Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei rovaniemeläiset! Mitä nää MÄET on täällä, häh? :(

Vierailija
05.09.2013 |

Siis täällähän on ihan helvatasti mäkiä. Just kun ylämäestä pääset niin on alamäki ja sitten taas sitä itseään. MIKSI? Ettekö ole ajatelleet tehdä asialle jotain?!! Onko tullut mieleen, että ehkä meitä kaikkia, jotka tänne muutetaan, ei kiinnosta mäkiasiat? Että ehkä ei olla totuttu mäkiin, eikä olla mitään mäki-ihmisiä? Että jos tänne muuttaa, vaikkapa opiskelemaan, niin ärsyttää nämä mäet eikä mistään tule mitään kun katsoo että ihan simppeli matka pyörällä niin siinä on sitten se mäki tiellä ja sen päälle pitää kiikkua kun ei kellekään tullut mieleen että sen mäen vois ehkä vaikka kiertää eikä sinne mäen päälle pistää mitään rakennuksia?

Noh, ehkä tämän asian kanssa oppii elämään. Katsotaan vaan yhdessä ettei talvella tule kamalasti lunta. Sitten mää en vaan kestä. :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Rovaniemeltä pois muuttanut, mutta sitä jäin miettimään, että miksi ne eivät tee mitään sille pimeälle. On sekin aika ärsyttävää. Pakkanenkin voi joskus nyppiä. Kesällä muistan lapsena, ettei saatu teltassa unta, kun silloin oli valoisaa. Ja mäkäräiset, mikä niissä on. Voiko mikään olla ärsyttävämpää.

Ja silti sinne kaipaa.

Vierailija
2/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ja minä ent. rovaniemeläisenä Ouluun asettautuneena kaipaan niitä mäkiä. Tämä tasamaapyöräily on ihan syvältä. Toista se on mäkimaastossa <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. ne mäet on vaaroja.

Vierailija
4/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistan miten lapsena laskettiin vaaranrinnettä stiigalla, oli se mukavaa. Ja näkee vähän ympärilleenkin, tasainen metsämaa on tylsää.

Vierailija
5/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kakkonen! Minäkin mietin tuota pimeäjuttua. Mutta nytkin on kello melkein yhdeksän eikä vielä ollenkaan pimeää, joten ehkä tänä vuonna ei kaamosta tule. Ajattelen muutenkin, että kaamos on vähän out samalla lailla kuin 90-luku ja kromikalusteet, ja ehkä sitä ei enää vaan niinkuin ole. Ihmiset ei enää siitä sillä lailla diggaa, onhan se varmasti vaikeaa aikaa esimerkiksi hämäräsokeille.

ap.

Vierailija
6/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasamaata on Pohjanmaalla, muuta Seinäjoelle. Ja ne ei oo mäkiä, ne on vaaroja! Oma moka kun valitsin väärin!

Vierailija
7/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siellä tuulee paljon ja talvella pakkasessa se tuuli on sitte pirun kylmää. 

Ihme paikka, muutin pois. 

Vierailija
8/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia josta vaietaan on se, että Turussa niitä vasta mäkiä onkin! Sadat vuodet ihmiset kiltisti tallustaa niitä mäkiä ylös ja alas, kummallista nössöilyä entiseltä pääkaupungilta.

Vierailija
9/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Korkalovaarassa, vai Ounasrinteellä? Ei sillä ihan joka suunnalla ole mäkiä, jos pysyttelet jokivarsissa, vaikka Ylikylässä (kierrä kaupunkiin jokivartta äläkä oikaise Kairatietä) tai Viirinkankaalla. Rovaniemellä ne ei ole edes aikoneet tasata mäkiä vaan päin vastoin. Lisää rakentavat, katsopa vaikka sitä tissiä Ounasvaaralla, hyppyrien vieressä.

Vai valoisaa... se on katuvalojen harhaa. Sitten, kun on pimeää, katso taivaalle niin voit nähdä revontulia. On kuulemma olleet taas komeat viime aikoina

Vierailija
10/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit ilmoittanut tulostasi niin oltaisiin tasoitettu mäet sinua varten. Nyt ei enää viitsi.

Vierailija
11/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä oppinut ajamaan Rovaniemellä. Helsinkikin on paljon yksinkertaisempi.

Mä en nimittäin ymmärrä, miksi kaikki tiet vie sille isolle sillalle? Mikä se nimi oli? Se joka vie sinne sairaalalle päin.

Sama mihin olen menossa, niin lopulta jossakin vaiheessa olen aina menossa sitä siltaa ylitse. Sitten pitää yrittää kääntyä siellä vastarannalla takaisin. Rasittavaa.

Voisko se sillan poistaa?

Vierailija
12/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sillankin joo vois poistaa, mutta ensin pitäisi poistaa Rovaniemen poronsarvikaava, joka tekee keskustasta niin sekavan. 

Sovitaanko näin, että Rovaniemeltä poistetaan

- vaarat

- talvi

- pimeys

- itikat

- kesällä vähemmän valoa

- iso silta

- pienempi silta (hankala ajaa sitä vanhaa siltaa)

Jäljelle jää....noh, Prisma. Ja sehän riittää. Mitä muuta sitä oikeastaan ihminen edes tarvitsee. :)

Vierailija
13/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällös huoli, Rovaniemelle ollaan kyhäämässä monorailia jottei tartte mäissä pyöräillä!

Vierailija
14/18 |
05.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun rautatieasemankin on siellä kuopassa, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin lähteä kipuamaan järkyttävän jyrkkää mäkeä päästäkseen kotiin (ellei asu siellä Prisman suunnalla teollisuusalueella). Talvelle en kerran päässyt painavan kassin kanssa mäkeä päälle, vaan lysähdin siihen rinteeseen ja joku avulias pariskunta nosti mut ja kassin takaisin jalkeille. Kiitos heille. Taisi tosin laukku painaa lähes yhtä paljon kuin minä itse.

Mutta ihan totta, en kaipaa niitä mäkiä tippaakaan. Kartasta katsoit osoitteen kaverin luo - "hei, sehän asuu ihan tuossa muutaman korttelin päässä." Sitten pyörän selkään ja ei itku - muutama kortteli onkin sitten tappavaa ylämäkeä.

Sittemmin muutin tasaisemmille seuduille. Harjuista ja kadun mittaisista mäistä pidän, mutten piiiiiitkistä vaaranrinteistä.

Vierailija
15/18 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10; en kyllä tässä ala antamaan yksityiskohtia osoitteestani, mutta joo, vaara tässä paikannimessä on. Oishan siitä pitänyt ajatella jotain, mutta edullinen vuokra sokaisi minut.:) Ja ajattelin että se "vaara" siinä on samalla lailla käsite kuin esmes "puutarhakaupunginosa", eli että siinä on lievästi liioiteltu näitä maisema-arvoja. En tiennyt että täällä on ihan ehtaa tavaraa.

Mutta joo, rovaniemeläiset on kyllä kivoja, että ei siinä mielessä voi valittaa. 

ap.

Vierailija
16/18 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on liian kilttejä ja ottavat vastaan mitä hyvänsä. Eivät osaa vaatia. Jos kaupunginosan nimessäkin on sana 'vaara', ni jo pitäisi hätyskellojen kilkattaa ja lujaa. Mutta ei, kukaan ei tee mitään. Järkyttävää. Tätä tämä tällainen nössökulttuuri teettää, ihmisiä sumutetaan ihan mennen tullen. Tuokaa nyt edes lapsenne pois sieltä vaarasta!

Vierailija
17/18 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Mihin tämä maailma on menossa! :(

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 07:23"]

Suomalaiset on liian kilttejä ja ottavat vastaan mitä hyvänsä. Eivät osaa vaatia. Jos kaupunginosan nimessäkin on sana 'vaara', ni jo pitäisi hätyskellojen kilkattaa ja lujaa. Mutta ei, kukaan ei tee mitään. Järkyttävää. Tätä tämä tällainen nössökulttuuri teettää, ihmisiä sumutetaan ihan mennen tullen. Tuokaa nyt edes lapsenne pois sieltä vaarasta!

[/quote]

Vierailija
18/18 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalinen kulttuuri,muuta ei voi sanoa. Laskematta sitä kuinka monta kerta olen törmännyt rasismiin sekä täällä palstalla,että ko.Suomessa.Mutta hei antakaa mennä vaan,seuran ja teen omia päätöksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi