Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ENSIKOIDEN maanantai*^*

17.07.2006 |

Toivottavasti joku ei tällä välin ehdi alottaa toista... ;)

Linkki viikonlopun turinoihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7789447&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin hyvää jottei jotain pahaakin.

Eli vatsanpäältä ultratessa ei näkynyt mitään eikä ketään - no, se saattoi arvatakin.

Sisäkautta tehdyssä sitten löytyi pieni elämänalku ja sykekin näkyi jo :) Viikot vaan kutistui jonnekin 5+?, sikiö vasta 2,5mm ja pussukka mukana n.7,?mm, eli viikot vaan kutistu, sykekin näkyi selvästi - ja asukki on ihan oikeassa kohdassakin, sen osalta ei ole vaaraa. Ennuste erinomainen.

MUTTA, sitten munasarjasta löytyi kysta. Siinä vieläpä jotakin muutoksia! Epäili tuo tohtori, että voipi olla se jokin joka keltarauhashormonia lähettelee, ja voi kuivua itsestään kooon, tai sitten se on jotain muuta. Ihmetteli kovin noita solu(?)muutoksia, äh, en enää muista oliko ne just solumuutoksia vai jotain muuta, jotain ylimäärästä siinä kuitenkin on.

Todennäköisesti tuo kysta sitten aiheuttaa ne kivut - jostain syystä. Ei se tohtori kuitenkaan sanonut että siitä olisi sikiölle vaaraa...käski käymään uudestaan ultrassa n3 vkon kuluttua.

Että näin meillä :) Olen NIIIIN onnellinen tuosta pienestä elämänalusta, mutta vähän tuo kysta kyllä varjostaa onnea - ei kellään muulla olisi kokemusta moisesta??

Tappert

Vierailija
22/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihanaa, että masukki löytyi ja oikeasta paikasta, sydän sykkien. Mahtava juttu!!

Kystista en pahemmin osaa sanoa, mutta muistan kyllä lukeneeni täältä ihan viikko pari sitten kystista ja raskaudesta ja niissä jutuissa oli ainakin ihan positiivisia juttuja eli siis ei ollut mitenkään haitallinen sikiölle.

Toivottavasti kysta kuivuisi itsestään kasaan ja häviäisi.

Muillekin enskoille vilkutuksia.

En ole ollut kovin ahkera kirjottelija, kun tuntuu ettei oikeen ole ollut mitään kummoista kerrottavaa.

No, ehkäpä sitä tässä vielä innostuisi.

Minäkin jännityksellä odottelen ensi viikkoa, että pääsisin myös viimein ultraan. Kyllä jänskättää, onko siellä ketään.

-viivi ja onni rv 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä alkaa olla loppusuoralla, joten viimeiset vilkaisut tänne.

Kiitos Kaima linkistä, missä vaiheessa muuten saan tuon sykkeen tietää? Ultrattu on lääkärissä alkuraskauden ultrassa missä syke näkyi + masun päältä neuvolassa jolloin " tykytys" hyvin kuului. Eli milloin niitä virallisia lukemia saa? Vielä ei ole ainakaan kukaan kertonut.

Tappert, ihanaa että kaikki oli kunnossa:)) Ja onneksi ultrasi myös sisäkautta ja sait varmuuden. Kysta ei varmasti häiritse millään tavalla, ainakin tutullani hävisi jotenkin raskauden aikana.

Mun pitäis nyt varata ultra viikolle 11.-12. eli onkos nyt sit kyseessä 10+-11+ viikot vai 11+-12+ viikot ?? Olen niin sekaisin koko viikoista kun tiedän että 8+1 viikolla ollaan yhdeksännellä viikolla, eli päteekö sama tuossa vai ei. Neuvokaahan hölmöä?

Nyt tavarat kasaan ja kotiin päin!

Vierailija
24/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun taitaa olla vähän viileämpi ilma, niin täytyisi kyllä lähteä ulos kävelemään. On vaan niin raihnaista jo meno, että hohhoijaa... Vähän väliä käy mielessä, että millä ihmeen voimilla sen vauvan muka jaksaa punnata pihalle...

Hyvä juttu, että Tappertin pikkuinen löytyi ihan oikeasta paikasta :) Siellä se elelee siis, olisiko sitten hedelmöittynyt vähän myöhemmin kuin olet arvellut..? Se kysta on varmasti hoidettavissa, ellei sitten itsestään häviä. Kipujen voisi luulla hyvinkin aiheutuvan siitä. Itsellä ei kokemusta, mutta jotain semmoista olen tainnut joskus kuulla.

Auroran väsymykseen täytyy kommentoida, että ihan normaalia taitaa olla tuossa vaiheessa - ja vielä monta viikkoa tästä eteenpäin :) Sitä jotain nukuttavaa hormonia taitaa alkiosta/ sikiöstä erittyä vielä jonkin aikaa, kunnes sikiölle tulee kokonaan oma verenkierto. Itseä ainakin nukutti aika paljon tai vähintään oli sellanen aivan saamaton olo iltapäivisin ja iltaisin.

Viikonlopun gallupiin kommentoisin, että katsotaan nyt, kunhan tämä eka yritys on saatu maailmaan. Sen pitemmälle ei uskalla haaveilla, ja kun vähän jännittää, millainen synnytys ja siitä toipuminen on kokemuksena. Ja onko minusta minkäänlaiseksi vanhemmaksi edes.. :D Mutta jos osoittautuu hyväksi jutuksi, niin voisihan sitä sitten joskus esim. neljän vuoden päästä seuraavaa harkita. Meillä mies toivoisi kai kolmea lasta...

Nyt ulkoilemaan, ellen jotain muuta tässä ennen sitä keksi..

Mii- (rv 37+3)

Vierailija
25/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä kuulla, että [color=deeppink]Tappertin[/color] asukilla oli kaikki kunnossa. Toivottavsti se kystakaan ei ole mitenkään " pahanlaatuinen" .

[color=green]Poppikselle[/color] tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Kyllä se onnistuu! Itse lopetin viime syyskuussa (en tosin ihan yhtä kauaa ollut polttanut kuin poppis, mutta meni sitä itselläkin parhaimmillaan iso aski päivässä). Se oli kerrasta poikki. Eräs tiistai-ilta poltettuani röökin, tuli vähän huono olo. Silloin ajattelin, että " kuinkahan kauan sitä vois olla polttamatta?" ja tähän päivään asti olen ollut polttamatta edes savuja! :) Että kyllä se onnistuu, varsinkin nyt kun on maailman parhain syy lopettaa.

Tänään kävin Downin syndrooma-seulassa. Otettiin verinäyte (tällä kertaa ei edes huimannut :D), josta etsitään muistaakseni epänormaaleja arvoja valkuaisaineiden määrässä. Mikäli löytyy jotain poikkeavaa, tulee lisätutkimuksia. Toivotaan, että kaikki on ok. Neuvolatäti tosin sanoi, että myös terveiltä sikiöiltä voi tulla epänormaaleita arvoja ja vammaisuus ei välttämättä näy missään kokeissa. Mutta ajateltiin kuitenkin osallistua tähän.

Aaah, kaksi vapaata! Huomenna tosin lääkärineuvola, mutta se nyt ei todellakaan haittaa vapaapäivää, päinvastoin. Innolla odotetaan huomista! Miten muuten, onko muiden miehet kulkeneet mukana neuvolakäynneillä?

Oli ollut lapsilukugallupia. Meille toivotaan kahta lasta KORKEINTAAN 3-4 vuoden ikäerolla. Mieluiten mahdollisimman pieni ikäero, mutta tämä täti tahtoisi opinnot ensin loppuun, ennenkuin seuraava lapsi syntyisi. Siksi voi olla, että ikäerosta tulee isompi, kuin mitä toivoisimme. Ja syksyllä alkaa vasta toinen vuosi, joka jääpi kesken. Opinnot kestävät vähintään 3 vuotta (siinä vaiheessa olen kasv.tiet. kandi, suoritan ne maisterin paperit sitten joskus oltuani ensin työelämässä hakemassa kokemuksia, näin olen suunnitellut). Mutta kaksi lasta olisi juuri sopiva määrä. Ehkä joskus kolmenkympin päällä tehdään kolmas iltatähti, mutta se nyt ei varsinaisesti kuulu suunnitelmiin. Katsotaan miten elämä nakkelee :)

Vierailija
26/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko taas nopeasti käydä kirjottelemassa kun Mathilda nukkuu :) Raukalla on vaan bilirubiinit edelleen tosi korkealla vaikka eilen olivat jo paljon laskeneet :( Inhottavaa kun täytyy ravata sairaalassa verikokeissa ja tänäänki ottivat sen päästä! :O Meinas kyllä itku tulla tällä mammalla. Katotaas jos keskiviikkona olisivat laskeneet ja ei tarvis enään mennä verikokeisiin tai valohoitoon.

Tosiaan burde oli kysellyt että missä asennossa ponnistin.. täällä kun ei sitä jakkaraa ollut niin ensin olin kyljelläni sängyllä, sitten polvillaan melkeen loppuun asti kunnes ei ollut jaloissa paljon voimia jäljellä ja oli pakko kääntyä istualleen, selkänoja oli kyllä melkeen 90 asteen kulmassa kun se tuntui helpoimmalta :D Eli asentoja riitti.

Kiva kuulla että Tappertilla kaikki hyvin ja masussa elämää :D

Nyt on parasta lähteä päikkäreille että taas jaksaa..

Mysan

Vierailija
27/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olipa kyllä taas lukemista tänäänkin. :-) Hyvä hyvä.

Tappertille ensin onnittelut pikkuisen löytymisestä! Sitähän voi ajatella, että se on oikein erinomaisen elinvoimainen yksilö, kun sydänkin löi jo 5+ viikoilla! Toivotaan, että kystan kanssa kaikki menee hyvin. Nyt pääset toisaalta erityiskontrolliin sen vuoksi. Uskoisin, että kannattaa luottaa siihen, mitä lääkäri sanoi, ja uskoa, ettei siitä ole haittaa sikiölle! Tsemppiä!

Bejpi (meniköhän nicki ihan oikein...) taisi kirjoitella jo viikonloppuna, mut en muistanut eilen toivotella tervetulleeksi. Eli tervetuloa minunkin puolestani, mukava saada uusia keskiraskauden viikoilla menijöitä mukaan! Meilläkin la on joulukuussa, 7. päivä ja aloittelin kirjoittelun jouluntähtösissä, mut huomasin pian, ettei mua kiinnosta tarpeeksi jutut isoveljien / -siskojen hoidosta ja siirryin tänne ensikoihin. Ja todella hyvin olen viihtynyt! :-)

Poppis: meilläkin sydänääniä kuunneltiin ekan kerran ekassa lääkärinneuvolassa, ja ihan niin kuin kandi sanoikin, se oli sen käynnin ehdoton kohokohta! Sen jälkeen niitä kuunnellaan sitten joka kerta, myös terkkaneuvolassa.

Amylle kiitokset masuvaatevinkeistä, otin minäkin ne kiitollisena vastaan. Tähän asti on täälläkin vielä sinnitelty niillä hameilla ja mekoilla, jotka päälle menevät, ainoastaan t-paitojen osalta alkaa valikoima olla vähissä ja masutuubi voisi olla asiallinen hankinta piankin niin saisi jatkoaikaa vielä noille entisille paidoille! Pitää syksyn H&MRowells-mallistosta sitten katella syksyksi jotain mammahametta ja -housuja sekä paitoja, millä kehtaa ihmisten ilmoilla kulkea.

Masuvaatteista aihe voisikin sitten luiskahtaa meidän neuvolakuulumisiin. Eli: hempparit aika alhaiset, masu hurjan iso ja syke poikamainen... hmm!

Tässä vielä koottuna:

painoa oli tullut vaivaiset 137 g/viikko lisää, hyvä :-)

paineet alhaalla, kuten aina, 104/62

pissa puhdas

hemppari 119 (anemian raja on 117, eli välttämättä ei vielä tarvitse rautaa ainakaan joka päivä ottaa, mut voi terkka sanoi, että Obsidania voi ostaa valmiiksi jos siltä tuntuu)

Sf-mitta 19 cm, yläkäyrän yläpuolella joten ei ihme, jos tuntuukin että miten tämä masu tämän kokoinen on jo nyt.

liikkeet + ja vauvan syke 135, mistä kätilö-terkkarin kanssa tuumittiin, että poikako...? Potki tosi kovasti anturiin mitatessa, mistä täti myös sanoi.

Oli tosi kiva terkkari, oli tosiaan myös kätilö, tosi pätevä ja mukava. Olin siellä noin 45 minuuttia ja juteltiin kaikkea mahdollista. Harmi vaan, että tämä oli vaan mun varsinaisen sijainen, kun varsinainen on lomalla. Eipä silti, ei hänkään mikään kamala tuntunut olevan. Sain seuraavan neuvolan jo 4 viikon päähän, mikä on puolet vähemmän odotusta kuin edellisessä välissä.

Mehän ollaan sitten viikon päästä maanantaina menossa sinne rakenneultraankin, missä varmaan selviää ehkä jotain tuosta sukupuolestakin. Vaikka sama se sinänsä on, mutta haluan kuitenkin tietää mikäli mahdollista. Siitä tulee semmoinen tunne, kuin tuntisi vauvan paremmin ihmisenä jo nyt!

Ääh, tulipas omaa napaa. Pitikö sitä vielä jotain kommentoida, en muista! :-) Suokaa anteeksi.

Tänään on kuuma, huh.

Terkuin Ladie ja möttönen rv 19+4

Vierailija
28/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt Jennin vauvauutiset totaalisesti ohi!! Että ei muutakuin onnittelut koko perheelle :) Kävinkin tuolta jostain pinosta lukemassa, että ihan hyväkokoinen vaavi sieltä putkahti maailmaan :) Tuota selällään makaamista yritänkin jo aikasta lailla välttää, kun siinä on jotenkin huono olla. Tuon yöllisen jutun aikana yritin vain etsiä rentoa asentoa masulle ja selällä, mutta selällään sitä ei kylläkään löytynyt... Silloin yöllä myös tajusin, että minulle ei ole annettu minkäänlaista puh. numeroa, mihin esim yöllä voi soitella tuommoisissa tapauksissa (Taysiin?)?? Kaippa se netistäkin jostain löytyy ja keskiviikkona viimeistään täytyypi kysyä th:lta!

Niin ja tarkoitukseni ei ole etuilla ketään synnyttämisjonossa ;) Olisihan se kyllä aikasta törkeätä :)

Odottelinkin Tappertin ultrakuulumisia! Kyllä siellä taitaa olla aikasmoinen sissi, kun sykekin jo näkyi nuilla viikoilla. Toivotaan että kystakin kuihtuisi itsestään pois ja pääsisit nauttimaan vähemmän kivuliaasta raskaudesta. Muistan, että minullakin oli aikas kovia menkkamaisia kipuja alkuraskaudessa, mutta en niin ehtinyt miettiä niitä, kun oksensin aamusta iltaan ja se vei kaikki voimat...

MiaMik rv 29+5 edelleen...

Vierailija
29/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla vielä iltasella koneella käymään kun pääsee..

POPPIUPAU no itseasiassa on ollu muutenki hiukan ylipainoa jo lähdössä ja nyt raskaudesta tullu tähän mennessä sellaiset 16kg, tiedä sitten vaikuttiko tupakan pois jättäminen painon nousuun jotenki..!Muuten olen ajatellu että tulee mitä tulee(mielellään kuite alle 20kg) ja sitten talvella pudotellaan hiljalleen pois.. saa nähdä kuinka käy..!Nousi mullaki ekan 12 vkn aikana sen kilon verran yhteensä ja sit on tullu n.600g/vk..tai jotai..

TAPPERT *no huh*.. onneksi kaikki hyvin tähän mennessä.. mut toi kysta, ei kiva.. parilla kaverilla ollu kans mut en niistä mitenkään hirveästi tiedä joten jätän asian siitä tietävimmille.. onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin=)

AURORA mä olen aina sanonu jos esim. nyt ku viikot on 37+5 että olen 37 viikolla mut vissii sit mennään jo 38..??itseki vähän hukassa..

MYSAN toivottavasti Mathildalla pian kaikki ok ja pääsette todella nauttimaan lapsiperheen arjesta täysin rinnoin*hih*=).. en muista olenko onnitellutkaan vauvasta,mutta onneksi olkoon näin jälkikäteen!!

Oli puhuttu poltoista ja supistuksista aika paljon aikaisemmissa kirjoituksissa..siis mitä on ne poltot..? mulla alkanu viime viikolla sellaiset menkkamaiset kivut jotka kestää aina n 30s-1min..olisko nämä supistuksia vai polttoja..?ku mulla ei noita supistuksia ole ilmaantunu vielä aikaisemmin,eikä noissakaan kivuissa vatsa kovaksi mene,kaveri meinas ettei tarvi mennäkään..?terkkari meinas et supistuksia ne on mut aloin miettii mitä noi poltot sit on..

Nyt olis muuten jalkahooidolle tarvetta,on jotenki yhtäkkiä kuivunu jalkapohjat tosi paljon,ja on kuulema ihan normaalia,johtuu hormoneista..jos vaikka sais käytyä tällä viikolla=) pitää vielä yrittää hemmotella itseään kun voi.. mut nyt alkaa takapuoli puutua joten pakko nousta tästä kovalta puupenkiltä!!

huomisiin!

Vierailija
30/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, eilen en kerinnyt olenkaan koneelle ja tänäänkin vasta nyt sain koneen aukaistua ja mitä.. ihan mielettömät pinot olitte saaneet aikaan, olipas taas mukava lueskella kuulumisia näin paljon!

tekstiä oli niin paljon, että en todellakaan varmaan kaikkia juttuja muista kommentoida.. että omaa napaa sitten senkin edestä;)

Poppis: Hienoa, että olet pystynyt vähentämään noin huimasti tupakointia! Tsemppiä vaan lopettamiseen.. tiedän kyllä tasan tarkkaan kuinka vaikeaa se on!! Itsekkin edelleen jokaikinen päivä taistelen tuon tupakanlopettamisen/polttamattomuuden kanssa.. miksi se on NIIN vaikeeta, vaikka tietää, ettei siit ole kuin haittaa vauvalle ja itselle... mutta.. onnea siis tumppaamisen kanssa!

Tappert: Olipas ihanaa kun sait jo varmistuksen, että siellä pikkuinen on! Toivotaan että tuo kysta juttukin siitä selviää.. itselläni ei minkään laista tietoa noista asioista.

Mysan: Kiitos synnytys kertomiksesta.. on ihanaa kun olit jaksanut käydä kirjoittelemassa..

Aurora: Onnea uuteen kotiin! Voiton puolella kuulostaa tuo muutto jo olevan!

Sitten loppuikin tuo muisti.. eli vuorossa (.)

Elämäni ensimmäisen pissa tulehduksen kanssa täälä kamppailen.. on muuten V******nen vaiva suoraan sanottuna.. jatkuva pissa hätä on, mutta mitään ei tule ja koko ajan polttelee tuolla rakossa.. noh, nyt jo oireet helpottanut, kun sain siihen Nitrofur-C kuurin. Aika nihkeästi suhtaudun noihin antibiootteihin, tai muihinkaan lääkkeisiin raskausaikana, mutta pissiittihän saattaa olla vaarallinen sikiölle.. eikä sitä tuskaa kyllä meinaa ollenkaan kestää:/ Että valivalivali=)

Nyt on sitten sellainen tilanne, että kerroin esimiehelleni tänään raskaudestani:) Olihan tuo aikas yllättynyt, mutta oli kyllä sitten ihan innolla juttelemassa kanssani raskaudesta ym. Kerroin hänelle oikeastaan siksi, että suurin osa työ kavereistani on tullut kahden viime päivän aikana kysymään minulta iahn suoraan, että olenko raskaana.. itse en niin masuani tiedosta, mutta kaikki kyllä sanovat, että sen näkee jo ihan selvästi. Sitä paitsi, olen NIIN onnellinen raskaudestani ja ylpeä masustani ja raskaudesta yleensä, että mitäs sitä enää salailemaan!

Tilasin sitten netistä sen koti dopperin.. tällä viikolla pitäisi tulla.. en tiiä oliko hyvä vai huono juttu, mutta meillä on niin, että mies ei pääse neuvoloihin mukaan, eli ei kuule tiitin sydän ääniä, joten halusimme sen tilata, jotta miskin voi sitten niitä kuunnella. Varsinkin nyt, kun liikkeitä ei vielä tunnu, niin olisi ihanaa kuunnella pikkuisen sydän ääniä kotosalla=) Tulisipa se jo pian!! Ei malta millään odottaa!

Hui kun alkaa tulla romaani tästä (.)..mutta eipä minulla tässä sen kummallisempaa.. seuraavaan neuvolaankin on vielä kymmenen päivää aikaa (LUE:IKUISUUS!!!!!!!) Joten sitä ja rakenne ultraa odotellessa.. niin ja postin tuomaa pakettia;)

Voikaahan hyvin;)

siru ja tiituli rv 13+6 Näin se näköjään aika menee eteenpäin, vaikka välillä tuntuu, että se junnaa vaan paikoillaan, huomenna taas uusille, isommille luvuille=)

Vierailija
31/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hiukan kirjoitella, ettette luule, että olisin jo päässyt puolittumaan :) Viikonloppuna en ehtinyt kirjoitell, kun oli ensin to-pe pikkuveljet kylässä ja sitten pe-la kaveripariskunta. Eilinen ja tämä päivä on kulunut maauimalassa. Tänään uin 2 km - varmaan henkilökohtainen ennätys. Mutta ei supistuksen supistusta. Toisaalta nautin kyllä suunnattomasti omasta ajasta ja siitä, että vaikkapa uimaankin voi vaan lähteä just silloin, kun tulee kotona liian kuuma.

Poppikselle huimasti tsempitystä tupakoinnin lopettamiseen!

Tappert olikin saanut kysta-asiaan vastauksia tuolla aloittamassaan keskustelussa. Mielenkiinnosta luin ja kyllä kokeneempien kertomusten perusteella uskoisin myös, että hyvin kaikki sujuu! Ja erityisen hienoa on tietysti se, että syke jo näkyi.

Mysanille onnea ja iloa pikkuisesta ja voimia vauva-arkeen!

Aurora79: Mulla on neuvolakorttiin kirjattu eka sykelukema joskus puolivälin tietämillä. Eikä niitä numeroita kovin montaa kertaa ole laitettu korttiin muutenkaan. Taitaa riippua terveydenhoitajasta.

burde kyseli loppusuoralla olevien tuntemuksia. Meillä ei ainakaan tuntemukset anna mitään merkkiä synnytyksestä. Yli lasketun ajan varmaan mennään, mutta yliaikainenhan on vasta yli 42 viikon menevät, joten josko tässä uskaltaisi toivoa sitä ennen itsestään käynnistyvää synnytystä.

Lapsiluvusta oli gallupintapaista. Itse olen viisilapsisen perheen esikoinen, miehellä on vaan yksi sisko. Eli taustat ovat kovin erilaiset. Molemmat haluaisimme enemmän kuin kaksi lasta. Ehkä 3-4. Mutta toki lukumäärää on ihan yhtä mahdoton ennakoida kuin sukupuoliakaan, joten tällä hetkellä iloitsemme täysillä tästä ensimmäisestä ja toivomme hänen syntyvän meidän perheeseen, meidän lapseksi.

Hankinnoistakin oli ollut puhetta. Äitiysvaatteita en ole hankkinut juurikaan. Ainoastaan yhdet mahan alle jäävät farkut. Käly lainasi kolmet muut mammahousut. Paitoina olen käyttänyt ihan tavallisia paitoja, muutamia olen ostanut kokoa tavallista isompia. Pitkänmalliset topit on ollut tosi hyviä pitää lyhempienkin paitojen alla. Ai niin, yhden juhlahameen ostin ihan mammamallistosta kun on tässä kesän mittaan ollut monia pirskeitä.

Vauvalle on monenlaista hankittuna - toivottavasti kaikki tarpeellinen. Vaunut on Ora Jovi Airit, muu kama onkin ostettu enemmän tunteella :) Vaunuhankinnan ratkaisi kestävyys, koottavuus ym käytännön seikat.

Nyt ei muistu mieleen mitä muuta piti kommentoida. Oma olokaan ei ole erityinen ja neuvola on vasta perjantaina joten täällä sitä jatketaan ihan tavalliseen tapaan.

Hiukan kyllä mietityttää, että onko Niamey pompannut meistä ohi kun ei ole mitään kirjoitellut toviin!

Leppoisaa iltaa koko porukalle kotijoukkoineen! Lähden ostamaan rahkaa ja jotain vispattavaa niin saadaan hyvä iltapala. Kuten niin moni muukin, laitoin minäkin viime viikon lopulla sen 10 kg mansikkaa pakkaseen. Jokohan sieltä raskisi ensimmäisen rasian sulattaa rahkan joukkoon? :)

Suippo ja Emppu 39+4

Vierailija
32/32 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa.. kerkesin vielä tälle päivälle ;)

Ollaan taas oltu maalla viikonloppu niin en ole kerennyt kirjoittelemaan mitään :(

Eli vielä en ole päässyt jakautumaan! Kovasti alkaa tuntumaan että se hetki tosiaan lähestyy :)

Tänään oli taas neuvola.. Tiitillä kaikki hyvin! Oli nyt viikonlopun aikana laskeutunut ja kiinnittynytkin melkein kokonaan :) Ihan vähän kuulemma pää vielä liikkui!

Käyn nyt ilmeisestikkin neuvolassa 3krt/vk. Noiden mun verenpaineiden takia.. tänään näytti 92/120. vain alapaine koholla! Keskiviikkona seuraava käynti ja mahdollisesti vielä perjantaina.. Aika raskasta jos loppuaika täytyy rampata noin usein!! Täytyy kysyä jos saisi kotiin mittaria lainaan terveyskeskuksesta..

Hemppa oli noussut 136 :) Jatkan silti raudan syöntiä 2 tabua viikossa, jos pian laskee hurjasti synnytyksessä!

Painoa oli tullut nyt 600g neljässä päivässä.. eli vähän on turvotus tasaantunut! Kun viimeksi viikossa tuli 2,2kg ;) Yhteensä olen itseeni kerännyt 14kg! Ihan kohtuullista neuvolan mukaan :)

Menkkamaisia jomotuksia on ollut nyt ihan päivittäin ja supistuksiin ilmestynyt jo ihan kivasti tuntoa :) Saas nähdä kauanko tiiti vielä malttaa yksiössään pysyä! Luultavasti yli mennään ja ryminällä..

Lasten lukumäärästä oli ollut keskustelua! Toiveissa olisi että saataisiin vielä toinen lapsi.. Töissä olisi hyvä päästä käymään vähän aikaa välissä :) Mutta mahdollisesti aika pienellä ikäerolla kuitenkin!!

Sitä kun on näin nuori niin kerkeää kyllä sitä työuraa vielä tekemään myöhemminkin :)

AinoAuroralle onnea uuteen kotiin! Sisustaminen on niin mukavaa puuhaa että..

Poppiupau. Hienoa että olet lopettanut sauhuttelun :) Minä lopetin kerrasta heti plussattuani eikä tuntunut lopen edes kovin vaikealta! Toki olin jo yritys aikana vähentänyt huomattavasti.. Painoon en usko vaikuttaneen mitenkään kun alussa meni alaspäin!

Tappert. Onnea pikkuisen näkemisestä :) Toivottavasti ne sinun kivut helpottaa pian!

Siru. Ikäviä noi tulehdukset! Mulla pysynyt loitolla kun olen juonut karpalomehua lasillisen päivässä.. Myös kaverini jolla jatkuvasti ollut tulehduksia on saanut apua mehusta :) Kannattaa kokeilla! Onhan se aika arvokasta jatkuvaan käyttöön, mutta niin on lääkkeetkin jos jatkuvasti tulehdusta alkaa pukkaamaan!

Mutta nyt alkaa massu kurnia siihen malliin että täytyy syödä vielä jotain ja sitten paapimaan!!

Jahas.. Ja taas alkaa kipuilu :)

Niamey ja Tiiti rv 37+4