Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kannustaa puolisoa säästämään ahkerammin asunnon takia?

Milloin muutetaan
21.08.2020 |

Olemme puhuneet omakotitalosta käytännössä siitä lähtien kun olemme tavanneet ja vuosia on jo vierähtänyt. Alkuun oli tietysti selvää, että ei aleta hötkyilemään minkään talon kanssa.

Nyt lapsia on kaksi. Koirakin, joka mielestäni kaipaisi sen oman pihan (vahtiviettinen koira, onneksi osaa olla hiljaa täällä kerrostalossa), missä temmeltää.

Olen varma, että mies haluaa kyllä sen oman pihan ja autotallistakin on puhunut, että pääsee sitten laittamaan pelejä ja vehkeitään. Nyt tukkii vuorotellen mun vanhempien pihaa ja omien vanhempiensa pihaa harrastuksillaan. Heitä se ei siis haittaa, onneksi!

Hän on vaan äärettömän huono säästämään. Hänen tuloillaan pystyisi säästämään aika paljonkin. Itse tienaan vähemmän, mutta olen tarkka rahoistani ja yhteensä säästetty summa voisi olla kuukausittain ihan mukavan kokoinen. Rahaongelmia hänellä sinänsä ei ole, maksaa kyllä pakolliset menot, mutta loput vaan häviävät kaikkeen hauskaan ja muka tarpeelliseen.

Vinkkejä miten kannustaa ja ottaa asia esille ilman, että hänestä tuntuu, että syyllistän hänen rahankäytöstä. Se nyt ainakaan ei motivoi säästämään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmeisimmin oma talo ei ole puolisollesi tärkeä. Itse ehdottaisin säästötiliä, jolle molemmat tallettavati kuukausittain heti tilipäivänä X-summan.

Vierailija
2/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lapsimiehen kanssa pääse ikinä muuttamaan, mammaparka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko itse säästät? Paljonko puolisosi säästää? Paljonko teidän pitäisi saada kasaan?

Vierailija
4/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän kannattaisi joskus istua alas ja aloittaa kirjaamaan kaikki. korostan aivan kaikki menonne ylös, jotta näette mihin rahanne kuluvat. - Ja jos vaikutaa sille, että miehen "omat jutut" vievät liian paljon niin kysyä mieheltä, että aikooko hän vastaisuudesskin sooloilla vai kannattaisiko hänen siirtää kulutusta kohti omakotitalon hankintaa...

Sinkkumies 

Vierailija
5/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin sopia jonkun tietyn summan jonka molemmat kuussa säästävät. Lähtisin katselemaan taloja jo nyt, jos se vaikka innostuu kun saisi harrastetilan ja muuta.

Vierailija
6/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmeisimmin oma talo ei ole puolisollesi tärkeä. Itse ehdottaisin säästötiliä, jolle molemmat tallettavati kuukausittain heti tilipäivänä X-summan.

Liian helppo ja järkevä ratkaisu kelvatakseen ap:lle. Hän mieluummin uhriutuu. Ei ole varma onko itse valmis luopumaan nykyisestä mukavasta elämästä säästääkseen ja sittemmin maksaakseen asuntovelkaa, joten on mukava saada se näyttämään miehen syyltä.

Vierailija
7/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista saada vaan se talo laina? Jotkut ihmiset eivät vaan sovi säästäjiksi, mutta kun se sama summa "on pakko" maksaa, niin helposti tapahtuu.

Se auttaa myös, että on yhteinen laskujen maksuhetki kerran tai kaksi kuussa. Meillä on koneella ylhäällä yhteiset menot ja viimeinen päivä, joka meillä molemmilla tilipäivä, yhdessä sovitaan kuka maksaa minkäkin laskun ja siirretään rahaa taloustilille sekä yhteiselle säästötilille. Minä maksan sitten kuukauden aikana taloustililtä loput laskut ja sieltä hoidetaan ruokaostokset, lasten vaatteet yms. Jos sinne on loppukuusta jäänyt rahaa, siirretään sekin säästöön.

Molemmille jää sitten omat rahat tuhlattavaksi mihin haluaa tai omiin säästöihin.

Vierailija
8/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen kannata säästää, kun ero välttämättömästi tulee, talo kuitenkin menee sinulle.

Vierailija
9/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Vielä kun sen automatisoisi, eli ei tarvi motivoida kuin ensimmäiseen kertaan, automaattisiirtona yhden kerran asettaa, jatkuvana menona tilistä säästötilille. Säästäminen hoituu itsestään. 

Vierailija
10/10 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen kannata säästää, kun ero välttämättömästi tulee, talo kuitenkin menee sinulle.

Miksi menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä