Saako tiedotonta rakastella?
Onko tämä laissa kiellettyä? Vai tulkitaan vain yksipuoliseksi seksiksi?
Kommentit (16)
1 § (24.7.1998/563)
Raiskaus
Joka pakottaa toisen sukupuoliyhteyteen käyttämällä henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai uhkaamalla käyttää sellaista väkivaltaa, on tuomittava raiskauksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan. (13.5.2011/495)
Yritys on rangaistava.
no ei tietenkään saa! Esimerkkitapaus oli bb:ssä joitain vuosia sitten. Raiskaushan se on.
Erittäin selvästi on laissa kiellettyä, ja pitäisi olla ihan empatian ja arkijärjenkin perusteella selvää ettei tiedottomaan saa koskea.
No jos minä ja mun aviomies ollaan dokattu jne ja mä nukahdan ja se panee niin mua siinä niin ihan ok
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:37"]
no ei tietenkään saa! Esimerkkitapaus oli bb:ssä joitain vuosia sitten. Raiskaushan se on.
[/quote]
Huomaa: nykyään se on raiskaus! Ei vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:40"]
No jos minä ja mun aviomies ollaan dokattu jne ja mä nukahdan ja se panee niin mua siinä niin ihan ok
[/quote]
Niin, mutta se on silti rikos.
Ei todellakaan saa. Kuten on jo sanottu, se on raiskaus vaikka tekijänä olisi oma puoliso.
Oiskohan nää jonkun sleeping beauty -fetisistin aloittamia avauksia, kun näitä on täällä enemmänkin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 23:29"]
Oiskohan nää jonkun sleeping beauty -fetisistin aloittamia avauksia, kun näitä on täällä enemmänkin.
[/quote]
Luulen että joku aloitti tän ketjun sen toisen, mun aloittamani ketjun pohjalta.. selvittääkseen ehkä mikä on ok ja mikä ei...
ap
[/quote]
Niinpä. Näitä miehiä on aika helvetisti, jotka haluaa naida nukkuvaa/sammunutta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 23:30"]
[/quote]
Luulen että joku aloitti tän ketjun sen toisen, mun aloittamani ketjun pohjalta.. selvittääkseen ehkä mikä on ok ja mikä ei...
ap
[/quote]
siis sen toisen ketjun ap siis...
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:37"]
[/quote]
Huomaa: nykyään se on raiskaus! Ei vuosia sitten.
[/quote]
Ai, tuo bb-tapaus näkyi olevan vuodelta 2006. Milloin lie laki muuttunut, wikipedia ei ainakaan kerro.
Täh? Tuohan on raiskaus.