Kellertävä alue näkökentässä. Kuin olisi valoon katsonut.
Itselläni tulee 1-2 kertaa viikossa toiseen silmään ehkä pari minuuttia kestävä outo tunne. Silmä vain tuntuu erilaiselta. Näen sillä tarkasti. Mutta jos katson valkoista paperia, näkökentässä näkyy epämääräinen kellertävä alue. Kuin olisin valoon katsonut. Voiko johtua niskajumeista tämä? Onko kenelläkään vastaavaa? Silmälääkäri ei löytänyt mitään vikaa, mutta itseäni huolestuttaa.
Kommentit (5)
Onko sullakin vain toisessa silmässä? Mulla saman puolen korva tinnittänyt myös puoli vuotta. Kuulo oli ok. Mikään silmässairaus ei tunnu oireilevan näin, eikä aivokasvaimetkaan.
Todella outoa! Varmaan lähden mri-kuviin, jotta saan mielenrauhan tästä.
Mulla on ollut vuosia tuollaisia mutta yleensä sitä edeltää pieni kirkas piste tai välähdys näkökentässä. Silmistä ei ole löytynyt vikaa mutta mulla on paljon miinusta ja hajataittoa. Eräs kokenut silmälääkäri oletti, että verkkokalvo on tämän takia venyttynyt kireämmälle kuin muilla tjsp. ja tämän takia verkkokalvolle tulee välillä pieni verenvuoto. Se läntti on siis verta, joka häipyy sitten minuuteissa sieltä silmästä. Mitään tälle ei voi tehdä muuta kuin yrittää pitää verenpaineen ja -sokerin normaalina ja hartiat mahdollisimman vetreinä.
No joku tuollainen verenvuoto voisi tietty oireen tehdä. Luulisi että olisi jo minullakin pahentunut vuoden kuluessa, jos olisi jotain vakavaa. Mitään valon välähdystä en ole huomannut, mutta niitä "karvoja", lasiaisen irtaumia mulla on silmissä pilvin pimein. Tämä oireileva silmä on terveempi ja parempinäköisempi silmä. Mulla pluslasit.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vuosia tuollaisia mutta yleensä sitä edeltää pieni kirkas piste tai välähdys näkökentässä. Silmistä ei ole löytynyt vikaa mutta mulla on paljon miinusta ja hajataittoa. Eräs kokenut silmälääkäri oletti, että verkkokalvo on tämän takia venyttynyt kireämmälle kuin muilla tjsp. ja tämän takia verkkokalvolle tulee välillä pieni verenvuoto. Se läntti on siis verta, joka häipyy sitten minuuteissa sieltä silmästä. Mitään tälle ei voi tehdä muuta kuin yrittää pitää verenpaineen ja -sokerin normaalina ja hartiat mahdollisimman vetreinä.
Onko sullakin tuo alue väriltään vihertävä/kellertävä, ettei jokin tumma josta ei näe läpi?
Samaa, tai siis tuotakin. Ja niskajumit löytyy pahana. Toivoisin, että johtuisi "vain" niistä.