Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin?

Vierailija
06.09.2013 |

Haluaisin palstalaisen mielipiteen siitä, että lopettaisinko yhteydenpidon appivanhempiin ja myös siis lasten isovanhempiin. Siis siten, että itse en ottaisi enää mitään yhteyttä heihin. Toki jos he itse sattuisivat soittamaan niin sitten vastaisin.

Olen itse luonteeltani äärimmäisen kiltti ja yritän mielyttää muita. Koskaan, en koskaan ole sanonut appivanhemmille mistään pahasti. Minun on erittäin vaikea sanoa ei, jos he jotain ehdottavat. Tämän seurauksena minut on vuosien aikana jyrätty muutaman kerran.

Tämä viimeisin tuohtumukseni johtuu siitä, että olimme pyytäneet isovanhemmat lapsia hoitamaan jotta pääsemme itse iltaa viettämään kaksistaan pitkästä aikaa. Tämän lapsenvahtikeikan aikana anoppi ja appi olivat sopineet esikoisemme kanssa, että vievät hänet syksyllä viikoksi reissuun. No tämä reissu nyt ajoittuu samaan aikaan kun meidän piti perheenä lähteä reissuun. Eli perhematka peruuntuu nyt kun on tulossa VAIN esikoiselle tuo isovanhempien meidän selän takana sopima reissu! Nyt kaksi muuta lasta ja me vanhemmat emme ilmeisesti pääse sitten mihinkään reissuun. Tai sitten joudumme lähteä ilman esikoista.

Vuosien aikana on tapahtunut myös muuta, jotka olin jo unohtanut. Tämä viimeisin tapahtuma toi kuitenkin tuon kaiken taas mieliini. Esimerkiksi kerran kun olivat vahtimassa lapsia olivat leikanneet pihaamme ympäröivän pensasaidan aivan matalaksi! Meiltä meni siis kaikki näkösuoja naapuriin.

Nyt olen niin vihainen, että minua ei kiinnostaisi enää pitää mitään yhteyttä heihin. En soittaisi ja kysyisi kuulumisia enkä myöskää aio pyytää heitä enää lapsenvahdiksi. Olen muutenkin soitellut yleensä vain korkeintaan kerran kuussa. 

Nyt siis vastaisin vain jos he ottavat tänne päiin yhteyttä. Mitä mieltä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, opettele jämäkämmäksi. Tiedän, ei se ole helppoa, mutta yritä silti. Eikö mies voisi hoitaa yhteydenpidon vanhempiinsa? Hän voisi myös ottaa heti puheeksi jos vanhemmat sanovat tai tekevät jotain sellaista mitä ette hyväksy.

Tuohon matka-asiaan. Ettekö voi päästää esikoista isovanhempien kanssa ja lähteä muut omaan reissuun?

Vierailija
2/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoko tämä on?

Tehän sen päätätte annatteko esikoisen isovanhempien mukaan reissuun vai ette. Ei lapsi sellaista itse päätä. Ellei ole täysi-ikäinen. Joten tietystikin menette perheenä reissuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu.

Miksi ihmeessä ette voi antaa esikoisen mennä isovanhempien kanssa ja mennä muu perhe lomalle myös? On tosi mukavaa matkustaa välillä eri kokoonpanoilla. 

Vierailija
4/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton nössö, ja miehesi myös.

Vierailija
5/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö oikeesti appivanhemmat teidän matkasuunnitelmasta milloin se olisi ? Ja mun täytyy sanoa että mulla on sympatiat ihan hirveen vähät näille vanhemmille jotka pyytävät appivanhempia lastenvahdeiksi, että vanhemmat pääsevät viettämään omaa aikaa.

Miten on mahdollista että appivanhemmat ja esikoinen ovat päättäneet päivän ilman että kukaan kysyy sulta ja siinä vaiheessa kun tämä tuli esille, miksi et yksinkertaisesti sanonut tämä viikonloppu ei käy, koska teillä on silloin varattu matka perheen kanssa.

Mä luulen että sä, hyvä ap olet vähän sellainen että päässäs mietit liikaa kaikkea ja et oikein saa omaa ääntäsi missään kuuluville.

Yhtä laillahan sun esikoinen on syyllinen, hänenhän olisi pitänyt sanoa tämä viikonloppu on varattu tai tarkistetaan äidiltä. Jos lapset tietävät jonkun kivan matkan tulon, kyllä he ottavat selvää ettei nämä mene päällekkän.

Vierailija
6/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen esikoinen on?

Antaisin hänen mennä ilman muuta, jos isovanhemmat haluavat sen vaivan nähdä että ottaisivat hänet mukaan. Muu perhe sitten lomailee keskenään. Missä tässä on ongelma?

Vierailija
7/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ole mielestäni tähän lainkaan syyllinen. Tottakai hän innostuu jos isovanhemmat reissua ehdotta. Esikoiselle emme olleet vielä kertoneet tuosta syksyn reissusta ja vaikka olisimme ei hän olisi tiennyt mikä viikko se on. Esikoinen on vasta 5-vuotias.

Ongelma on se, että jos me nyt menemme tuolle omalle matkalle samaan aikaan kun esikoinen on reissussa isovanhemien kanssa. NIin mitäs sitten jos esikoinen edellisenä päivänä ilmoittaakin, että hän haluaakin meidän mukaan? Eihän meillä ole hänelle siinä vaiheessa lentolippua eikä mitään.

Ja tiedän, olen NÖSSÖ.

AP

Vierailija
8/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi pitää appivanhempiin yhteyttä? En minä ole koskaan pitänyt, ja parikymmentä vuotta on jo tunnettu, ja säännöllisesti tavattu. Mies soittelee, ja appivanhemmat soittelevat miehelle, ja jos mies pyytää lapsenvahdiksi, mies pyytää, en minä.

Jotenkin tuntuu ihme valitukselta tuo, että asiat vain tapahtuvat, ja sinä olet avuton uhri. Ei ole appivanhempien vika, jos sinä et voi sanoa ääneen, mitä haluat. Appivanhemmilla ei ole velvollisuutta lukea ajatuksiasi.

Aitajuttu kuulostaa kummalliselta, ehkä olisi siinä hyvä kuulla appivanhempien selitys asialle. Ehkä se oli huonossa kunnossa, ja kaipasi alasleikkuuta?

Vierailija
9/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 16:58"]

Miksi sinun pitäisi pitää appivanhempiin yhteyttä? En minä ole koskaan pitänyt, ja parikymmentä vuotta on jo tunnettu, ja säännöllisesti tavattu. Mies soittelee, ja appivanhemmat soittelevat miehelle, ja jos mies pyytää lapsenvahdiksi, mies pyytää, en minä.

Jotenkin tuntuu ihme valitukselta tuo, että asiat vain tapahtuvat, ja sinä olet avuton uhri. Ei ole appivanhempien vika, jos sinä et voi sanoa ääneen, mitä haluat. Appivanhemmilla ei ole velvollisuutta lukea ajatuksiasi.

Aitajuttu kuulostaa kummalliselta, ehkä olisi siinä hyvä kuulla appivanhempien selitys asialle. Ehkä se oli huonossa kunnossa, ja kaipasi alasleikkuuta?

[/quote]

Ongelma vain on se, että jos joskus avaan suuni ja sanon mitä haluan niin siitähän sitten loukkaannutaan. Esim. nyt kun olen esittänyt eriävän mielipiteeni tuosta reissusta isovanhempien kanssa niin johan anoppi on ehtinyt miehelle soittaa, että minä en anna katkaista napanuoraa!

Ja mitä tulee aitajuttuun niin anopin mielestä se oli huonossa kunnossa. Ja meidän mielestä ei. Se kuitenkin on meidän piha joten mielestäni me saamme päättää, että leikataanko sitä vai ei.

AP

Vierailija
10/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee syyslomaviikko, jos lapsi jo siinä iässä, että kykenee itsenäisesti sopimaan reissustaan. Todennäköisesti ette ole lapselle kertoneet, että koko perhe lähdössä yhdessä matkalle, joten hän ilahtui kuullessaan pääsevänsä isovanhempien kanssa matkaan. Nyt sitten nillittäjä-äiti keksii, että olisihan me voitu koko perhe mennä reissuun juuri siihen aikaan.

Ap:n ongelma poistuisi, jos hän opettelisi kertomaan lapsille koko perheen suunnitelmista tai edes niistä, joita hänen omassa päässään on! Silloin lapset osaisivat sanoa, että meillä on matka varattuna, tuo aika ei käy.Tosin kaikesta päätellen mitään ei ole varattu, koska kaikki on vielä aika auki  ("piti perheenä lähteä").

Kovin pienen kanssa tuskin voi tehdä sitovaa sopimusta reissusta, koska jos kyseessä on 4v esikoinen, matka voi olla koska tahansa. Ei hän tiedä, onko se viikolla 43 vai 44.

PS. Jos anopilla ei ole tietoa perheenne matkoista, miksi loukkaannut siitä, että hän tarjoaa esikoiselle kivan viikon? Onhan se toki ikävää, että anoppi ei anna sinulle rahaa ja sano, että käytä itseesi.

Vierailija
11/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itsekään ikinä ole ollut appivanhempini yhteydessä, mieheni toki on vanhempiinsa kontaktissa. Käymme joskus heillä ja se siitä. En ole ikinä pyytänyt lastenvahdiksi tms. Anoppi ei ole ikinä soitanut minulle, miehelleni 3 kertaa 16-vuotisen liittomme aikna, appi soittelee kerran viikossa miehelle. Olemme minusta sivistyneissä ja hyvissä väleissä mutta riittävän erillämme.

Ja tuohon sinun asiaasi sen verran että te miehen  kanssa päätäte mihin lapsi lähtee. Jos ette halua appivanhempien mukaan niin sitten se sanotaan suoraan ääneen, ei selän takan/täällä palstalla

Vierailija
12/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itsekään ikinä ole ollut appivanhempini yhteydessä, mieheni toki on vanhempiinsa kontaktissa. Käymme joskus heillä ja se siitä. En ole ikinä pyytänyt lastenvahdiksi tms. Anoppi ei ole ikinä soitanut minulle, miehelleni 3 kertaa 16-vuotisen liittomme aikna, appi soittelee kerran viikossa miehelle. Olemme minusta sivistyneissä ja hyvissä väleissä mutta riittävän erillämme.

Ja tuohon sinun asiaasi sen verran että te miehen  kanssa päätäte mihin lapsi lähtee. Jos ette halua appivanhempien mukaan niin sitten se sanotaan suoraan ääneen, ei selän takan/täällä palstalla

Vierailija
13/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ole mielestäni tähän lainkaan syyllinen. Tottakai hän innostuu jos isovanhemmat reissua ehdotta. Esikoiselle emme olleet vielä kertoneet tuosta syksyn reissusta ja vaikka olisimme ei hän olisi tiennyt mikä viikko se on. Esikoinen on vasta 5-vuotias.

Ongelma on se, että jos me nyt menemme tuolle omalle matkalle samaan aikaan kun esikoinen on reissussa isovanhemien kanssa. NIin mitäs sitten jos esikoinen edellisenä päivänä ilmoittaakin, että hän haluaakin meidän mukaan? Eihän meillä ole hänelle siinä vaiheessa lentolippua eikä mitään.

Ja tiedän, olen NÖSSÖ.

AP

[/quote]

Olet todella nössö, jos joku 5v pomputtaa sinua mennen tullen! Kaikesta päätellen ongelmana ei ole isovanhemmat eikä lapset vaan todellakin sinä, joka et kykene edes lapselle osoittamaan, että sopimus on sopimus eikä sitä kesken kaiken muuteta.

Vierailija
14/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:06"]

Ja tiedän, olen NÖSSÖ.

AP

[/quote]

Olet todella nössö, jos joku 5v pomputtaa sinua mennen tullen! Kaikesta päätellen ongelmana ei ole isovanhemmat eikä lapset vaan todellakin sinä, joka et kykene edes lapselle osoittamaan, että sopimus on sopimus eikä sitä kesken kaiken muuteta.

[/quote]

Mikä ihme sopimus??? Minkä sopimuksen olen tehnyt 5-vuotiaan kanssa? Jos olisit lukenut aiemmat viestit niin tietäisit, että 5-vuotias ei vielä tiennyt tuosta perhematkasta. Ja ei tiennyt siitä sen vuoksi, että siihen on vielä niin pitkä aika ettemme ole halunneet kertoa kun tulee aika niin pitkäksi odottaa.

AP

Vierailija
15/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna esikoinen isovanhempien mukaan. Lomailkaa itse muuten. Ränsistynyt, alas ajettu pensasaita kasvaa kahdessa vuodessa isoksi taas. 

Vierailija
16/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesi oppii silloin, ettei voi päivää ennen muuttaa suunnitelmia? Jos reissuun tarvii lentoliput niin ehkä vain soitat isovanhemmille ja sanot, että mahd ulkomaan? reissu tulossa katsotaan joku toinen vkl. 

Vierailija
17/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:04"]

Kovin pienen kanssa tuskin voi tehdä sitovaa sopimusta reissusta, koska jos kyseessä on 4v esikoinen, matka voi olla koska tahansa. Ei hän tiedä, onko se viikolla 43 vai 44.

PS. Jos anopilla ei ole tietoa perheenne matkoista, miksi loukkaannut siitä, että hän tarjoaa esikoiselle kivan viikon? Onhan se toki ikävää, että anoppi ei anna sinulle rahaa ja sano, että käytä itseesi.

[/quote]

En loukkaannu siitä jos hän tarjoaisi kivaa viikkoa. Loukkaan siitä jos hän kysyy VAIN lapselta että haluatko lähteä. Ja sen jälkeen me saamme tiedon siitä kun matka on jo varattu! Mielestäni meiltä vanhemmilta tulisi kysyä ensin. 

Ja nyt kun olen ilmoittanut, että se on vähän huono niin anoppi loukkaantui kun en anna katkaista napanuoraa.

AP

Vierailija
18/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 17:06"]

Ja tiedän, olen NÖSSÖ.

AP

[/quote]

[/quote]

Mikä ihme sopimus??? Minkä sopimuksen olen tehnyt 5-vuotiaan kanssa? Jos olisit lukenut aiemmat viestit niin tietäisit, että 5-vuotias ei vielä tiennyt tuosta perhematkasta. Ja ei tiennyt siitä sen vuoksi, että siihen on vielä niin pitkä aika ettemme ole halunneet kertoa kun tulee aika niin pitkäksi odottaa.

AP

[/quote]

No vaikka se sopimus, jonka todennäköisesti tekisit, jos seuraava kirjoittamasi toteutuu "jos me nyt menemme tuolle omalle matkalle samaan aikaan kun esikoinen on reissussa isovanhemien kanssa. NIin mitäs sitten jos esikoinen edellisenä päivänä ilmoittaakin, että hän haluaakin meidän mukaan".

Etkö muka silloin tee sopimusta lapsen kanssa, että hän menee isovanhempien kanssa ja te reissaatte ilman lasta? Vai ajatteletko niin, että varaat lapselle varmuudeksi paikan teidän reissuunne, koska voihan se oikeastaan tahtoa isin ja äidin kanssa eli lapsi saa itse päättää, minne mennä.

Vierailija
19/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, hohhoh,hahhaahhhh....

Vierailija
20/44 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei lapsi 'ilmoita' minne reissuun haluaa. Lapsen mielipidettä voidaan toki kuulla jos halutaan, mutta vanhemmat päättävät. Joko päätätte, että lapsi menee isovanhempien kanssa (itse en noin pientä vielä viikoksi päästäisi) tai sitten lapsi tulee teidän kanssanne. Ja kummin vaan päätätte, se pitää, ei siinä tarvitse enää miettiä, että jos lapsi muuttaakin mieltään.

Ja anna isovanhempien rupattaa, jos ovat eri mieltä, mitä väliä sillä on. Ei teidän tarvitse olla mitään ystävyksiä, te olette sukulaisia, se on paljon arvokkaampaa.