*^*ENSIKOIDEN maanantai*^*
Toivottavasti joku ei tällä välin ehdi alottaa toista... ;)
Linkki viikonlopun turinoihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7789447&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (32)
Olenkin jo odotellut uutta pinoa :) En vaan kehdannut aloittaa, kun en muista miten tuon edellisen pinon ossan saa tuohon näkyviin :)
Mua pelottaa NIIN paljon tämän aamupvän ultra etten ole nukkunut puolen kuuden jälkeen..siksipä olen vastannut kai jokaiseen tämän palstan kysymykseen mihin vain jotain osaan sanoa..
Eilen aloin funtsia noita raskausviikkoja, ultraa varatessa sanottiin että 6-7 viikoilla voipi tulla, uskoin mitä neuvolan täti sanoi puhelimessa ja siitä laskin että tänään olis se maaginen rv7, ja paskat, vasta rv6+0 kun laskin kalenterista illalla...nyt olen varma ettei ultrassa mitään näy :( Ja muutenkin pelottaa, entäs jos se onkin ihan vika paikassa..
Joka toinen yö tulevat näemmä kipukohtaukset...myös viimeyönä. Menkkakivut x10. Aikani kärvistelin punkan pohjalla kunnes päätin hipsiä vessaan, kun yleensä menkkakivuissakin iskee jonkinasteinen ripulintynkä - myös yöllä, eli jotain kohdussa kai supisteltiin? Kivut ylty ja ylty ja melkein jo huusin miehelle että tilais ambulanssin, olin varma että elämänalku on jossain munatorvessa tai jossakin ja jotain repeää...kipu oli niin kovaa että oksensin. Hiljalleen se siitä sitten laantui - kesti jonkun vajaan 10 minuuttia. Ihan kamalaa!
Toivottavasti ultra paljastaisi edes jos elämänalku on jossain vikapaikassa...mieluiten tietysti oikealla paikallaan :)
Yritin keksiä yhtenäisyyttä kivuille, miksi joka toinen yö? miksei joka yö? Enkä keksinyt muuta kuin että nämä pvät on ollut fyysisesti raskaampia...mutta eihän se voi vielä vaikuttaa mihinkään! En tajua.
Tappert - kovin peloissaan
[color=3A5FCD]Maanantai ja uudet temput (tahi jotain) =D
Tappert: toivottavasti ultrassa näkyy jotain ja kaikki olisi hyvin! Mä en yhtään tajua noita sun kipuja..jospa se lääkäri osaisi jotain sanoa? Tuuthan heti kertomaan!
Mullakin on tänään iltapäivällä ensimmäinen lääkärineuvola..Aikaa kuulemma vartti..Mitäs siellä tapahtuu? Nyt on kyllä levollinen olo kun tietää, että siellä on kaikki hyvin, mutta ei kai se ronki mitään? Yhh =D
Tänään käyn ostaan maalit siihen pinnisprojektiin. Mä haluaisin tehdä pohjan petsilakalla eli kun meinaan maalata ulkona porukoiden takapihalla niin kai mä voin sitä liuotinpohjaista petsiä käyttää sen verran? Jos yritän olla hengittämättä turhaan? Eikös ne höyryt mene tuulen mukana pois? =)
Yritän heti suihkuun niin pääsen kaupoille ajoissa..Saas nähdä jäänkö TAAS tähän koneelle istumaan kun on niin hyvä tuolikin =)
Mukavaa maanantaita kaikille!
t. poppis ja räpätti 12+5
Jostain kumman syystä heräsin jo tänään klo 8!! Nyt on aamupuurot syöty (viimeksi varmaan joskus vuosi sitten :)) ja voisihan tästä mennä vaikka takaisin pöttköttämään :)
Burdellakin vielä loppurutistus yövuoroissa! Minulla myöskin enää viikko yötöitä jäljellä ja saas nähdä miten jaksan?? Viime valvontaviikko oli kyllä yhtä tuskaa. Sattupa oleen ne ihanat helteet, joten päivällä ei saanut nukuttua, sitten tietenkin väsytti yöllä ihan hirveesti. Kaikenlisäksi oli vielä koko ajan heikko olo ja sai oikein väkisin patisteltua itsensä päiväsalin sohvalta ylös kun piti hommiakin tehdä... Huh huh. Sitten vielä nyt kahtena edellisenä valvontaviikolla minua on alkanut supistelemaan neljännen yövuoron jälkeen. Työmatkankin (6km) aikana pitää istua huilimaan aina välillä bussipysäkille. No 7 yötä enää torstaista alkaen... Minkäslainen miehesi työtilanne on tällä hetkellä? Meillä yhä edelleen todella huono ja siksi en haluaisi vielä saikulle jäädä...
Sitten mistähän mahtaapi johtua seuraava? Heräsin to-pe välisenä yönä pisulle klo 3 ja kun menin takaisin sänkyyn, alkoi hirveät poltot alamasulla ja selässä. Jonkin verran myös supisteli. Sitten minusta tuntui aivan kuin vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja plumpsahtanut tuonne aivan alas (masu ollut vielä aika ylhäällä) painamaan?? Tätä kesti melkein klo 6 asti ja sitten se loppui ja nukahdin??? Luulin oikeasti silloin yöllä, että nyt käynnistyi synnytys. Kivut oli aivan hirveät ja välillä tuntui että taju lähtee kankaalle. Kävipä vain mielessä, että mitenköhän mä synnytyksen kivut kestän jos tuokin oli jo aikasta kovaa kipua :) Myös eilen illalla kun menin nukkumaan, niin tuli pari semmoista supistusta, jotka heijastuivat poltteena alaselkään! Keskiviikkona on neuvola, joten täytyypi yrittää muistaa kysyä tuosta...
Viikonlopun pinossa oli vaunuista puhetta. Me käytiin perjantaina Vauvatalo Johannassa varaamassa Brion kombit ja mies hakee ne sitten kun minä olen Taysissa. En malta odottaa että pääsisin työntelemään niitä tuonne kylille :)
Muuta en sitten muistakaan. Olen todellakin pihalla kuin lumiukko, kun pystyn lukemaan viestejä vain joka toinen viikko :)
MiaMik rv 29+5
että älä sitten vielä pelästy, jos ultrassa ei näy sykettä rv 6+0! Joillakin se voi näkyä nuin aikaisin, mutta ei siis aina. Meillä syke näkyi rv 6+5 :)
Taas täällä
ensimmäinen lomakausi on nyt sitten pidetty, vaikka tiedä sitä oliko se varsinaista lomaa, työleiri enneminkin.
Uuteen kotiin on nyt sitten muutettu, tavarat on talvivaatteita lukuunottamatta purettu,terassi rakennettu ja pihalle levitetty lavallinen sepeliä, pusikkoa on kaadettu ja tapettu noin 256 000 paarmaa.
Tervetuloa kaikille uusille odottajille, en millään jaksanut lukea 2 viikon pinoja läpi vaan selasin vain viikonlopun pinon hätäisesti.
Joku kyseli neuvola lääkäristä:
Mä kävin tämän muuton ja miehen tapaturman takia ekassa lekurissa vasta viimeviikolla joten kaikki on hyvässä muistissa vielä.
Lääkäri tekee normaalin sisätutkimuksen katsoo limakalvojen kunnon, ja tietysti tsekkaa kohdunsuun että se on kiinteä.
Lisäksi hän arvioi kohdunsuun mitan.
kyseli kaikenlaista valkovuodosta ja muusta, tsekkasi että se on normaalia eikä haise.
papaa ei yleensä oteta ellei siihen ole jotain hyvää syytä, minulta ei ainakaan otettu.
Olen itse käynyt papassa reilu vuosi sitten ja sanoivat että se on ihan OK, otetaan sitten synnytyksen jälkeen kontrollikäynnillä seuraavan kerran.
toivottavasti tuo lääkärin myöhäinen käynti ei vaikuta mun tukiin, sillä sääntöjen mukaan lekurissa pitäisi käydä ennen viikkoa 16 jotta saa kaikki tuet, kuinkahan tarkkoja nuo on siellä KELAssa ??
Lääkäri kuunteli lisäksi vauvan sydänäänet, meillä sydän löi 155-160 joten sen perusteella täällä odotettaisiin tyttöä.
Onkos täällä tapahtunut mitään hurjaa tai kurjaa ??
Ainoaurora ja möhis 18+3
[color=purple] Uusi viikko taas aluillaan ja aurinko paistaa ihanasti ainakin täällä etelässä! Mä täällä yritän keksiä tekemistä, kun mielessä pyörii vain ja ainoastaan kaverin synnytys. Heillä oli tänään suunniteltu sektioaika, mutta pieni taisi vähän vauhdittaa asioita, sillä viiden jälkeen tuli viesti, että lapsivesi oli mennyt. No ei auta kuin odotella... Eiköhän siellä pieni ole jo päässyt maailmaan ja äidin ja isän hoiviin!
Queenillä oli soma masukuva viikonlopun pinossa! Perässä tullaan...
Mysanille kiitokset synnytyskertomuksesta! Kuulosti niin ihanalta tuo miehen tsemppaus ja viimeiset ponnistukset! Ihanaa vauva-arkea teille Mathildan kanssa!
Burden pikkuveljet kuulostivat myös ihanilta! Saisittekos heistä tarvittaessa hoitajia Penni-Ennille sitten jos isi ja äiti haluaa lähteä käymään vähän ulkona?
Lasten lukumäärästä... Kaksi tuntuu jotenkin luontevalta molemmista. Tietysti olisi ihanaa, jos tulisi tyttö ja poika. Mutta kuten moni kirjoittikin jo, niin yritetään saada ensin tämä ensimmäinen kunnialla maailmaan ja vasta sitten mietitään toista. Meillä ikäeroksi on suunniteltu ainakin kahta vuotta, sillä mun olisi tarkoitus päästä töihin takaisin välissä.
Mukavaa maanantaita kaikille! Jään tänne odottelemaan josko kaverilta kohta tulisi viestiä! Onneksi saan pian seurakseni toisen kaverin ja hänen reilun 5kk ikäisen tytön!
Sippu ja pikku-tikru 30+3
Kuulosti niin tutulta tuo kertomasi! Mulla on ollut kaksi kertaa ihan samanlaista. Kolmisen viikkoa sitten yhtenä iltana poltti alavatsaa ja supisteli epäsäännöllisesti kolmisen tuntia. Viikko sitten tiistain ja keskiviikon välisenä yönä alkoi taas aika tuskainen kipu ja supistuksia tuli 15 min välein. Naistenklinikan ohje oli, että kannattaa ottaa panadol kipuun ja kokeilla lämmintä suihkua tai istua ammeessa lämpimässä kylvyssä, jos mahdollista. Mulla kivut ei olleet vielä sietämättömän kovia, mutta makuullaan ei pystynyt olemaan. Tärkeintä olisi kai pystyä vähän rentoutumaan ja saamaan kohtu rauhoittumaan. Siihen tuon lämmön ja Panadolin pitäisi auttaa.
Kannattaa pyytää neuvolassa tarkastamaan kohdun suun ja kaulan tilanne. Mä olen noiden supistusten takia sairaslomalla loppuajan, koska kohdun kaula oli vähän lyhentynyt.
Viime yönä tuli taas kolmisen kipeämpää supistusta, mutta rauhoittuivat, kun yritin itse pysyä rauhallisena ja sain masun rennoksi...
Toivottavasti sulla kivut ja supparit malttavat pysyä poissa, sitä täälläkin toivotaan!
Sippu
Sippuliini kiva kun kerroit samanlaisesta tilanteesta! Meinasinkin jo perjantaina soittaa terveydenhoitajalleni tästä, mutta sitten muistin että lääkäreistä todellinen pula täällä nyt kesäaikaan. Kävin nimittäin juuri pari viikkoa sitten uusintalääkärissä, kun kolmisen viikkoa sitten lääkäri ei saanut katsottua kohdun suun tilannetta. Ja tuokin aika oli toisessa neuvolassa, kun lääkäreitä ei juurikaan ole... Mutta voipi olla, että th yrittää jostain keskiviikkona metsästää lääkäriaikaa, jos tästä tapauksesta kerron. Oon vaan niin huono jäämään saikulle, vaikka vauvaahan tässä pitäisi ajatella. Lääkäri ja Th ovat kylläkin puhuneet jo melkein pari kuukautta saikusta, mutta syytä ei ole tähän mennessä vielä ollut jäädä saikulle! Tuon kivun tullessa muuten selällään makaaminen oli yhtä tuskaa, aivan kuin silloin juuri olisi alkanut supistamaan, kyljellä olo vähän helpotti. Suihkuunkin meinasin lähteä, mutta en sitten päässyt kipujen takia sängystä ylös!
Hyvää maanantai aamua siis kaikille :)
Tappertille oikein paljon voimia. uskon kyllä että kaikki on hyvin. Muistan kanssa kuinka paljon pelotti mennä siihen ensimmäiseen ultraan. Silloin olin aivan varma, ettei siellä kuitenkaan mitään ole, ja voi sitä liikutusta kun syke ja sikiö näkyi :) Noi kivut kuulostaa kyllä omituisilta...Tuupas sitten kertomaan kuulumiset.
Mä olenkin ollut täällä töissä jo 7 asti... Ja vielä kun huomisen jaksaisi niin sit olisi 1 vapaapäivä ja taas 6 päivän työputki... En kyllä millään jaksaisi olla töissä.
Masussa pidetään todella kovaa vauhtia. Tää on kyllä ihana aika raskaudesta tämä, kun vauvan tuntee päivittäin mahassa :) Välillä kyllä tulee todella ahdistava olo, kova paineen tuntu kun taitaa toi toukka pyörähtää johinkin ihme asentoon, tai sitten noi on niitä supistuksia.
Nyt takaisin töiden pariin
Heidi <3 toukka uudella viikolla 23+1
Poppis, jos teillä ei ole vielä kuunneltu sydänääniä neuvolassa, niin lääkäri tekee varmaan senkin. Ainakin mulla täällä Töölössä lääkäriajan kohokohta oli nimenomaan se ensimmäinen sydänäänien kuuntelu. Niin ja kohdunkaulan " kunto" tietysti katsotaan. Se lääkäri tunnustelee sisä- ja ulkokautta kohdun kasvun, mikä ei kyllä satu yhtään. Mulla oli kaiken kaikkiaan aivan ihana lääkärikäynti, kun se lääkäri oli niin hyvä ja helläkätinen. Ja saatiin ensimmäinen elonmerkki pikkuisesta :)
Kiitos Mysanille synnytyskertomuksesta! Sehän meni suhteellisen nopeasti, jos jo viideltä pikkuneiti makoili sylissä. Itseäni pelottaa eniten juuri se, että synnytys kestää yli vuorokauden - varsinkin kun aion yrittää sinnitellä ilman epiduraalia, mikäli mahdollista. Mulla on kauhea kammo ajatuksesta, että joku työntäisi piikin mun selkäytimeen, joten epiduraali ja spinaali ovat sen takia laskuista pois, ainakin toistaiseksi. Saa nähdä miten mieli muuttuu synnytyksessä, jos kivut ovat aivan helvetilliset...
AinoAurora, joko tunnet liikkeitä? Onko massu kasvanut?
Taas pitää lähteä valmistautumaan töihin. Mulla on viisi tosi rankkaa päivää töitä putkeen, ja sitten yksi vaivainen vapaapäivä... Ei kyllä jaksaisi tällaista tahtia, varsinkaan kun työ ei ole mieluinen. No, pitää vain ajatella sitä kasvavaa äitiyspäivärahaa, ja yrittää jaksaa painaa vielä nelisen kuukautta...
Kandi & muhku 16+6
Ihan aluksi täytyy kiittää Queenia ravintolavinkistä: käytiin siellä Mamma Mariassa ja oli tosi hyvä paikka: ruoka herkullista, palvelu mukavaa ja hinnat ei pahat. Siitä olikin sitten hyvä lähteä täydellä masulla " rokkailemaan" . Kyllä Menneisyyden vangit saa aina mut notkumaan musiikin tahtiin. =D Muut alueella notkuikin sitten jostain ihan muusta. Ei oo kyllä mun juttu katella selvinpäin moista örvellystä kun just 18 täyttäneistä ihan kuuskymppisiin saakka jengi ihan pierussa siellä. (Onko musta tullut jäykkis...?) Popedaakin kuunneltiin hetki, mutta niiden bassot alkoi sattua mun masuun, joten lähdettiin kesken pois. Hyvä reissu kuitenkin.
Mies tuli reissultaan eilen illalla ja meikäläinen sai kehitettyä siinä illan aikana oikein kunnon itkukohtauksen. Kai sitä oli tullut ikävän parin päivän aikana ja vaikka mies tullessaan pusutteli, niin meni sit saman tien koneelle ja alkoi katella mol:n sivuja, et hän haluu muuttaa Turkuun (on sieltäpäin kotoisin). Me ollaan kyllä puhuttu muuttamisesta, mutta päädytty, että pysytään täällä, kun molempien työt on täällä. No johan mua kävi sit itkettään, kun en kunnon haleja ym. saanut ja tuli olo, et ei sen mielestä ollutkaan kiva tulla kotiin. =/ No, puhuttiin asiasta ja kyllä jutut selvis, mutta jäi jotenkin ikävä fiilis. Toivottavasti tänään korjaantuu, kun on meidän ensitreffien 3-vuotis päivä. Saas nähdä, mitä illalla tehdään?
Ykkösope: aika hyvä kikka, jota olen ennenkin mainostanut täällä noihin vaateongelmiin on tilata Belly Belt, jolla saa pidettyä normihousut jalassa pidempään, jos muuten sopivat. Se on siis sellainen kuminauhahärpäke, joka laitetaan tohon housun vetskakoloon ja napeilla kiinni. Auki jäävä osa peittyy kankaalla. http://www.babyidea.fi/aidille/bellybelt/ Tuossa linkkiä moisen jutun luo. Ja jos et tykkää pitää pitkiä paitoja, niin tilaa tai käy ostamassa Bebesiltä masutuubi. Mulla on musta ja valkoinen masutuubi ja niitten kanssa voi käyttää ihan tavistoppejakin ja masu näyttää aikas kivalta.
Burdelle voimia viimeisiin yövuoroihin! Varmaan helpottaa henkisestikin, kun tietää, etä tuo valvominen loppuu.
Voi Tappert, kuinka ikävältä kuullostaakaan nuo sinun yöt. =/ Toivotaan, että lääkäri osaa sanoa tänään, mikä niitä kipuja aiheuttaa ja että ultrassa näkyisi asukki oikeassa paikassa. Toivotaan myös, että sykekin näkyisi, vaikka viikkoja vielä noin vähän. bd
MiaMikillakin ollut öisiä kipuja. Toivotaan, että kivut hellittää, eikä vaavi ihan vielä päätä tulla maailmaan! Tuo olis jo ihan liian törkeetä jonossa kiilailua... ;o)
AinoAurora, kiva kuulla sinustakin! Mietinkin ihan tässä joku päivä sitten, että mitähän kuuluu teille. Mutta ilmeisen hyvää ja työteliästä kesää. Saat muuten neuvolasta sitten rv 22 jälkeen sen todistuksen, millä ne tuet haetaan. Katoin just omaa todistustani, niin ei siinä ollut kohtaa, että milloin on käynyt lääkärissä. Mä en ole vielä käynyt kertaakaan neuvolalääkärillä, sillä ultrat on tehnyt ä-polilla lääkäri ja katsonut nuo kohdunkaulat ym. siellä. Ekaa kertaa nään neuvolalääkärin ens viikolla.
Mulla on tässä kesän aikana olut sellaista, että herään aamuyöllä 4-6 välillä käymään vessassa, enkä sen jälkeen pysty heti nukkumaan. Täytyy käydä lukemassa Hesaria ym. siinä välissä ja sellaisen puolen tunnin - tunnin kukkumisen jälkeen saan taas unen päästä kiinni. Onneks tosiaan saa nukkua aamulla pidempään tai päikkärit, mutta tosi rasittavaa tuollainen. Ja nykyään alkaa olla nukahtaminen tai se hyvän asennon löytäminenkin tosi vaikeeta. Mä perinteisesti nukahdan yöunille vain vatsallani, mutta nyt pariin viikkoon sitä ei ole voinut tehdä. Tästä voi tulla tosi kinkkistä tästä loppuajasta... Onneks ilmat kuitenkin vääjäämättä viilenee syksyä kohti - se auttaa varmasti edes vähän.
Nyt kuitenkin moikkaamaan ystävää ja sen touhukaksikkoa (3 ja 5v.). Ja illalla sitten miehuksen kanssa vuosipäivän viettoa. Aurinkoista viikonalkua enskat! Voikaahan hyvin!
-Amy ja EkaVekara, rv 25+4
unohdin kertoa, että tänään tuli vakuutusyhtiöltä päätös, että saatiin vauvalle vakuutus. :o) Mutta samalla kun vaihdettiin kaikki vakuutukset tähän yhtiöön, niin minäpä en saanut enää vapaa-ajan tapaturmavakuutusta. =( Miten voi munuaisen puuttuminen vaikuttaa esim. katkenneeseen jalkaan tms.? En tajuu!
-amy edelleen
koska olen ollut 2 viikkoa poissa pelistä niin piinaan teitä nyt sitten oikein urakalla.
Masu on kasvanut ihan kivasti, vaatteet alkaa olla vähissä, koko loman kuljin yhdessä ja samassa mekossa pesin vaan välillä, omat tavalliset housut ei mene enää päälle niin ettei masuun rupeisi sattumaan, lääkärikin sanoi että ei kannata kireitä housuja ja hameita enää pitääkkään.
seuraava neuvola-aika on vasta elokuun loppupuolella, mutta onneksi ihan parin viikon sisällä on toinen ultra ja sitten vielä ne tutkimukset siitä ABC resistenssistä, saa nähdä saanko siihen lääkkeet.
hemoglobiini on täällä muuten tipahtanut aika lailla ennen raskautta se oli 166 raskauden alussa 145 ja nyt 128 mutta vielä ei ole tarvinut rautaa ryhtyä syömään.
verenpaineet on myös alhaalla 94/68 ei ihme että on välillä meinannut lähteä taju kun on oikein heilunut.
Ainoaurora ja möhis 18+2 ajatelkaa olen koko raskauden laskenut väärin, varsinainen matematiikka nero.......hih
Älä maka selällään, etenkään niiden supistusten aikana! Selinmakuu heikentää istukan verensaantia, mikä voi pahentaa supistuksia. Naistenklinikalta sain itsekin silloin joskus talvella ohjeeksi 2 panadolia (2x500 mg) lämmin suihku vatsalle tms. lämpöhaude.. Ja sitten vain sängyssä kyljellään makuuta ja paljon vettä juotavaksi. Istua ei kannata, koska sekin heikentää tuota verenkiertoa ja voi pahentaa tilannetta. Ota ihmeessa yhteyttä terveyskeksukseen tai sairaalaan tms. mihin teillä voi " hätätapauksissa" soittaa, jos tuo toistuu.
T. Nimim. rv 35+5 synnyttänyt (ilman ennakkovaroitusta kylläkin) (ja tuo ennenaikainen synnytys on pelottavaa!!)
yhtenä kappaleena edelleen!!
Taas täällä pääsin käy, Tulin pikkuveljeä(5,5v) 2päiväksi hoitamaan 80km päähän,tuli vähän nukuttua, herättii kumpikin vasta 11!!siis mulle ihan normaalia ku yleensä nukun sinne 12..mut pikkuveli ei ole ikinä tainnut noin myöhään.. annoin aamupuuron ja ryntäskin heti pihalle papan kans,joten hyökkäsin koneelle! kommentoin sit hiukan viikonloppupinoakin..(sitä vanhempia en jaksa lukea..)
SIPPULIINI täälläkin mennään aika loppuajalla..=) onnea 30 ylittämisessä..
HEIDI joo se on kivaa seurailla niittä ensimmäisiä kunnon potkuja,muistan ku itekki iltaisin katsoin telkkaria ja samalla tuijotin mahaa=)
MII mulla ollu samaa ongelmaa vauvan vaatteiden kans,ei oikein tiedä miten ja mihin ne laittaa ja onko niitä liikaa vai liiaä vähän ja mitä puuttuu jne.. mutta tämähän on ymmärrettävää, kyllä sen sit käytännössä huomaa miten on paras ja lisää vaatteita on kaupat täynnä.. tuntuu kylläkin että noita vaatteita on ihan liikaa!! mä laiton hoitopöydän laatikkoihin vaatteet 62cm ja alle ja sit seuraava satsi on laatikossa odottamassa..
QUEEN sinullapas oli iso ja kaunis masu siellä=)
Viikonlopun galluppina oli ollu toivottu lapsimäärä.. ei olla puhuttu asiasta enkä ole älyttömästi ikinä miettiny.. itsellä ei ole täyssiskoja/veljiä ja sellainen olis ollu kiva olla.. mut saas nähdä,musta tuntuu että olisin tyytyväinen tähän yhteen ainakin näin aluksi ja toisaalta jos tulis vähän ikäeroa niin ekasta olis sitten apuakin hoidossa ..mut sit taas toisaalta pieni ikäero siinä parempi et on leikkikaveri=) kyllä mä sen toisen haluaisin,en tiedä vain milloin..
POPPIS onnea tupakan tumppaamiseen! itse lopetin joskus joulukuussa..!olisko ollu rv8 silloin ja se oli mulla kyllä kerrasta poikki, ja oli jotenki vain niin helppoa vaikka polttanu olen 9vuotta ja n.10 päiväs.. mut kyllä välillä haluttaa ja jotenki ajattelen et sit imetyksen jälkeen aloitan taas,mut voihan olla että tumppaus oli lopullista..! Mies polttaa kyllä ja olen antanu autossa polttaa vielä,mutta kun vauva tulee ei polta enää..!
BURDE kyllä tuntemukset alkaa olla jo sellaiset että vois vaikka pikkuhiljaa lähteä synnärille;) alkanu oleen maha kipeäkin varsinkin yöllä.. mutta tuskin täältä vielä tämän viikon aikana,pelottaa että meneekö yli ja kuinka paljon..!
TAPPERT no näkyikö ultras mitään? toivottavasti ja jos ei niin olethan vasta niin alussa..!meillä ei pohjoisessa tehdä ensimmäistä ennen rv12.. just sen takia ku ei näy välttämättä ja riski mennä kesken on suurempi ennen sitä..meillä ei maksakaan ku polikäynnin..
Auts mitähän kipua toi on..toivottavasti sikiöllä kaikki hyvin..!! Yritähän jaksaa ja ilmoittele mitä ultrassa näkyi..
AINOAURORA teilläpä ollu kiva muutto takana=D toivottavasti et rasita itseäs liikaa,muista levätä ja antaa miehen tehdä raskaimmat työt!
kirjoittelen taas varmaan huomenna=)
jmi82&vaavi37+5
..palaan kohta taas kurkkimaan ja kirjoittelen myöhemmin enemmän:)
Queen ja Pulla rv 36+5
Kylläpä viikonloput menee nopeasti. Olisin vielä yhden vapaapäivän tarvinnut.. En tiedä mistä johtuu ja onko enää normaalia, mutta uni maistuu koko ajan. La heräsin siinä 10.30 aikaan ja jo kahdentoista aikaan menin päikkäreille ja ne kestikin sit sellaset 3 tuntia. Ja illalla taas maistui uni ajoissa. Alkaa siis olla jo vähän ongelmia tän väsymyksen kanssa:( Voiko johtu tästä masuasukista vai pitäiskö jo mennä tutkimuksiin. Vasta tosin viikko tätä " unitautia" takana.. Hb oli kyllä laskenut kun se vielä huhtikuussa oli 156, nyt neuvolassa enää 125...
Kaimalle onnea uuteen kotiin:) Koitahan päästä niistä ötököistä eroon! Mistä muuten näkee tietoa tosta tyttö vai poika sykkeen perusteella??
G: lasten lukumäärää oli mietitty. En osaa vielä sanoa siihen mitään. Kunhan saadaan tämä yksi kunnialla maan kamaralle saakka. Tosin kaksi lasta taitaa olla vahvimpana mielessä.
Tappert, tulehan kertomaan kuulumisia! Täällä odotetaan malttamattomana:=) Mulla syke näkyi viikolla 6+1. Mutta taitaa olla yksilöllistä milloin näkyy..
Nyt töiden pariin ja kohta kurkkimaan josko Tappert olisi ilmoittanut itsestään...
Aurora + törriäinen 7+6
ainakin tuolla on viitettä siihen että 140 tai alle niin poika yli 140 tyttö
http://www.geocities.com/huuhaat/testi.html
tuollakin jotain juttua siitä kumpi tulee
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm
Lisäksi ystävän ja sukulaiseno ovat maininneet että pojilla on yleensä matalampi syke, siskoni joka sai talvella pojan sanoi sykkeen pyörineen 135-140 välissä samoin ystäväni joka sa viime sysksynä pojan sanoi sydämen lyöneen 140 pintaan.
siskoni ensimmäinen lapsi oli tyttö ja äitiyskortissa sanottiin sydämmen sykkineen 150-155 välillä
eihän tuo mitään tarkaa tietoa ole, mutta kivahan sitä on arvailla ja pohtia.
[color=3A5FCD]Neuvolassa kävin ja kaikki oli ihan ok. Painoa oli kyllä tullut 700 grammaa! EIH!! Eihän se kai vielä pitäis nousta ollenkaan? =/ Voi jäätelöpuikkojen jättipakkaukset kuulkaa..piuh.
Jmi: aikas hienoa, että lopetit kerrasta..Mä oon aina ollut aika korsteeni ja sätkää paloi parhaina päivinä 20-30..(huh)..No mutta kuitenkin..Onko sulla näkyny se röökin jättäminen painossa? Vai ootko muutenkin hoikka ym.? Kun mulla on jo näin alkajaisiksi pikkasen ylimääräistä ja kauhistuttaa ajatus 40 ylimääräisestä kilosta =D
Jokohan se Tappert kohta neuvolasta? Tietoja odotellaan täälläkin..=)
Eipä muuta tähän hätään..
poppis ja räpätti 12+5
Nopeesti kirjottelen, kun ollaan kohta lähdössä ajelee Tamperetta kohti täältä umpimettästä. =)
Mulla on tänään klo 12 se refleksologinen vyöhyketerapia ja sitten iltapäivällä pitäis mennä kummitytön nimipäivä kahville, jotka oli virallisesti eilen, mutta jäi meiltä väliin kun ollaan oltu täällä. Sit illalla pitäis mennä yöksi töihin... =( Kaks viimestä yövuoroa olis vielä, sen jälkeen ei tartte niitä enää tehdä. Vähän kyllä jännittää, että kuin valvominen sujuu ja onko kuinka töttöröö öiden jälkeen...
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille... Saas nähdä kuinka monta uutta ensikkoa saadaan tällä viikolla meidän joukkoon... Niin ja mikä vielä mielenkiintosempaa, niin SAATAISKOHAN TÄLLE VIIKOLLE JOKU IHANA ENSIKKOVAUVA??? Mitkäs on loppulaskennoissa olevien ensikoiden tuntemukset?? ;)
T:Burde ja Penni-Enni 29+1