Mielenterveys ja ennakollinen lastensuojeluilmoitus
Olen sairastanut nuorempana masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä. Pitkän terapian käynyt läpi ja lääkitykset purettu, nyt arki tasaista. On hyvä työ, tukiverkostot ja muutenkin kaikki ns. normaalisti. Toiveena olisi tulla raskaaksi, mutta olen kuullut että mt-ongelmat historiassa vaikuttavat siten että usein tehdään neuvolasta ennakkoon jo lastensuojeluilmoitus. Kokemuksia tästä?
Kommentit (6)
No ei todellakaan. Mulla ollut masennusta & ahdistusta 20 v. Ihan avoimesti kerroin neuvolassa, ei tod mitään lasua tullut. Sain kyllä erittäin tervetullutta kotiapua synnytyksen jälkeen monta kuukautta.
Näkeekö neuvolan terkka kaikki vanhat potilastiedot? Jos ei, niin älä puhu mielenterveysongelmista! Jos olet ne selättänyt eikä mitään akuuttia vaivaa ole, on parempi pysyä hiljaa menneistä.
Olen hoitanut asiani pääosin yksityisellä eli tuskin suoraan näkevät. Parempi silti minusta olla avoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitanut asiani pääosin yksityisellä eli tuskin suoraan näkevät. Parempi silti minusta olla avoin.
Ap
Miksi ihmeessä? Vai oletko provo?
Suomalaiset ovat liian sinisilmäisiä ja yltiörehellisiä. Jos mitään ongelmaa ei tällä hetkellä ole, on aivan turha kaivaa menneisyyden asioita esiin.
Vähän sama joidenkin teini-iän pilvenpolttokokeilujen kanssa: ei niistä kannata mainita neuvolassa! Pahimmassa tapauksessa ihminen luokitellaan huumeongelmaiseksi ja hän joutuu seuloihin.
En ole provo, mutta vielä epäilyttävämpää se olisi että salaisin asian ja se käviskin jotenkin ilmi.
Ap
Mitä se mahdollinen lasu-ilmo haittaa? Jos mitään huolen aihetta ei ole, eivät he aloita asiakkuutta teille.