Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette nimestä Aurora?

Vierailija
03.09.2013 |

Mitä mieltä olette nimestä Aurora?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nimi.

Vierailija
22/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian yleinen nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AInoa mitä tulee mieleen: "Oi Aurora, kaikkiko katoaa?"

Vierailija
24/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora Karamzin

Vierailija
25/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni toinen nimi; vähän liian vaikea lausua kutsumanimeksi. Ainakin ulkomailla nimeä ihasteltu.

Vierailija
26/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa, enkä ole teini enkä yritä edes olla. Sain tytön 37 v. elikkä mummoäitinä.

Vierailija
27/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. Mielikuvia joita siitä tulee: Aamurusko italiaksi. Aurora borealis, revontulet. Aurora Karamzin. Helsinkiläisenä vähän myös Auroran sairaala (mielisairaala), mutta ei häiritsevästi. Voisin antaa hyvin ko. nimen tyttärelle.

Vierailija
28/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis nimi.olen sitten ehkä vielä 26v teini, koska voisin antaa lapseni nimeksi

Vierailija
29/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden mielipide kiinnostaa? Kun itse kysyt, ap, sinulta saa kysyä.

Onhan Aurora äänteellisesti kaunis nimi, klassinen. Mutta yhdistettynä jonhonkin Virtaseen tai Mönttiseen Aurora ei oikein pelitä. Tietysti, jos olette ranskankielinen perhe ja tytön nimeksi tulee Aurore, tilanne on aivan toinen. 

Mitä vikaa on Aulissa, Aulikissa tai Aurissa?

Aurora tarkoittaa aamunkoita, joten jos haluat tuon merkityksen, niin Aamukin olisi varteenotettava vaihtoiehto. 

Vierailija
30/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 13:48"]

Miksi muiden mielipide kiinnostaa? Kun itse kysyt, ap, sinulta saa kysyä.

Onhan Aurora äänteellisesti kaunis nimi, klassinen. Mutta yhdistettynä jonhonkin Virtaseen tai Mönttiseen Aurora ei oikein pelitä. Tietysti, jos olette ranskankielinen perhe ja tytön nimeksi tulee Aurore, tilanne on aivan toinen. 

Mitä vikaa on Aulissa, Aulikissa tai Aurissa?

Aurora tarkoittaa aamunkoita, joten jos haluat tuon merkityksen, niin Aamukin olisi varteenotettava vaihtoiehto. 

[/quote]

Kyllähän Aurora sopii moneen suomenkieliseen sukunimeen oikein hyvin, koska ei sisällä vierasperäisiä kirjaimia eikä ole muutenkaan äänneasultaan vaikea. Esimerkiksi Aurora Aalto vaikka on oikein kaunis. 

Itselleni noissa Aulissa tai Aurikissa olisi vikana juurikin liika perinteisyys, kuuulostavat minusta vanhan ihmisen nimiltä. En ikinä antaisi niitä tytön nimeksi, mutta Auroran voisin antaa.

Makuasioitahan nuo, ja sitä kyllä itsekin joskus ihmettelen, miksi jotkut kyselee näitä juttuja palstoilta. Meille ei tullut ainakaan mieleenkään kysyä av-raadilta tai keltään muultakaan että onko lapselle aiottu nimi nyt varmasti ok eikä liian WT tms vaan annettiin mikä meistä on kiva.

Vierailija
31/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani Aurora on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.

Vierailija
32/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen tyttöni kolmas nimi. Olin hänet saadessani 35v eli teiniäiti.

Naapurin kuopus on myös Aurora. Hänen äitinsä oli syntymähetkellä 41v ja vielä akateeminen.

Vierailija
33/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi mutta vaikea lausua.

Vierailija
34/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin Auroran sairaalassa.

Vierailija
35/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. Jos olisimme saaneet  tyttären olisimme antaneet nimeksi juuri Aurora.

Eikä ole kyllä yhtään samassa sarjassa WT Jennicoiden ja Vanessoiden kanssa.

Vierailija
36/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kauneimmista nimistä, mitä on. Tarkoittaa italiaksi aamunruskoa. Minulla on italialaisia juuria, joten jos joku päivä minulle siunautuu tytär, hänestä tulee Aurora!

Vierailija
37/39 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhen 8-v. Auroran, jota kutsutaan Rooraksi! Siis niin kaunis nimi on lyhennetty noin karseeksi!

Vierailija
38/39 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, tässäkin ketjussa se kuulostaa äidin prinsessaleikeiltä. Liian ällö ja imelä minusta ja toisaalta ärrät särähtää korvaan

Mielestäni ns. " imelät nimet " ovat just tosi ihania...

Mutta Aurora on tosiaan liian töksähtävä ja särähtävä nimi...

Cinderella on mielestäni kivempi ja

kauniimpi nimi. :)

Tavallisemmista nimistä Esim. Maria tai Aurelia olisi kiva nimi.

Jos taas haluaa tytönnimen, joka loppuu tavuun

-RA, niin esim. Mira, Veera, Vera, Sandra, Sara, Laura, Lara... tms ovat Mielestäni kivoja ja kauniita nimiä. Noista nimistä kivoimmat on Laura ja Lara. Etenkin Lara on Mielestäni ihana nimi.

Vierailija
39/39 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöpilä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi