Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Tinto de Verano punaviinijuomasta?

Vierailija
06.09.2013 |

Tarjoustalossa on näköjään tälläista myynnissä, tämän viikon mainoslehdessä mainostetaan.Onko joku jo maistanut juomaa? Espanjassa olen Tintoa juonut ja tykästynyt makuun, on kuin sangriaa, mutta onkohan tämä yhtään vastaavaa? Litrahinta 3,95 euroa ei tunnu kovin pahalta että melkein vois kokeillakkin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa viinaa sekaan, niin tulee juotavaa siitä.

Vierailija
2/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta punaviinia ja 7uppia ja pistä sekaisin. Saat saman juotavan ja tiedät mitä siinä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinto on punaviini eli jos espanjassa tilaat vino tintoa niin saat ihan punkkua.

Tinto de verano lienee joku kesäjuttu, kevyt punkkuinen kesäjuoma (verano=kesä)

Vierailija
4/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkon halvimmat punkut ovat 6 e. Siihen sekaan 1,5 litraa lantrinkia (kivennäisvesi tai Sprite), 1,30 e. Saat yhteensä 2,25 litraa juomaa 7,30 eurolla, prosentteja juomassa on 4.

Vierailija
5/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 16:03"]

tinto on punaviini eli jos espanjassa tilaat vino tintoa niin saat ihan punkkua.

Tinto de verano lienee joku kesäjuttu, kevyt punkkuinen kesäjuoma (verano=kesä)

[/quote]

Täällä taas kaikkitietävät mammat liikkeellä.

Tinto de verano on espanjassa yleisesti kesäisin tarjoiltu juoma, jossa on halpaa talon punaviiniä ja La Casera-kivennäisvettä lantrinkisuhteessa 50/50. Usein lasiin laitetaan myös sitruunaviipale ja tietenkin jäitä.

Suomesta tuota Caseraa ei tietenkään löydy, mutta itse olen korvanut sen Sprite-kivennäisvesisekoituksella. Pelkkä Sprite on liian makeaa ja kivennäisvesi taas mautonta. Ap:n kyselemästä valmiista juomasta minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
6/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää kommenteista. Uteliaisuus voitti ja kävin ostamassa yhden purkin. Maku on melko makea, mehumainen, mutta ihan ok. Tästä puuttuu kuplivuus, jota jäin kaipaamaan, mutta saahan sitä lisättyä.  Litrahinta 3,95, vahvuus 4,5% eli ei ole punkku-lantrinkivaihtoehtoa paljoakaan kalliimpaa. Kiva vaihtoehto siiderin lipittämiselle, mutta sen verran makeaa mun makuun että en tätä litraa enempää kerralla saisi alas.

Vierailija
7/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Täytyy tyypätä. Espanjassa tykättiin, katsotaan millaista on täällä:)

Vierailija
8/8 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Täytyy tyypätä. Espanjassa tykättiin, katsotaan millaista on täällä:)