Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko Sweet valley high kirjoja?

Vierailija
03.09.2013 |

Luin ne monta kertaa lapsena ja harmitti, kun sarja jäi jotenkin kesken. Ainakin niitä mysteeri kirjoja ei ole suomennettu kuin muutama.

Kirjoissa ärsytti se kaksosten kuvaus, "itse täydellisyyksiä".

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, muistan kyllä! "Molemmilla oli täydelliset 170-senttiset ruskettuneet ja hoikat vartalot ja Kalifornian auringon raidoittamat kullanvaaleat hiukset sekä merenväriset silmät." 90-luvulla luin koko suomennetun sarjan, mutta minusta tuo mysteerisarja oli aika paska.

Vierailija
2/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jess oli rasavilli ja Lissu oli niin enkelimäinen :D Ja äiti oli tyttöjen ilmetty kaksoisolento ja se veli taas isänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Sarja oli pinnallisuudessaan aivan omaa luokkaansa. Ja sisälsi kamalia koulukiusaamisjuonia.

Kai muistatte Wakefieldin perheen espanjalaistyylisen kaakeloidun keittiön?

Vierailija
4/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua kanssa ärsytti se jatkuva koulukiusaaminen. Esim. läskit oli huutosakin mukaan alintakastia ym.

Muistatteko muuten sen telkkarisarjan? Sitä näytettiin muistaakseni vaan eka kausi (vai tehtiinkö tuota enempää kuin se yksi kausi). Maikkari muistaakseni esitti tuon joskus kesällä.

Vierailija
5/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tv-sarjassa oli tosin esim. seksiä, joten se oli paljon rajumpi kuin kirjasarja, jossa vain viattomasti pussailtiin :DD Ja kirjasarja oli muutenkin tosi amerikkalaissiveä ympäristö - jos tyttö ei ollut neitsyt niin se oli "kiertopalkinto" (vaikka siinä samannimisessä kirjassa ollut tyttö taisi olla neitsyt loppujen lopuksi mutta maineen menettämiseen riitti kun vain JUORUTTIIN ettei ollutkaan).

Vierailija
6/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 90-luvun lapsi, mutta olen lukenut sarjan. Joka ainoassa kirjassa muistettiin mainita, miten kaksoset ovat "virheetöntä kokoa 34" tai jotain muuta yhtä mukavaa. Jo lapsena lukiessä tuntui siltä että lukijaa vähän aliarvioidaan, juonellisesti sarja oli vähän tönkkö.

Vierailija
7/7 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pikkasen kliseinen sarja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän