Tappaja-kesäkurpitsa iskenyt Britanniassa.
Moni on sairastunut saatuaan taudin kotipuutarhassa kasvatetusta kesäkurpitsasta. Silloin sen maku on äärimmäisen kitkerä ja voi tulla huonoa oloa ja ripulia pitkäksi aikaa jo maistelusta, ja kitkerä maku voi jäädä suuhun ja huuliin pitkäksi aikaa.
Kyseessä on harvinainen ilmiö, jolloin kurpitsakasvit voivat niissä luonnostaan olevaa cucurbitacins-kemikaalia tuottaa valtavan määrän vihannekseen.
F1-hybridisiemenillä sitä ei yleensä tapahdu vaan vain jos kerää siemeniä itse ja kasvattaa niistä seuraavana vuonna uudet kasvit.
Daily Mail
Kommentit (6)
No mutta mistä tuo tappaja-nimitys tulee? Ei se nyt hengenvaarallista tuo aine ole.
Jos jokin maistuu pahalta, sitä ei pidä syödä.
Jos on vaikka koronan takia menettänyt maku- ja hajuaistinsa, niin kyllä siitä voi tulla niin paha tauti, että kuolema uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Google-translatorin läpi vetäisit, etkä edes yrittänyt sen jälkeen siistiä suomenkielelle?
Tämän palstan 4 minuutin ketjuille ei kyllä kehtaa edes avata mitään translatoria.
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin maistuu pahalta, sitä ei pidä syödä.
Ei tuo artikkelin syöjä ollutkaan sitä syönyt, oli vain ehtinyt suuhun laittaa ja heti sylkäissyt pois ja silti sairastui.
Olen kyllä itse viljellyt kesäkurpitsaa kymmeniä vuosia ja aina maistelen pienen palan, en ole kyllä tiennyt mistä johtuu, että joskus eivät ole hyvän makuisia. Silloin heitän tietysti pois, satoa kyllä riittää yleensä ylenmäärin.
Google-translatorin läpi vetäisit, etkä edes yrittänyt sen jälkeen siistiä suomenkielelle?