 pv saikkua niin oli hyvää aikaa lähteä vähän kiertelemään kauppoja. No, itse asiassa syy lähdölle oli pakettiauto, jota mies havittelee. Käytiin sitte kuitenkin Gigantissa, josta tuomisina ITKUHÄLYTIN :) Haluttiin se missä on äänen voimakkuuden ledinäyttö (hmmm.tulikohan vaikeasti?!) Baby OZissa kierreltiin myös ja mä olisin saanut siellä aikaa kulumaan kauemminkin, mutta miehet nyt eivät yleensä ole kovin innolla hypistelemässä vaatteita sun muita :D Mä ostin sieltä luonnonvalkosen pitkähihasen Bodyn missä edessä lukee tummanruskealla " Isin Kulta" :) Kun menin perässä autoon, mies sanoi, että " Pakko oli jotain taas ostaa" mutta kun näytin sitä bodya hänelle niin jo tuli hymy kasvoille:)
Tänään vasta otettiin perjantaina haetut vaunut pois autosta ja tuossa ne nyt mun selän takana kiiltelee uutuuttaan. Kaukalon otin kans pois muovista, se on muutoin yllättävänkin kevyt tuo autobaby.
Eilen mies kaivoi ullakolta kehdon, jonka hänen mummunsa on joskus voittanut arpajaisista :) On ihan käyttämätön ja suhteellisen isokin. Väriltään ihan tummanruskea ja siinä on pinnat;sellaset vähän kruusatut. Oikein nätti on ja meinataan se tuoda tänne alakertaan " kakkossängyksi" . Piti se mobilekin siihen sitten laittaa jo killumaan.
Isäntä oli ottanut sitterinkin paketista ja laittanut siihen lelukaaren paikoilleen. Kokeilin vähän miten siinä kaikki säädöt pelaa:)
Käytiin Mc Donaldsissa syömässä Bic Mac ateriat ja vieläkin on masu täynnä. Ei vedä kyllä millään kohtaa vertoja Hesburgerille!!! Ranskalaisetkin oli niin suolasia, että sitä varisi pöydälle!!! Ja hampurilainen jokseenkin kuiva:/ Mutta hyvin meni alas silti ;)
Juu että semmosta!! Masuun ei mitään uutta-pullistelee milloin mistäkin kohtaa kun pikkumies siellä urheilee :) Aina yhtä ihanaa tuntea pikkuisen " pullistelut" . Jalat ovat tuolla ihan oikeessa kyljessä ja välillä tuntuu kuin toinen yrittäisi työntää niitä läpi masunahkan.
Eipä ollakaa puheltu seksijutuista pitkiin aikoihin tai sitte on menny multa ohitse :P Valittelin jokunen aika sitten, ettei oikein suju petihommat meillä, mutta nyt on tuokin juttu saanut uutta tuulta purjeisiin ja kahtena päivänä peräkkäin on jo ollut säpinää :) Tosin rupiaa tuo masu olemaan jo tiellä :D
Täällä on ollut todella kuuma päivä, mutta nyt meni aurinko pilveen ja veikkaisin, ettei mene kovin kauaa, kun alkaa satamaan!!!
Eipä muuta kuin oikein mukavaa ehtoon jatkoa kaikille:)
Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 29+1
Mulla näköjään pitää kiireitä,kun en oo joutanu kirjoitella.Lukasin tossa äsken viikonlopun pinot.
Miehellä alko perjantaina kolmen viikon kesäloma.Kiva kun on kotona aikuista seuraa ja apua kotitöissä.Vaikka pihahommia tuo enimmäkseen tekeekin.
Melkoinen siivousrumba on ollut eilen ja tänään käynnissä.Esikoiselta löytyi kihomatoja.Todella ärsyttävää!!! Mää en muutenkaan jaksa ymmärtää koko hommaa.Oon niin tarkka lasten käsien pesun suhteen,että huolettomampia alkaa jo ärsyttämään mun vouhotus käsien pesusta.Kuopus ja mies otti myös ne lääkkeet,vaikkei niillä oireita olekkaan.Mää en ottanu,kun kyseistä lääkettä ei oo tutkittu raskaana olevilta.Pyykkiä on pesty varmaan 25 koneellista ja muutenkin on siivottu hysteerisesti.Ainakin on puhdasta! Ja onneksi on ollut hyvät ilmat että on pyykit kuivunu.Onkos teillä muila kokemusta kihomadoista? Mää oon koittanu netistä imeä tietoa.
Se siitä ällöttävästä aiheesta.
(.) ei kummempia muutoksia.Kasvaa kovasti ja edelleen vauva liikkuu mahottomasti! Mulla on välillä myös univaikeuksia,mutta ei vielä niin pahoja kuin aiemmissa raskauksissa.Eiköhän nekin kerkee vielä ennen lokakuuta alkaa! harmi! Alapää on mullakin turvoksissa ja tuntuu välillä että vauva painaa päällään kovasti.Kävely on tosi ankkamaista ja pitkään kun seisoskelee painontunne on valtava.Mulla on vauva alhaalla,niin kuin aiemmatkin.Sen kyllä huomaa masun muodostakin.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille,lähdempä tästä lasten kahnauksia selvittelemään!
Päivänsäde 28+1
Meillä oli tytölle lääkäriaika iltasella ja käytiin siellä koko sakki. Tyttömme ei ole ennen sairastanut minkäänsortin tautia, ei kuumetta, vatsatautia tai edes mitään oiretta ja nyt kolmen päivän kuume ja vielä noususuuntainen sai meidät kyllä jo huolesta sekaisin. Saatiin vahvempaa oraalilääkettä ja aamulla mennään heti verikokeisiin ja pissakokeeseen. Kiva että lääkäri tutkii kaikki mahdolliset asiat. Kyvyn ja lääkkeen jälkeen tyttö nukahti syliin, pieni rassukka. On ollut niin suloinen ressukka ja äiti on kannellut " vauvaa" kolme päivää aamusta iltaan kun äidin sylissä olo on vain helpottanut. Itse olen tietty mielelläni kannellut, mutta kyllä masun vuoksi olen poikki!! Ensin ajattelin rentoutua ja syödä jätskiä kun mieskin meni vielä lääkärin jälkeen harjoituksiin, mutta sitten tarkemmin ajateltuna päätin, että kun ei tee mieli makeaa niin en ota! Olen ollut jo monta viikkoa karkkilakossakin ja se on paljon mulle!
Kukas se kyseli siitä SEKSISTÄ? Ai että sitä kun voisi harrastaa koko ajan, ekan raskauden ja synnytyksen jälkeen mun halut on olleet jotain käsittämätöntä. Kesän alussa oli aika pitkä tauko, mutta kyllpä se maistuikin taas ihanalle kun sitä pari päivää sitten harrastettiin;) Se onkin ainoa syy, miksi loppuraskaana olo ei ole niin ihanaa, kun masun kanssa seksi on välillä hankalaa. Mutta tosiaan haluja ainakin täältä löytyy;) Onneksi me aina miehen kanssa puhutaan sekstailun jälkeen että laatu korvaa määrän mennen tullen - se on aina meillä ollut niin ja tulee aina olemaan. Välillä usein, välilä harvemmin, raskaana tai ei. seksi ei ole mulle tai meille koskaan ollut sellainen " tänään on vissiin jo pakko.." - juttu ja sen takia pelkkä ajatuskin saa mut jo valmiiksi!
Tyttö heräsi taas välillä, pikkuinen oli ihan hikinen, kai kuumelääke vaikuttaa. Mä kävin tekemässä jo kolmannen leivän tässä välissä. KOhta puoliin se jäätelö olisi ollut kevyempi vaihtoehto...;)
Nyt menen köllöttämään sohvalle ja odottelemaan miestä harkoista.
Huomiseen!
nazu ja vauvanro 2 rv jotain yli 30
Mä huomasin just kuuluvani lokamasuihin :) Tulee niin vähän käytyä täällä että on unohtunut :)
Eli täällä nyt rv 26+3 (muistaakseni) ja 2 viikkoa vielä sairaslomaa kivuliaiden supistujen takia...eli rauhaiseloa kirjojen ja leffojen parissa. TOIVON että pääsen töihin elokuussa....firma ei maksa kuin 2 vkon sairasloma-ajan palkan, joten tili tulisi tarpeen....mua kiinnostaisi tietää miten muiden tilanne töissä? Oletteko jaksaneet hyvin?
Mulla oli nukkumisongelmia, mutta täältä irtosikin hyvä vinkki, ja viime yö meni tosi hyvin!!!
Kyselisin joko olette saaneet äitiyspakkauksia? Pistin 3.7. hakemuksen ja äitiyspakkaus tuli 10 päivää sen jälkeen, eli viime vkolla, tosi nopeeta toimintaa!!
TIETÄÄKÖ kukaan mistä saa äitiyspakkauksen laatikkoon " jalkoja" , että saa hyvän kakkossängyn alakertaan? Tiedän että on sellaisia kehdon jalkojen mallisia, mutta en ole löytänyt netistä ainakaan...meillä on koko pakkaus purettu ja osa pesty ja silitettykin jo :) Miehen 4 v. tytär tutki innoissaan, ja eiköhän se ne korrsut napannut sieltä ensimmäisenä, hätävalheena selitin että ovat rintakumeja imetystä varten ;) ;) ;)
Minkä verran olette hankkineet vaatteita? Multa repesi vähän käsistä, ja taitaa olla 3 ekan kuukauden garderobi jo hankittu, vaikka ei ole sukupuolikaan tiedossa...:)
...taas kirjoitin, eli viikkoja mulla on siis 25 + 3 :)
Vkl taas ohi ja reissut reissattu, mukava olla kotona vaikka siivo onki aika järkky. Täytyy vissii alkaa imuroimaan kunhan tässä kunnolla herää :)
Huomenna olis ollu lääkärinla mutta th soitti että lääkäri on sairaana ja siirtyy aika keskiviikolle. Plääh! Outo lääkäri ja outo th, ei kiinnosta :( Mulla on jotenki paha aavistus, että se lääkäri on kuitenki joku mies...jotenki vierastan nuita mieslääkäreitä näissä " alapäätutkimuksissa" vaikka varmasti hommansa osaavat yhtä hyvin ku naisetki. Kai sitä on vaan niin ujo :)
(.) Eipä mitään mullistavaa. Siellä se muksu jyllää minkä ehtii. Aamulla tosin tuli taas joku venytyskipusysteemi, tai ku yritin kylkeä kääntää niin meni tovi ennenku onnistu ku pisti niin kovasti tonne mahaan. Se meni kuitenki ohi eli ei mitn hätää.
Nazuko se kirjotteli peräpukamista eilisessä pinossa..mulla ei onneksi vielä ainakaa oo niitä ollu, vaikka oon vähän kauhulla niitä oottanu ku on tuo maha niin kovalla kokoajan. Mutta ois se kyllä se ihan vääryys jos sellasia saisin ku on nuo suonikohjut jo tuolla alapäässä jotka on turvottanu koko värkin ja ovat kipeet. Vielä sinne peräpukamia! huhhuh.. Onhan niihin peräpukamiin olemassa jotain voiteita, kannattaa varmaan apteekista käydä kysäsee?
Ke nla vähän pelottaaki, on nimittäin paino varmaan noussu 2kg ainaki. Hirvittää! Mutta jospa ois joku mukava sijainen.
Täällä haisee p*ska! Tyttö jo kahesti kakannu tälle aamulle, nyt näköjää kolmas kerta. Yäk..tekee niin pieniä annoksia kerrallaan, tekis kaikki kerralla niin ei tarvis montaa kertaa pestä :)
Mutta hommiin siis...mukavaa päivää!
Jääsydän rv 24+6