Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin koiran, mutta mies ei anna lupaa :(

Vierailija
03.09.2013 |

Meillä on kaksi kissaa, jotka koira kuulemma tappaisi tai sitten kissat tappaisivat koiran. Ystävälläni on iät kaiket ollut koiria ja kissoja, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

Olen ollut ilman koiraa jo kahdeksan vuotta, entinen kuoli 2005. Miten tuolle miehelle voi puhua järkeä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:18"]

Meillä on kaksi kissaa, jotka koira kuulemma tappaisi tai sitten kissat tappaisivat koiran. Ystävälläni on iät kaiket ollut koiria ja kissoja, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa.

Olen ollut ilman koiraa jo kahdeksan vuotta, entinen kuoli 2005. Miten tuolle miehelle voi puhua järkeä?

[/quote]

Aika erikoinen suhde teillä. Mä ostin hevosen ilman että ukolla oli siihen nokan koputtamista.

Vierailija
22/31 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:51"]

No kun ne kissat oli miehellä jo ennen kuin tavattiin, en siis niiden ottamiseen ole "suostunut". AP

[/quote]

Tasa-arvon vuoksi jos sä et saa ottaa koiraa, niin nyt sun pitää vaatia mieheltä, että kissat on pantava pois. Jos mies ei suostu, niin sitten sun on saatava koira. Joko tai. Et anna sille vaihtoehtoja. Jos ei suostu sun tahtoon, niin se on sitten ero! Mä en ainakaan antaisi miehen pompotella itseäni tippaakaan.

[/quote]

Ai eläinyksilöt pitäisi tappaa "tasa-arvon" vuoksi? Oletpa todellinen eläinystävä! Toivottavasti sinulla ei ole mitään eläimiä itselläsi.

[/quote]

Mitäs tuossa muka tappamisesta sanotaan? Ei mitään. Itse otit sen esille. Kissat voi antaa kissojen löytötaloon tai jollekin jolla on suvaitsevaisempi vaimoke.

[/quote]

Jollei itse löydä kissoilleen hyvää sitoutunutta uutta kotia, on aina riski, että ne lopetetaan. Kissojen löytötaloillakaan ei ole loputtomasti mahdollisuuksia pitää ei-haluttuja kissoja (joita muuten riittää ihan vitusti, etenkin näin kesän jälkeen).

t. 15, kissojen löytötalon vapaaehtoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi 21! Alapeukku oli vahinko.

Vierailija
24/31 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, ei se mitään! Kiva kun kerroit!

t. 21

Vierailija
25/31 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on helpompi saada anteeksi kuin lupa.

Vierailija
26/31 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/31 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:18"]

[/quote]

Aika erikoinen suhde teillä. Mä ostin hevosen ilman että ukolla oli siihen nokan koputtamista.

[/quote]

Ex-muija otti myös hevosen kertomatta mitään ja se tarina oli siinä! Asioista sovittiin aikanaan, että jos jotain eläimiä hankitaan ne hankitaan yhdessä ja miettien. Sitten jossakin vaiheessa hevonen oli hätäisesti tehdyllä laitumella kun tulin kotiin.

Kysyin, kenen hevonen ja sanoi hankkineensa sen itselleen. Siltä paikalta kokosin kamani ja lähdin. Enkä tiedä tänäpäivänäkään mitä hevoselle ja exälle kuuluu. Odotti varmasti, että olisin alkanut rakentamaan vanhasta ladosta tallia hevoselle aj ryhtynyt hoitamaan sitä kaikkineen. No, siinäpä jäi humman kanssa pitämään taloa, onneksi oli hänen sukunsa talo jossa asuttiin.

Vierailija
29/31 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä samanlaisessa tilanteessa istutin miehen alas ja kerroin kuinka tärkeä koira minulle on, ja kuinka en osaa olla onnellinen jos Se jää uupumaan, ja luultavasti mulle jää aika katkera olo jos Se multa kielletään. Lupasin hoitaa koiran itse, lenkittää, syöttää ja kouluttaa niin, että tulee kissan kanssa toimeen. Otin paljon selvää kissan ja koiran yhteen totuttamisesta, ja yleisesti ottaen homma sujuu melko vaivatta kun koira tulee pentuna. Lopulta mies suostui, mutta ymmärrettävästi totesi, että jos kaikesta huolimatta eivät tule toimeen, Se on koira joka lähtee, ei kissa.

Koira tuli pentuna ja alkuunsa lähinnä pelkäsi kissaa, kissa pääsi helposti ulottumattomiin ja seuraili pennun liikkeitä muutaman päivän. Kotoa lähtiessä pidettiin varmuuden vuoksi eri huoneissa. Pari viikkoa meni, ja koirasta tuli kissan paras kaveri, nukkuvat ja leikkivät yhdessä

Vierailija
30/31 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko luovut ajatuksesta saada koira tai sitten puolisosta.

vaikka saisitkin puhuttua ympäri ja väen väkisin hankittua koira, on Se siinä rodusta riippuen jopa 15 vuotta.

koira sitoo niin eri tavalla kuin kissa, niitä ei voi edes verrata.

ja jos itse tulet sairaaksi tai vaikka murrat jalkasi, miehesi on pakko turresta huolehtia.

koiraa ei voi olla huomaamatta vaikka olisi kuinka pieni, jos niistä ei pidä niin voi olla raskaat vuodet ja kamalat sanomiset milloin mistäkin koiraan liittyvästä.

ihan autoilusta ruokailuun.

meillä on kaksi koiraa, mutta käärmettä en saanut. Se on ihan ok minulle.

Vierailija
31/31 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 02:44"]Joko luovut ajatuksesta saada koira tai sitten puolisosta.

vaikka saisitkin puhuttua ympäri ja väen väkisin hankittua koira, on Se siinä rodusta riippuen jopa 15 vuotta.

koira sitoo niin eri tavalla kuin kissa, niitä ei voi edes verrata.

ja jos itse tulet sairaaksi tai vaikka murrat jalkasi, miehesi on pakko turresta huolehtia.

koiraa ei voi olla huomaamatta vaikka olisi kuinka pieni, jos niistä ei pidä niin voi olla raskaat vuodet ja kamalat sanomiset milloin mistäkin koiraan liittyvästä.

ihan autoilusta ruokailuun.

meillä on kaksi koiraa, mutta käärmettä en saanut. Se on ihan ok minulle.

[/quote]

pahoittelut. Luin vasta nyt ketjun loppuun!

ei kissoilla ole mitään hätää, jos koiran kouluttaa ja opettaa tavoille.

ja yleensä normaali kissa näyttää ihan itse missä Se raja kulkee.

asiaa voi tietysti helpottaa entisestään ottamalla rodun, millä on mahdollisimman vähäinen saalistus vietti.