Imetys ei viekään raskauskiloja :(
Kaikki sanoivat mulle, että imetys vie hyvin raskauden aikana kertyneet ylimääräiset kilot. Minulle tuli 14kg painoa raskauden aikana, ja synnytyssairaalasta lähtiessä oli vielä 7kg ja kauhea pömppömaha. Nyt vauva on 2 kuukautta ja minulla on vieläkin 4kg ja pömppö. Paino tuntuu jämähtäneen tähän. Täysimetän ja vauva kasvaa hyvin. Onko muilla kokemuksia, että imetys ei vienytkään raskauskiloja?
Kommentit (9)
Unohda koko juttu nyt vähäksi aikaa. Syö terveellisesti, käy vaunulenkeillä, herkuttele maltilla. Ennen kaikkea nauti pikkuvauva-ajasta, se menee nopeasti eikä palaa enää koskaan. Palaa painoasiaan vaikkapa sitten, kun lapsi täyttää 1 vuotta.
Minulla ne raskauskilot lähtivät lähinnä sen takia, etten juuri ehtinyt ja muistanut syödä, kun piti parin tunnin välein olla lämmittämässä korviketta vauvalle ja olin sen takia tosi väsynyt. Ei siinä paljon jaksanut vaunulenkkiäkään tehdä. Elin puoli vuotta jollain teellä ja leivällä ja banaanilla. Maitoa ei tullut, joten en voinut imettää.
Mulle ei jäänyt kun 3kg synnyttyksen jälkeen. Imetyksen aikana lihoin lisää :D täysimetys kuluttaa noin 500kcal päivässä. Minäkin syyllistyin tohon iltasin herkutteluun. Mutta älä huolehdi. Kyllä ne kilot ehtii karistaa. Imetä rauhassa vauvasi ja laihduta sitten. niin minä tein ja nyt lähtöpaino jo kiinni, loput on pelkkää plussaa :) Vauva on nyt 7kk. Täysimetin 4kk asti ja sen jälkeen öisin vielä pari viikkoa
Mulla alkoi merkittävä laihtuminen vasta 6 kk imetyksen jälkeen. Vuoden imettämisen jälkeen olin todella hoikassa kunnossa.
Mulla alkoi merkittävä laihtuminen vasta 6 kk imetyksen jälkeen. Vuoden imettämisen jälkeen olin todella hoikassa kunnossa.
Ei sinulla ole syytä huoleen. Vain kaksi kuukautta mennyt, ja olet jo karistanut puolet raskauskiloista, joita alun perinkin oli vähän! Eihän voi odottaa, että se paino ihan tasaisesti laskisi, tasannevaiheita tulee ja sitten taas lähtee laskuun... jos siis ei syöpöttele liikoja, mitä et varmaan teekään. Kuten muutkin ovat sanoneet, puoli vuotta tai vuosi voi olla realistinen aika palautua kuosiin. Itse olen vasta 1-2 kk päästä synnytyksestä alkanut miettiä painoa, siinä vaiheessa oikeastaan vasta näkee paljonko on jäänyt raskauskiloja - heti synnytyksen jälkeen laskee alkuun nopeasti ja se mitä jää, on sitten raskauskiloja.
Mulle tuli n.20kg raskauskiloja, 25 lähti imetyksellä (imetin vuoden).. Mutta heti kun lopetin, tuli 5 kiloa takaisin. Tosi yksilöllistähän se on lähteekö imettämällä kilot vai ei.
Ne kilot lähtee puolen vuoden aikana. En siis olis sinänsä huolissaan mutta voihan sitä syyä terveellisesti imetysaikanakin.
Tämä on nyt toinen, täysimetykselä tämäkin, ja ei oo kilot mihikään lähteny =D
Tosin se on kyl ihan om mokani, koska illalla kun esikoinen on nukahtanu ja vauva tankkaa, niin mä katon telkkaria ja herkuttelen....