Nuoret naiset, pätkätyöt ja hoitovapaauudistus. Kyykytystä.
Olen alalla, jossa yliopistosta valmistutaan 25-vuotiaana määräaikaisten töiden putkeen. Ala sinänsä on hyvin palkattu, mutta nuorille naisille ei vakityöpaikkoja heru.
Olin aina suunnitellut, että seuraavan määräaikaisuuden perään teen lapsen niin, että äitiysloma alkaisi juuri töiden loppumisen jälkeen. Sitten voisin turvallisin mielin hoitovapaalla etsiä hyvää työpaikkaa. Miehen oli tarkoitus jäädä hoitovapaaalle omasta työstään, kunhan minä saisin taas työtä - meni siihen sitten 6kk tai 2v 6kk.
Nyt tämän uudistuksen myötä tuo joustovara minulle etsiä sitä uutta työpaikkaa lyhenee huomattavasti. Työtön en halua missään nimessä olla, ja ymmärrän ettei lapsen kanssa työn saaminen välttämättä ole todellakaan helppoa. Tämä uudistus on taas yksi keino lisää alistaa määräaikaisuuskierteessä olevia, työttömyyttä pelkääviä nuoria naisia ja estää heitä tekemästä lapsia!
Uudistuksen kovaäänisimmät puolestapuhujat ovat viisikymppisiä ukkoja, jotka ovat jo omat lapsensa tehneet aikoja sitten ja hoidattaneet ne lapsensa vaimoillaan. Uudistusta puolustellaan sillä, että se toisi tasa-arvoa perhe-elämään. Puolustajat eivät voisi olla enemmän väärässä. Miksei voida uskoa siihen, että jokainen perhe osaa 2010-luvulla tehdä itse ne perheelle parhaat ja tasa-arvoiset ratkaisut?
Kommentit (26)
Ap, voisitko ystävällisesti kertoa, miten tilanteesi huononee lakiuudistuksen myötä? Se kun ei minulle selvinnyt. Ihmettelen asennettasi kun et vastaa täällä esitettyyn asialliseen kritiikkiin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 09:56"]
Jessicajane tahtoo valmistua yliopistosta taivaanrannanmaalariksi ja Jessicajane tahtoo saada lapsen ennen kun hänellä on oma tili, omat tulot ja oma taloudellinen vakaa vastuu itsestään. Ja Jyrki-sedän on rakennettava yhteiskunnan rakenteet niin, että Jessicajane saa minkä tahtoo ilman todellista vastuuta.
[/quote]
Ja Jessicajane menee naimisiin Nicopetterin kanssa, joka tahtoo tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuolielmään. Ja yhteiskunnan on tarjottava heille koulutustaan vastaavaa työtä, koska heille tulee olla oikeus tehdä unelmia vastaavaa työtä ja yhteiskunnan pitää vaikka väkisin luoda rakenteet, jolla he saavat elää unelmiensa perhe-elämään täyshoidolla.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:17"]
Jessicajane tahtoo valmistua yliopistosta taivaanrannanmaalariksi ja Jessicajane tahtoo saada lapsen ennen kun hänellä on oma tili, omat tulot ja oma taloudellinen vakaa vastuu itsestään. Ja Jyrki-sedän on rakennettava yhteiskunnan rakenteet niin, että Jessicajane saa minkä tahtoo ilman todellista vastuuta.
[/quote]
En nyt kerro tutkintoani tässä, mutta se ei voisi kauempana "taivaanrannanmaalarista" olla. Yksi kovapalkkaisimpia ja miesvoittoisimpia yliopistoaloja, mistä johtuu tietenkin se, että valittua saadaan aina mies haluttaessa ja lapsettomat, nuoret naiset ovat määräaikaisia.
Terveisin Jessicajane.
[/quote]
Rakas Jessicajane, tämän uudistuksen yhtenä tärkeänä tavoitteena on se, ettei kuvailemasi tilanne enää jatku. Työnantajat joutuvat toteamaan faktana, että isätkin jäävät hoitovapaalle. Tässä kohtaa nimenomaan ajetaan naisten etua.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 10:17"]
[/quote]
En nyt kerro tutkintoani tässä, mutta se ei voisi kauempana "taivaanrannanmaalarista" olla. Yksi kovapalkkaisimpia ja miesvoittoisimpia yliopistoaloja, mistä johtuu tietenkin se, että valittua saadaan aina mies haluttaessa ja lapsettomat, nuoret naiset ovat määräaikaisia.
Terveisin Jessicajane.
[/quote]
Rakas Jessicajane, tämän uudistuksen yhtenä tärkeänä tavoitteena on se, ettei kuvailemasi tilanne enää jatku. Työnantajat joutuvat toteamaan faktana, että isätkin jäävät hoitovapaalle. Tässä kohtaa nimenomaan ajetaan naisten etua.
[/quote]
Älä käytä näin monimutkaista argumentointia naisen kanssa. Sitä ei feministit ymmärrä mutta kuitenkin haukkuvat sinua "laasaslaiseksi luuseriksi" kun puit asian näin. Heh.
kuule jos olet miesvoittoisella alalla,niinniitä ei kuule voi vähempääkään kiinnostaa oletko työttömyyden sijasta ollut kotona hoitamassa jotain kersaa! Olisit valinnut lapsettomuuden, niin pystyisit uraasi rakentamaan. Elämä on valintoja.