Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma: poika täyttää 11v ja pitäisi viettää synttäreitä.

Vierailija
03.09.2013 |

Kotisynttärit ei kuulemma enää kelpaa, mitä ihmettä sitä keksisi? Vieläkö HopLop on tuonikäisille ok vai joko ovat liian isoja? Vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin ihan ykköshitti Megazone tuon ikäisille pojille, tuntuu että kaikki haluavat pitää siellä synttärinsä.

Vierailija
2/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuviin? Hampurilaiselle? Uimahalliin? Notskipaikalle makkaranpaistoon? Keilaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pojalta, mitä toivoo! Keilaamaan?

Vierailija
4/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megazone oli meilläkin hitti kun poika täytti 10v. Kallishan se on. Halvempia keilaaminen, sähly jne synttärit.

Vierailija
5/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megazone toimii aina.

Vierailija
6/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keilaamaan ei halua, kaverisynttäreitä on siellä ollut jo monet. Megazone ei jostain syystä innosta, vaikka sitä ehdotinkin.

t.ap

Vierailija
7/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä Sealife, Heureka, harrastukseen liittyvä, esiintyjiä saa tilata kotiin. Kiipelysynttärit. Joka paikasta saa nykyään synttäripaketteja.

Vierailija
8/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo 9v. on sitä mieltä, että HopLop on pienemmille, joten sinne ei kannata mennä.

Huimala ehkä, en tiedä.

Onko iso porukka? Jos ottaisi vain muutaman kaverin ja menisi leffaan ja hampurilaisille tai uimaan tms.

Sea Life, Tropikaario, Heureka... järkkää myös synttäreitä.

Tää vois olla tuonikäisille kiva:

http://www.gr8.fi/helsinki/lasten+synttarit/aktiviteettisynttarit/

Monet urheiluhallit järkkää liikunnallisia synttäreitä, löytyy googlettamalla.

Vierailija
9/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin 10v synttärit hohtominigolfissa. Hirmusesti tykkäsivät pojat. 9v oltiin hohtokeilaamassa ja ihan ok oli sekin. Itse tykkäisin uimahalli synttäreistä, poika ei.

Vierailija
10/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Hoplop enää tuonikäiselle uppoaa. 

Missäpäin asutte? Heureka järjestää myös synttäreitä, ohjelmaosuutena laboratorio tai planetaario. Lisäksi herkut ja vapaata tutustumista näyttelyihin.

Leffaan ja sen jälkeen syömään vaikka Rax:iin, porukalle ruuan saa edullisemmin ja pehmikset jälkkäriksi.

Sään salliessa retki laavulle makkaranpaistoon tms.

Vierailija
11/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapsille ei 11-vuotiaana _kelpaa_ kotisynttärit, todennäköisesti ilmoitan niille että mun puolesta voidaan kyllä olla viettämättäkin synttäreitä.

Vierailija
12/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:04"]

Jos mun lapsille ei 11-vuotiaana _kelpaa_ kotisynttärit, todennäköisesti ilmoitan niille että mun puolesta voidaan kyllä olla viettämättäkin synttäreitä.

[/quote]

Onpa outo ajattelutapa. Sinäkö se määräät miten ja mitä synttäreillä tehdään? Eikö lapsen toiveet merkkaa mitään? Miksi kotisynttärit on vain sallittuja?

Vierailija
13/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  taas toivon, ettei lapsi halua kotisynttäreitä. Ulkoistaminen on pop yksityisasioissakin:-)

Vierailija
14/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisynttärit vaativat kamalasti vaivaa, ulkoistaminen helppoa. Itse ostan gruponista tarjouksina, joten on halpaa.

Vierailija
15/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:25"]

Kotisynttärit vaativat kamalasti vaivaa, ulkoistaminen helppoa. Itse ostan gruponista tarjouksina, joten on halpaa.

[/quote]

Miksei synttäreistä saisi olla vaivaa? Tuntuu juhla kestävänkin kauemman kun sankari on itsekin leipomassa ja paloittelemassa dippikasviksia ja puhaltelemassa ilmapalloja jne. 

Toki ymmärrän, ettei kaikilla ole aikaa ja/tai halua moiseen, eikä tarvitsekaan olla, mutta jos ulkoistamisen ainoa syy on se, että pääsee helpolla.... 

Vierailija
16/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti tämä äiti-tyyppi kuuluu vähemmistöön ja enemmistöön kuuluvat ne, jotka haluavat järjestää lapselle sellaiset synttärit kuin lapsi itse haluaa. Laske, monetko kaverisynttärit sille 11v lapselle tarvii vielä järjestää, loppuu yllättävän äkkiä!

Vierailija
17/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:12"]

[/quote]

Onpa outo ajattelutapa. Sinäkö se määräät miten ja mitä synttäreillä tehdään? Eikö lapsen toiveet merkkaa mitään? Miksi kotisynttärit on vain sallittuja?

[/quote]

Mihin sen rajan sitten vetää, jos lapsi on se joka _määrää_ miten ja mitä synttäreillä tehdään? Jospa lapsella on jo ollut monet HopLop-synttärit, ja nekään eivät enää kelpaa, mitä sitten? Kuumailmapallosynttärit? Ei kai kukaan halua olla ikävä natsi joka kieltää lapsiltaan kuumailmapallosynttärit ja ilotulituksen, koska hyvä äiti haluaa järjestää lapselle sellaiset synttärit kuin lapsi haluaa.

Vierailija
18/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:44"]

[/quote]

Toivottavasti tämä äiti-tyyppi kuuluu vähemmistöön ja enemmistöön kuuluvat ne, jotka haluavat järjestää lapselle sellaiset synttärit kuin lapsi itse haluaa. Laske, monetko kaverisynttärit sille 11v lapselle tarvii vielä järjestää, loppuu yllättävän äkkiä!

[/quote]

Toivottavasti tämä kasvatusmetodi ei ulotu kaikkialle lapsen elämään. Vai saako lapsesi aina kaiken mitä haluaa? Teetkö hänelle aina vain sitä ruokaa jota hän haluaa? Ostatko hänelle aina kaikki vaatteet jotka hän haluaa? Ei kai lapsen ole pakko pitää talvella pipoa päässä ja toisaalta kai hän saa pitää sitä kuitenkin ruokapöydässä, kun kerran haluaa?

Vierailija
19/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:12"]

[/quote]

[/quote]

Mihin sen rajan sitten vetää, jos lapsi on se joka _määrää_ miten ja mitä synttäreillä tehdään? Jospa lapsella on jo ollut monet HopLop-synttärit, ja nekään eivät enää kelpaa, mitä sitten? Kuumailmapallosynttärit? Ei kai kukaan halua olla ikävä natsi joka kieltää lapsiltaan kuumailmapallosynttärit ja ilotulituksen, koska hyvä äiti haluaa järjestää lapselle sellaiset synttärit kuin lapsi haluaa.

[/quote]

Ei lapsi määrää, lapsi on esittänyt toiveen. Ja minustakin on kivempaa kun kotona ei kirmaa 10 kpl  yksitoistavuotiasta, jos tuo määrä edes riittää. Mielelläni järkkään jotain kunhan vaan keksisin että mitä. Meillä ei ole lapsen kanssa tuollaisia ongelmia vaatetuksen suhteen tms. Älä lyö yli jutuissasi.

Vierailija
20/25 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minigolf tai leffasynttärit? Meillä oli pikniksynttärit, eli oltiin ulkona 11-v synttäreillä, lapset söi, pelas fudista ja oli rofee ja polee. Sään oli onneksi suotuisa, arpapeliähän se tähän vuodenaikaan on. Leffa oli 2.vaihtoehtona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan