Haluaisin koiran, mutta mies ei anna lupaa :(
Meillä on kaksi kissaa, jotka koira kuulemma tappaisi tai sitten kissat tappaisivat koiran. Ystävälläni on iät kaiket ollut koiria ja kissoja, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa.
Olen ollut ilman koiraa jo kahdeksan vuotta, entinen kuoli 2005. Miten tuolle miehelle voi puhua järkeä?
Kommentit (31)
Mulla sama ongelma, mies ei halua koiraa missään nimessä. Koiran kaipuu on ihan valtava :(
Miksi miehen pitäisi ottaa koira jos ei halua? Miksi sinun pitää saada tahtosi läpi? Lapsiaikuiset siellä tappelevat....
Onko mies sun isä? Ota koira jos haluat, mitä siihen lupia kyselemään.
No mies kyllä tykkää koirista, ongelmana on ne kissat, kun kissat ja koirat ovat kuulemma "luontaisia vihollisia", eli eivät voi asua samassa taloudessa. En nyt sentään ilman miehen suostumusta kuitenkaan kehtaa koiraa taloon tuoda. AP.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:39"]
No mies kyllä tykkää koirista, ongelmana on ne kissat, kun kissat ja koirat ovat kuulemma "luontaisia vihollisia", eli eivät voi asua samassa taloudessa. En nyt sentään ilman miehen suostumusta kuitenkaan kehtaa koiraa taloon tuoda. AP.
[/quote]
Oletkos suostunut ottamaan kissat, häh! Mikä ihmeen lapanen olet kun ukkosi saa tehdä mitä haluaa ja sinä suostut kaikkeen?!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:28"]
[/quote]
Koiran otto on sama kuin hankkis lapsen, molempien suostumus pitää olla.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:28"]
[/quote]
Koiran otto on sama kuin hankkis lapsen, molempien suostumus pitää olla.
[/quote]
MITEN NOI KISSAT EROO SIITÄ???
Meillä on kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Hyvin pärjäävät, leikillään skabaavat ja "tappelevat" välillä, sitten makailevat suloisesti vierekkäin ;)
No kun ne kissat oli miehellä jo ennen kuin tavattiin, en siis niiden ottamiseen ole "suostunut". AP
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:51"]
No kun ne kissat oli miehellä jo ennen kuin tavattiin, en siis niiden ottamiseen ole "suostunut". AP
[/quote]
Tasa-arvon vuoksi jos sä et saa ottaa koiraa, niin nyt sun pitää vaatia mieheltä, että kissat on pantava pois. Jos mies ei suostu, niin sitten sun on saatava koira. Joko tai. Et anna sille vaihtoehtoja. Jos ei suostu sun tahtoon, niin se on sitten ero! Mä en ainakaan antaisi miehen pompotella itseäni tippaakaan.
Koirakin on sellainen ettei yhteiseen talouteen oteta jos kaikille ei sovi. Eriasia jos eläimet ovat olleet jo ennen suhdetta. Silloin otetaan koko paketti tai ei mitään. Yhteen muutolla ap on hyväksynyt kissojen olemassa olon. Ei eläimiäkään viskata pois koska toinen ei saa mitä haluaa. Joten älä todellakaan ala vaatimaan kissojen pois laittoa.
Minulla ei olisi lasta jos olisin odottanut milloin miehen "biologinen" kello tikittää.
Mä eroisin, jos meillä hankittaisiin väkisin koira.
Ap on tiennyt, että miehellä on kissoja, joten ottaessaan miehen ap on hyväksynyt myös kissat. Mutta onko mies suostunut tulevaan koiraan ottaessaan ap:n elämäänsä? Mielestäni ei, jollei asiasta ole selvästi sovittu.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:53"]
[/quote]
Tasa-arvon vuoksi jos sä et saa ottaa koiraa, niin nyt sun pitää vaatia mieheltä, että kissat on pantava pois. Jos mies ei suostu, niin sitten sun on saatava koira. Joko tai. Et anna sille vaihtoehtoja. Jos ei suostu sun tahtoon, niin se on sitten ero! Mä en ainakaan antaisi miehen pompotella itseäni tippaakaan.
[/quote]
Ai eläinyksilöt pitäisi tappaa "tasa-arvon" vuoksi? Oletpa todellinen eläinystävä! Toivottavasti sinulla ei ole mitään eläimiä itselläsi.
Meillä oli koira ennen kissaa ja hyvin tulivat toimeen. Sen jälkeen kun koira kuoli, otettiin uusi koira ja hyvin tullee sekin kissan kanssa toimeen. Molemmat koirat haukkuivat ja jahtasivat muita kissoja.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote]
Ai eläinyksilöt pitäisi tappaa "tasa-arvon" vuoksi? Oletpa todellinen eläinystävä! Toivottavasti sinulla ei ole mitään eläimiä itselläsi.
[/quote]
Mitäs tuossa muka tappamisesta sanotaan? Ei mitään. Itse otit sen esille. Kissat voi antaa kissojen löytötaloon tai jollekin jolla on suvaitsevaisempi vaimoke.
Kissa kyllä antaa koiran olla rauhassa. Koira taas pitää opettaa antamaan kissan olla rauhassa. Sen jälkeen yhteiselo sujuu hyvin, kissa on dominoiva eli pomo koiralle.
Jos eläime ottaa, on myös valmis pitämään siitä huolta loppuun asti.
Ap tekisi todella väärin jos vaatisi luopumista. Elävä olento kuitenkin!
Enhän mä nyt rakkaista kissoista luopumista vaatisi. Kyse on siitä, että mies ei usko, että kissa ja koira voivat tulla yhdessä toimeen, ja tämän vuoksi koira ei ole hänen mielestään tervetullut. AP