Matkatavaravakuutus, joo vai ei?
Eihän se paljoo maksa, Eurooppalaisen halvin 22€, mutta jos ei oo oikeesti arvokasta kamaa matkassa, tarviiko sitä? Menomatkalle muutamat kämäset vaatekappaleet, tullessa muutama kämänen tuliaisvaate tai muu tuominen.. jaa-a.
Kommentit (8)
Matkatavaravakuutuksessa on yleensä omavastuu, Eim 130e. Eli jos sulla on vaan kämästä tavaraa..
Olen itse sisällyttänyt matkatavarat matkavakuutukseeni. Ei se siinä tunnu missään, maksan 121 e / v eli n. 10 e / kk ja olen tyytyväinen. Jos jotain sattuu niin on turvakin kelkassa! Mieti hetki, mitä maksaisi ostaa uusi matkalaukku ja ne "kämäset" korvaavat vaatteet - ei ihan halpaa, vai mitä?
Yleensä se mihin matkatavaravakuutusta tarvitaan on puhelin, kamera, asiakirjat (passi, ajokortti yms.). Erittäin harvinaista, että koko matkalaukku kämäisine vaatteineen varastetaan... Ja jos katoaa lennolla, lentoyhtiö korvaa.
Kannattaa muuten kysyä omasta vakuutusyhtiöstä jatkuvaa matkatavaravakuutusta. Meillä on sellainen ja hinta on 17e vuodessa...ja korvaussumma suurempi kuin yleensä (2000e). Matkavakuutukseen meillä ei ole sitä liitetty, koska matkavakuutus kuuluu luottokorttiini.
Ei se ole ne matkaravarat vaan jos jotain tapahtuu ja pitää kuljettaa takaisin suomeen hoitoihin tai hoidetaan matkakohteessa (hinta riippuu kohteesta)
Yllä oleva oli siis tarkoitus sanoa, että vakuutus johon kuuluu henki ja tavara.
Onko siinä vastuuvakuutus samalla? Silloin se kannattaa olla.
Kuulutko mihinkään liittoon ? Tai onko sinulla kotivakuutus ? Näihin sisältyy useasti matkatavaravakuutus.Tarkista tilanne ennenkuin murehdit asiaa joka sinulla jo mahdollisesti on :)