Milloin tuli vauvakuume 1. lapsen jälkeen?
Kommentit (17)
Sitten toisen kerran vauvan ollessa 1v, nyt raskaana ja ikäeroa tulee 2 vuotta.
Siiten kun lapsi oli 2,5-v, iski aivan hillitön vauvakuume. Pian alettii siitä sitten yrittämään. Lapsille tuli ikäeroa 4 vuotta. Nyt tuo nuorin on 9kk ja vauvakuumetta taas. Ei silti vielä kolmatta aleta yrittämään. :)
vauvakuume iski esikoisen ollessa noin 2 vuotias.
Ja vauvakuume on hieman alkanu vaivaamaan..=)
Mikä on musta tosi mukavaa, koska olin välissä ihan varma etten ees halua toista!
Mikä tilanne sulla itsellä?
esikoisen ollessa kuukauden pari, onneksi meni ohi sillä en olisi samaan syssyyn silloin varmaankaan jaksanut.
ja koko ajan toinen tervetullut. En nyt tiedä onko kauhee vauvakuume mutta iloinen yllätys se olisi jos tulisin raskaaksi.
kun vauva oli 6kk tuli tunne, et esikoinen on jo iso ja tahtoo taas vauvan... tosin olen aina halunnut vauvat pienellä ikäerolla. Juu en vieläkään ole raskaana,,eikä vielä oikeasti ole aika
Mulle oli jotenkin " järkyttävää" se alkuaika vauvan kanssa, kun mies joutui olemaan kokoa ajan töissä. Ihmettelin vielä pari kuukautta sitten miksi ihmiset tekee lapsia pienellä ikäerolla... Nyt kun lapsi on 10 kk vanha, niin jotenkin alkaa tulla vauvakuumetta pintaan! Kannattaako tehdä näin " pian" ?
t.ap
ps. Meillä ensimmäisen lapsen tuloon meni useampi vuosi, joten tiedän ettei se " tekeminen" niin helppoa ole!
En tiedä mitä tuo vauvakuume konkreettisesti tarkoittaa, mut en nyt ainakaan ihan sekopäisenä tässä ole toista tekemässä ;)
me tehtiin kolmas kun keskimmäinen oli 10kk mutta olinhan jo uhmaiät ym kokenut ja tiesin ettei helppoa tule olemaan. Ihan hyvin on kuitenkin mennyt vaikka jaksaminen joskus koetuksella mutta niin on joillakin yhdenkin kanssa.
Lapsista mukavasti seuraa pienillä ikäeroilla joten jos jaksamista riittää niin tekemään vaan :)
Pitkän imetyksen takia ikäeroa ekalla ja tokalla on 1,5 v, tokalla ja kolmannella vajaa 2 v. Kolmonen on nyt 8 kk ja toivottavasti perheemme viimeinen kullannuppu saisi pian alkunsa (toki imetän, eikä menkkoja...)
Ei siis helpottanut kun vauva syntyi. Heti haaveilein toisesta.
Pelkäsin että mitä jos jatkuu vaan mutta toisen lapsen jälkeen vauvakuume katosi.
Nyt vähän nostelee päätään taas kun kuopus 1v4kk.
saisi vaan kohdun pois kun siitä ei ole kuin harmia. Anemia menkkojen vuoksi ja nyt siellä kasvaa jotain outo jota tutkitaan parhaillaan.
joten vauvat on ihania, kunhan niitten äiti on joku muu.
:)
Kolmatta tässä kuitenkin odotan. Minusta sisarukset on niin suuri rikkaus, ettei siinä tarvitse mun vauvakuumeita kuulostella. Itse olisin jättänyt mielelläni yhteen lapseen. Ainakin on todistettu, ettei lapsi ole yhtään vähemmän rakas, oli häntä ennen potenut vauvakuumetta tai ei :).
mutta sisaruksen isoveli sai vasta kun täytti 8v. Aina ei käy niin kuin suunnittelee...
alkuun tais tosin olla masukuume. Lapset on nyt 10kk ja nyt tuntuis olevan vauvakuume.
Mitä tunsit kun tajusit että haluat toisen lapsen?
nimim. kuulostelen itseäni