Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan osallistuu "nasujaisiin"

Vierailija
22.08.2020 |

Ei aina tarvisi mennä lauman mukana
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006610729.html

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nykypäivää, että tuollaiset on monessa paikassa kielletty. Niin paljon pahaa mieltä niistä on tullut.

Mutta silti muistan hyvällä mielellä omaa mopotustani seiskalla ja nasujaisia ykkösellä. Siellä minä ryömin ja polvistuneena vannoin alamaisuutta sinapit ja kaurahiutaleet suussa ja "vaipat" jalassa muiden kanssa. Ihan kamalaa, mutta myös hienoa. Illat päättyivät hienoihin juhliin kaikki yhdessä.

Olin ujo, pieni ja hiljainen. Silti nuo olivat seiskaluokan ja lukion ykkösen huippukohtia.

Oma poikani on nyt lukion ykkösellä. Nasujaisia ei enää ole. Tilalla erittäin pienimuotoinen "nolausvideo", johon osallistui vain todella vapaaehtoiset (parikymmentä opiskelijaa). Minäkin jo näin videon, siellä oma poikani julistaa olevansa haiseva ja karvainen. Hauska juttu sekä pojan, että varmaan monen mielestä.

Vierailija
2/5 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena niitä nasujaisia odotettiin innolla. Pakko ei ollut osallistua, mutta suurin osa halusi olla mukana hauskassa perinteessä. Kaikki ymmärsivät, että kyse on leikistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismaiset muistot siitäkin vähästä nasutuksesta, jossa jouduin olemaan mukana. Kammottavaa tuollainen.

Vierailija
4/5 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painajaismaiset muistot siitäkin vähästä nasutuksesta, jossa jouduin olemaan mukana. Kammottavaa tuollainen.

Miksi sitten osallistuit? Mä siis osallistuin, koska tuo tiedettiin hauskaksi perinteeksi.

2

Vierailija
5/5 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten osallistuit? Mä siis osallistuin, koska tuo tiedettiin hauskaksi perinteeksi.

2

Eivät nuo tapahtumat 2000-luvun alkupuolella olleet vapaaehtoisia, vaan kuuluivat koulupäivään. Itselleni ei jäänyt traumoja, mutta olihan se noloa ja outoa.

(Tiedän, että tämä on vanha ketju, mutta en viitsi aloittaa aiheesta uutta, vaikka se nyt onkin taas pinnalla.)