Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSTOIVEIDEN** uusi viikko 29!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilijoille, jotka aloittavat vauvan tekemista elokuusta loppuvuoteen! Esittelylistakin on jossain? Etta tanne vaan uudet, yhden, kahden kolmen jne lapsia omaavat KAIKKI!

Vierailija
2/28 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa minäkin yrittäisin uudestaan kirjuuttaa tänne. eilen pariin kertaan yritin,mutta sivut takkuili tooosi pahasti ja viestit hävis aina jonnekin.sitten meni hermot,enkä enää jaksanut kokeilla uudestaan:)

eli siis... viime viikonloppuna mies näytti vihreää valoa toiselle lapselle ja minähän olen ollut ihan innoissani siitä lähtien ! mulla on ollut kamala vauvakuume jo reilun kuukauden,vaikka siis meidän esikoinen,varsinainen rakkauspakkaus, on nyt 6,5kk. itse oon siis 23 ja mies jo jonkin verran vanhempi,peräti 36vuotta :) lisäksi meidän perheeseen kuuluu iloinen bokseri tyttönen.

joku muukin taisi viime viikolla pohtia,miten sitten kahden nuoren lapsen kanssa pärjää.. itsekin olen sitä miettinyt ja yrittänyt toppuutella omaa kuumeilua,mutta toisaalta,kyllähän muutkin pärjää,miksen minäkin.

nyt on olo vielä hiukan ihmeellinen,en tiedä,haluisinko tulla heti raskaaks vai vasta lähempänä joulua.. tosin mun kuukautiset ei oo edes alkaneet vielä synnytyksen jälkeen lainkaan,niin en tiedä,milloin niitä edes odottaa. no... aika näyttää,mitä tulee tapahtumaan :)

kyllä mä sen vauvamasun haluisin mahdollisimman nopeeta takas,mun raskauskilot karis jo 7viikossa synnytyksestä pois,en oo voinut " isosta" olosta nauttia pitkään *virn*

nyt heräs poika vikoilta päikkäreiltään,täytyy lähtä ruokkii :)

iloista viikon alkua kaikille haaveilijoille :)

-annukka-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä vaan ollaan jo heinäkuusta yli puolen välin..Aika menee äärimmäisen nopeesti!! Meillä häät vajaan kolmen viikon päästä ja tehtävää on vielä ihan kivasti, joten tuntuu, että viikot hurahtaa ihan siivillä!

Kyselin viime viikolla lasten pienestä (alle 2 vuoden) ikäerosta ja kun palaute oli positiivista ja lähipiiriänikin mietin, ei tuo ikäero tunnu ollenkaan huonolta idealta! Esikoinen on ollut todella " helppo" lapsi -iloinen, ei itke turhasta, ei allegioita, viihtyy kaikkien kanssa, nukkuu hyvin jne..Joten ainakin tällä hetkellä tuntuu, että eiköhän sitä selviäsi kahden pienen kanssa. Ja kuten tuossa aiemmin joku kirjoittikin (anteeksi, en muista nimimerkkiä!), ovathan muutkin selvinneet, joten miksen minäkin!! :o)

Hurjaa ajatella, että muutaman viikon päästä sitä saattaa olla jo raskaana..Vaikka olen yrittänyt hillitä itseäni ja ajatella, että toinen ei välttämättä tärppää yhtä helposti kuin ensimmäinen. Siinä yksi syy aloittaa yritys mahdollisimman pian! ;o) Ihan tosissaan, esikoista odottaessani tunsin välillä huonoa omaatuntoa, kun meillä raskautuminen onnistui helposti (ekasta kierrosta) ja lähipiirissä on lapsettomuutta..

Johan siinä taas juttua tulikin...

Ai niin, tervetuloa mukaan uudet kuumeilijat!!!

Piipikkä

Vierailija
4/28 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa raapustan taas jotakin. Niin se heinäkuukin on jo loppupuolellaan ja syksy se tulla lähenee. Meille Syystoiveillehan se on odotettu juttu. Tulkoon sitten paljon plussasäteitä!!!

Meillä elo jatkuu entiseen arkiseen malliin. Minä töissä, mies lapsen kanssa kotona. Olemme nyt muutamana päivänä jo tuumineet, ettei meidän vauva enää olekaan vauva vaan aika iso tyttö (1-v.), kun tuntuu, että joka päivä opitaan jotain uusia juttuja. Sopivasti ollaan samalla puhuttu jo pikku kakkosesta. Ehkä meillä se yritys alkais tuossa loka-marraskuussa... toivon niin!

Meillä on töissä ollut nyt oikein vauvabuumi... yks työkamu sai pojan kesäkuun alussa, toinen tytön heinäkuun alussa ja yks työkamu saa vauvan joulukuussa. Hänellä on siis varsin soma vauvamasu. Tuntuu, et kun oon hänen kans töissä, mun katse hakeutuu hänen masuunsa ja huomaan haluavani samanlaisen. Muut työkamut jo kyselee, et koskas teille tulee toinen? Niin, koskahan??

Jaahas, nyt sauna kutsuu, joten MORO!

Mukavaa viikkoa kaikille toivoo Sanjuska

P.S. Uusille: Tervetuloa mukaan!!

Vierailija
5/28 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun hienot ilmat sen kun jatkuu! Ja vielä kivempaa kun syksy saapuu kovaa vauhtia. Ei sitä ennen olekaan näin paljon odottanut.

Meillä päivät on täyttynyt autokuumeilusta, vauvakuumeilun lisäksi tietysti. Ihanaa huomata kuinka mieskin kuumeilee, nyt sillä on luonnollinen väylä puhua vauva-asiaa, kun se miettii et mahtuuko sit vaunut hyvin tavara-tilaan yms. Ollaan oikein urakalla pohdittu kaikkee muutakin käytännön asiaa tässä samalla. Lähinnä näitä taloudellisia puolia. Molemmat kun ollaan viä opiskelijoita, niin tarttee laskeskellä mistä tulee rahaa vauvan synnyttyä. Mulla tosin valmistuminen häämöttää tossa joulukuussa ja ehtiihän siitä sit työelämäänkin tienaamaan vaipparahoja.. toivottavasti kuitenkin vaan hetkeks.

Viimeinen rengas otettiin eilen käyttöön, tuntui oikein hyvältä. Taas lähempänä yrityksen aloittamista. Ja hei, kysymys vielä teille jo perheellisille. Ootteko kaikki odottaneet niitä luomumenkkoja hormonaalisen ehkäsyn lopettamisen jälkeen ennen yrittämistä?

-heltsy-

Niin ja munkin puolesta tervetuloa kaikille uusille!

Vierailija
6/28 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tekstia .

Kavin lekurilla ja syksyn haaveilut tuntuu paljon todellisemmalta! Josko ens viikolla vierailis tadit ja sitten alkaakin se tositouhu!

Mulla on ollu kierukka joka lapsen valissa; ja kolmen ekan kanssa tais olla muutamat tadit valissa?! Nelosta ennen oli kierto sitten enemman sekaisin ja sain terot etta tasaantui (niinkuin nytkin) ma epailen etta iallakin on vaikutusta...

Mutta kunhan tulevat aikanaan ja sitten jaisivat poiskin ihan oikeesta syysta!

Eipa tassa taas muuta talla kertaa; olkaahan ystavat aktiivisempia kirjoittelussanne!!

Vierailija
7/28 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs meilläkin olis tarkoitus aloittaa yritys tässä syksyn aikana. Esikoinen täytti juuri kaksi ja vauvakuume on ollut päällä jo yli puoli vuotta. Pillereitä olis jäljellä vielä yksi liuska, joten jos sen jälkeen alkais yritys ihan kunnolla:)

Itse aloitin työt kesän alussa ja mies hoitaa esikoista tämän kesän ja sitten lapsi menee hoitoon. Jospa tästä pääsis taas kohta äitiyslomalle:)

Kiva, että tämmönen pino on tullut ja kirjotellaan aina kuulumisia!

Mekku

Vierailija
8/28 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittelen taas itsestäni... Mulla on tainnut tulla tavaksi kirjoitella tänne joka viikko kerran, saa nähä tuleeko missä vaiheessa useampi...

Ihanaa kun on mies lomalla, vielä pari viikkoo. Sitten onkin edessä se synkkä ja pimeä syksy. Mutta onneksi tuo poika on niin aurinkoinen että päivät tuntuu menevän ihan turhankin nopeaa... Mutta mua on tosissaan alkanut ahdistamaan tieto tulevasta, siis mulla loppuu tää äippäloma tuossa marraskuussa ja sitten ajattelin pitää muutaman kuukauden hoitovapaata, niin että menisin töihin maaliskuun alussa... Mutta nyt jo ahdistaa! En millään haluais laittaa tuota pientä hoitoon, tuntuu niin typerältä laittaa oma lapsi vieraalle hoitoon ja mennä hoitamaan vieraita lapsia! Mutta aika näyttää. *masis päällä*

Vauvatouhuilusta. Meillä on jonkunlainen " tauko" ei vaan kumpaakaan kiinnosta tällä hetkellä koko homma!!! Jotenkin kun tuota esikkoa tehtiin niin pitkään, kolme vuotta, ja vihdoin lapsettomuushoitojen avulla saatiin aikaiseksi, niin kaippa sitä vaan on alitajunnassa vieläkin ne muistot ja tunteet joka pettymyksen jälkeen... Tuskinpa ne sieltä minnekkään lähtee. Täytyy vissiin mun ottaa yhteyttä tuonne polille kun siellä syksyllä aukeaa ovet josko pääsis sinne niin ettei tartte omalääkäriltä hakea lähetettä, kun kuitenkin siellä " listoilla" varmaan ollaan.

Tulipas aika synkkää tekstiä tällä kertaa, mutta ehkä seuraavalla kerralla olen vähän paremmalla fiiliksellä.

Meikäläisen on vissiin syytä mennä yöunille, jotta jaksaa huomennakin... Hyviä öitä kanssasisaret.

Vierailija
9/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin tuonne jonnekin esittelyketjuun jo tarkemmat tiedot meistä, mutta laitetaanpa tänne vielä pari riviä että tulee tutuksi.= )

Eli meillä aletaan esikoista toivoa tulevaksi tässä ihan pian, mulla on enää ens viikon torstaille saakka pillereitä jäljellä ja sen jälkeen meillä on avoimet ovet vauvalle.

Ukkokulta ei nyt ihan kuumeile sentään niinkuin rouva itse, mutta vihdoin on näyttänyt vihreää valoa ja rouvahan tarttui siihen heti. =)

Vielä en ole osannut päättää odotetaanko yhdet luomumenkat vai annetaanko vaan mennä heti täysillä.

Mielipiteitä, kannattaisko odottaa vai ei?!

Mutta syksyä siis odotellessa, joskos niitä tätejä ei kovin montaa tarttis kattella. =)

Vierailija
10/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Juskha (menikö oikein?)! Ihanaa kun tulee muitakin esikoisesta haaveilevia kirjotteleen.

Mä kyselin tota samaa kans, et ootteko oottaneet luomumenkoja vai saisko heti käydä asiaan;) Kertokaas meille!

Mukavaa päivää, mä meen jatkaan töitä.

Vierailija
11/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jushka, sori..

Vierailija
12/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo katoinkin tuolta syystoiveiden esittelyketjusta, että meitä esikoista toivovia ei sitten turhan monta ollutkaan. Mäkin olen jo kovin " vanha" ensisynnyttäjäksi, kun tuo 28 räpsähti mittariin tässä keväällä. Mutta toivottavasti en ehdi täyttää enempää kuin 29 ennenkuin se esikko olisi käsivarsilla.

Täällä varmaan tulee nyt pyörittyä sitten enemmän kuin laki sallii, etenkin tuo työaikalaki. =) =)

Vierailija
13/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushka ja heltsy! Noista luomumenkoista olis se etu etta on helpompi plussatessa laskea se ihana tuleva laskettuaika! Noin muuten silla ei oo sitten mitaan merkitysta!! Heti vaan yritysta!!!

Meita muita sitten onkin vaikka miten monta: pikkuhiljaa joku mua taitavampi vois tehda sita esittelylistaakin uusiks! ' Syssya' kohti kun mennaan! Siina onkin kiva se loppukohta erittely etta monenlaisiako haaveilijoita meita on; ja nimet paalle, munsta tietty on mukava seurailla meita suurperheaiteja, niinkuin jokainen omanlaisiaan...

Mutta nyt lounaan tekoon!

Vierailija
14/28 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan elokuu alkaa olla jo pian käsillä. Toisaalta en odota sitä yhtään kun kesäloma loppuu ja poika palaa hoitoon, mutta toisaalta silloinhan tämä vauvakuume muuttuu jotenkin todellisemmaksi kun oikein tosissaan voi alkaa pikkukakkosta yrittämään.

Tehtiin tuossa pikareissu Ruotsiin, käytiin Kolmårdenissa ja pyörittiin Tukholmassa. Kovasti olisi tehnyt mieli ostaa jotain mammavaatteita, mutta ajattelin sen tuottavan huonoa onnea, joten jätin ostamatta :) Mä olen kyllä tosi ihmeissäni, miten meidän esikoinen (1,9v) voikin olla niin kiinnostunut vauvoista. Taas kaupassa häntä ei meinannut millään saada vauvanvaunujen luota pois kun siellä pikkuinen köllötteli. Hän on vielä niin ihana kun hän ihan hiljaa kuiskii ja kävelee varpaillaan lähellä vaunuja. Onneksi kukaan äiti ei ole hermostunut tästä meidän pienestä vauvafanista, olen kyllä vahtinut että vaunuihin ei saa koskea, katsoa vain vähän kauenpaa. Saa nähdä sitten jos joskus on oma pikkusisar, että vieläkö innostus on samaa luokkaa vai muuttuuko mustasukkaisuudeksi, hän kun on varsinainen äidinpoika :)

Eipä mene enää kauaa kun saadaan lukea ensimmäisistä piinailijoista ja plussailijoista. Toivottavasti meitä on silloin paljon!

Vierailija
15/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh.. tultiin eilen pojan ja koiran kaa tampereelta takaisin kotiin,oltiin siellä mun tädin luona. täytyy kyllä ihan rehellisesti sanoa,että mietin kyllä pariinkin otteeseen toisen lapsen hankkimista,kun näin omin silmin,millaista siellä oli... heillä on nyt siis kolme lasta; 7-,6- ja 3-vuotiaat. voi jeesus maria sitä tappelua ja huudon määrää!!! nämä kaksi vanhempaa mätkivät,nipistelivät,huitoivat,huusivat ja itkivät PALJON!!! vaikka meillä on suvussa perheitä,joilla on monta lasta en oo ikinä nähnyt moista,siis ihan kamala show oli koko ajan päällä,kun lapsoset olivat sisällä tai ylipäänsä keskenään,sit kun heillä oli kavereita,niin eivät tapelleet,mutta illat ja aamut ja ruokailut jne... niin että.. haluanko TOSIAAN toisen lapsen...?

kukas se olikaan,jota ahdisti äippäloman loppuminen ja töihin paluu?

täällä sama homma! lokakuun lopulla loppuu ja aion kyllä jäädä ainakin vähäks aikaa hoitovapaalle,mutta se,miten kauan olen sillä riippuu ihan rahavarannoista. täytyy katsoa,miten pärjätään. en kyllä millään halua vielä viedä hoitoon,minä olen tainnut muutenkin tehdä pojasta " äidin kultamussukan" ainaisella hoivaamisella sun muulla,joten en ainakaan ihan heti usko pojan suostuvankaan mihinkään hoitoon... täytynee yrittää hieman lopettaa tuota hoivaamista ja jättää välillä mies ihan vaan pojan kaa kaksin vähän pidemmäkskin aikaa kuin pariks tunniks..

nyt on ollut jo reilun viikon ihan ihmeolo,mua on pyörryttänyt aina kun oon noussut esim.lattialta ylös,vaikka kuinka hitaasti nousisin ja välillä tuntuu,et väsyttää niin paljon,et näkö hämärtyy (vaikkei edes pahemmin väsytä),oksettaa ihan tuttu kahvinkin haju (toisinaan,vaikka sitä juonkin joka aamu) ja pinna palaa tosi nopeeta,jos kaikki ei mene niin kuin suunnittelen.. ensin ajattelin,et josko nyt sitten olisin raskaana ja viime perjantaina tein jo testinkin,mutt näytti negaa,joten ei kai siitä johdu.. kellään vinkkejä,mitä on? ajattelin jo kauhuissani,et nyt mulla on päässä jotain vikaa,esim.joku hyytymä tai veritulppa tai mikskä niitä sanotaan,mutta mene ja tiedä.. en oo vielä lääkäriin soittanut,odottelen,et se häipyy itsekseen pois...

jees.. tänään lähdetään riihimäelle miehen veljen luo yökylään.. täytyy lähtä pakkaamaan kamoja mukaan.. oon koko aamupäivän siivonnut,et sitten on mukava palata reissusta puhtaaseen kotiin... poika nukkuu ja mun näkö alkaa taas heittää,pitää mennä itsekin lepää..

aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

-annukka-

Vierailija
16/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mukaan syystoiveisiin.

Ensimmäistä kertaa palstaa käyttämässä, toivottavasti viesti tallentuu oikean otsikon alle.

Esikoista olemme yrittämässä, jännittävää...

Häitä vietettiin alkukesästä ja nyt olisi seuraavan suuren askeleen aika mielessä, toivottavasti onnistutaan. Kiva, että löytyy muutama muukin esikoisestaan haaveileva.

Vierailija
17/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuntuu etta koko ajan neuvon ja ohjailen... En kylla voi luonteelleni mitaan!

annukka23 -voisiko sulla olla ihan vaan anemiaa? Voisithan sa syoda rautatabuja, niista kun ei oo haittaakaan eika pelkoja muuhun ennenkuin menet tutkimuksiin!? Enta alkavaa migreenia; mulla on taipumusta ja ne alkoi just tuollai ekaks vaan heitatti ja nako selvasti huononi aika ajoin! Sitten iskee se autuaallisen kamala paansarky ja paha olo; mutta toivottavasti ei sulla sentaa niin pahaks menis!

Jos pidempaan on mene ihmeessa lekurille!

Mulla on ei mitaan uutta- sunnuntaihin syon niiita teroja etta tadit ilmestyis; sitten alkaa meitin uudet toiveet!!

Vierailija
18/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensiksi: tervetuloa lumiere06! kivaa et meitä esikoisesta haaveileviakin alkaa löytymään.

annukalle olisin kans vastaillu samaan tapaan kuin jo ehdittiinkin. olisiko kyseessä anemia tai ihan yksinkertaisesti oletko syönyt ja juonut kunnolla/tarpeeksi? näillä kuumilla tulee helposti juotua liian vähän ja ruokakaan ei aina maistu. pyydä vaikka neuvolassa, jos sinne esikoisen kanssa poikkeat, ottamaan hemoglobiinin niin tiedät enemmän.

täytyy kai mennä töiden kimppuun taas, mulla menossa tämmönen mukava 15 tuntinen työpäivä, vielä ois vajaa viis tuntia edessä. mutta kyllä tän jaksaa kun on sit viikonloppu vapaana.

hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
19/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mä heräsin vihdoin tajuamaan että todella, ENSI VIIKON TORSTAINA mä syön sitten viimeisen pillerini. Kymmenen vuotta niitä onkin naposteltu, itse asiassa 1.9.1996 otin ensimmäiseni, joten 27.7.2006 on hyvä aika ottaa viimeinen. Symbolinen päivä muuten, just tajusin, ollaan nimittäin tuon aviomieskullan kanssa tavattu 27.7.1995, eli Unikeonpäivänä. Ja silloin mä heitän Femodenit huitsulan tuuttiin tänä vuonna. =)

Lisäksi olen ihmetellyt miten tää vauvakuume pätkähti päällensä näin yhtäkkiä. Mä kun olen ollut vielä kuukausi sitten ihan vakuuttunut etten koskaan ehkä halua lapsia. Mutta nyt kun kuume vei, se on menoa se.

Kivaa että meitä esikoisen odottajia tulee lisää syystoiveisiin. Päästään yhdessä sitten ihmettelemään sitä ensiraskauttakin. <3

Huomenna pitäis lähteä Särkänniemeen kummipojan 9v. kanssa. Mies ja kummipoika saavat sit riekkua laitteissa, mä tyydyn valokuvaajan rooliin ihan mieluusti. Tai menen lasten kotieläinpuistoon rapsuttelemaan kaneja ja delfinaarioon ihmettelemään delfiinejä. =)

Vierailija
20/28 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on tullut mukaan uusia kuumeilijoita!! Kaikille tasapuolisesti TERVETULOA!

Mulla on viikonloppu vapaata, olinkin kaks edellistä viikonloppua töissä. Mies on huomenna lähdössä serkkunsa kanssa mökillemme Kymenlaaksoon ja mä jään tytön kans kaksin kotiin. Kun hän on huomenna päikkäreillä, aion nauttia hiljaisuudesta sohvalla maaten... ja illaksi käyn vuokraamassa jonkun romanttisen hömppäleffan, jonka katselen kun neiti on yöunilla. =)

Mä en vaan jaksa lähteä mökille. Mulla on viime aikoina ollut vaikeuksia nukkua, joten univelkaa on kertynyt. En jotenkin vaan saa unta, herään yöllä ja sit huomaan katselevani kelloa miettien kauanko ehtisin nukkua, ennenkuin kello (tai neiti) herättää.

Vauvakuume on tosi korkealla... tänään olin työvuorossa yhden raskaana olevan kanssa ja huomasin vilkuilevani hänen vauvamasuaan miettien, että koska itsellä olisi samanlainen. Ens viikolla pitäis käydä katsomassa yhen kaverin reilun kuukauden ikäistä poikaa. Ja se käynti ei varmasti lievennä vauvakuumetta ;)

Mun mielestä se meidän esittelylista on kans mukava. Tosi kiva, kun siel lopussa on se yhteenveto, ketkä toivoo ekaa, tokaa jne. Nyt varmaan olis aika se päivittää, kun on uusia tullut mukaan. TUUTUPIIhän se lupautui hoitelee sitä listaa, mut olisko kiva, jos siihen olis joku muukin kaveriksi? Nostellaanhan sitten välillä sitä esittelypinoa mukanamme, ettei se pääse hautautumaan unohduksiin!

Oikein mukavia viikonlopun päiviä kaikille!!

T. Sanjuska