Miksi mun tekemät Google-haut läppärillä näkyy myös miehen kännykän selaimessa?
Naureskeli mun hauille eilen, "mitä sää täältäkin oot ettiny..." ja minä ihmeissäni, että miten se voi tietää... Juu-u, Samsung Galaxy Xcover II:n googlessa näkyi samat haut kuin tässä läppärilläkin, miltä olin ne haut tehnyt..
Onneks ny ei ton nolompia tullu etsittyä.. Mutta miten, kertokaa palikalle.?
Kommentit (9)
Siis toisin sanoen, on kirjautunut esim. Gmailiin tästä läppäriltä aikaisemmin, tili jää avoimeksi ja sit jossain muualla lukee mailit kännykästä. Näinkö..?
aika urpo systeemi.. pelottavaa..
ap
Mulla kävi niin ku kävin miesystävän vanhempien koneella. Hänen veljensä näki omassa huoneessan mun hakuhistorian omalta läppäriltään. Uskoisin että jotenkin johtuu nettiasetuksista, että käytettiin samaa nettiä?
On kirjautuneena google-tiliinsä koneella. Simple.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 21:38"]
Mulla kävi niin ku kävin miesystävän vanhempien koneella. Hänen veljensä näki omassa huoneessan mun hakuhistorian omalta läppäriltään. Uskoisin että jotenkin johtuu nettiasetuksista, että käytettiin samaa nettiä?
[/quote]
Hahha :D no ei johdu "samasta netistä". Miehesi veljen google-tiliin oli kirjauduttu molemmilla laitteilla.
Samoin kuin AP:n mies on kirjautunut google-tiliinsä sekä androidillaan, että AP:n käyttämällä koneella.
Ei pelottavaa, vaan kätävää. Kannattaisi varmaan luoda jokaisella omat windows-tunnukset koneelle tai edes käyttää eri selainta niin ei mene tiedot muihin laitteisiin, joissa ollaan kirjautuneena samalla tilillä. Ja tietysti sen miehen googletilin voi kirjata ulos selaimesta-
Thanks! Siis pelottavaa on se, että noin saattoi käydä kun en tajunnut. Palikka olen, kuten jo mainitsin.. Onneksi se oli vain oma mies ja suht´ harmittomia hakuja, tosin ilmeisesti varsin huvittavia. =0) Nykyaika ajaa mun ohi ihan molemmilta puolilta!!
ap
No, onneksi et ollut etsimässä miehellesi syntymäpäivälahjaa, olisi yllätys mennyt heti pilalle. ;)
Jos tosiaankin käytätte samaa tietokonetta, luo oma käyttäjätili koneelle, ja laita tili salasanan taakse. Näin miehesi voi käyttää vain omaa käyttäjätiliä. Näin pysyy joululahjakaavailusi sun muut yllätyksinä niin kauan kuin on tarvis.
Laita koneelta pois päältä salasanan tallennus
Mitä tästä opimme? Jos käyt lukemassa gmailia koneella, sieltä kannattaa kirjautua ulos viestien lukemisen jälkeen. :-D
Siis käytännössä miehesi on kirjautunut kotikoneelle samalla gmail-tunnarilla kuin se, jota käyttää puhelimessaan. Koska puhelimessa harvoin käytetään muuta kuin itse luotua tiliä, mies on joko vahingossa tai tahallaan jättänyt sen gmail-tilinsä auki koneelle, jota käytät. Pelkästään se, että salasana on ollut tallentuneena tietokoneen selaimelle (tuo asetus kannattaa myös selaimilta toki poistaa, jos konetta käyttää useampi henkilö perheestä, eikä koneelle ole luotu erillisiä profiileja käyttäjille), ei riitä tähän, estää vain kirjautumisen uudestaan salasanaa naputtelematta tietokoneen selainta käytettäessä. Pystyisit siis käymään häneen sp-tilillään, ja joke is on him. ;-)
Sitten vielä pienenä vinkkinä, niitä potentiaalisesti "noloja" tai yllätyksen paljastavia hakuja varten selaimissa on vielä ns. incognito toiminta. Esim. Firefoxissa se on "avaa yksityinen ikkuna." Silloin haut eivät tallennu koneen muistille, tosin serverin muistista ne on saatavissa.
Kirjautunut googleen samalla tunnarilla sekä koneelta että kännykästä?