Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä nyt tota kotiäitien patistamista töihin

Vierailija
02.09.2013 |

Enkä sitä, että työttön saa nyt tienata sen 400 e (?) kuussa. Siis miksi näitä ihmisiä patistetaan töihin, jos muutenkin on työttömyyttä ja niitä työpaikkoja rajoitetusti tarjolla.

Miksi niitä työpaikkoja ei voi jättää niille, jotka haluaa tehdä töitä? N

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan kotona olla vaikka kaksikymmentä vuotta tai vaikka kuolemaansa saakka. Ei vaan pidä odottaa, että joku muu (eli ne työssäkäyvät) sen kotona olon maksaa. Jos ei huvita töihinmeno eikä malta laittaa lapsia hoitoon, siitä vaan kotiäidiksi mutta omin tai miehen varoin kustannettuna.

Ei mulla kyllä veny pinna siihen, että itse käy koulunsa kunnolla, opiskelee yli kymmenen vuotta, tekee pitkiä työpäiviä vaativassa työssä, on joutunut omat lapsensa laittamaan hoitoon suht aikaisin (ja kotonaoloa varten säästetty etukäteen), maksaa  palkasta yli 40% veroja ja sitten kuuntelee valituksia, että pitäisi saada rahaa kun ei oikein huvita töihin mennä ja ei oikein koulutustakaan ole kun tuli lapset tehtyä heti kaksikymppisenä ja en malta lapsiakaan hoitoon laittaa, on niin paljon mukavampi hissutella aamutakissa kotona. 

Vierailija
22/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet opiskellut 10 vuotta niin minä olen hoitajana opiskellut pari vuotta ja raatanut töissä 8 vuotta sinn opiskeluajastasi! Enköhän ole ihan tarpeeksi veroja maksellut, jotta voin kotona sen 3-5v hoitaa lapsia. Silti ehdin olemaan työelämässä kaikkiaan n. 45 vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ihmiset tajuaa että niitä töitä EI YKSINKERTAISESTI RIITÄ KAIKILLE? Mitä hittoa se parantaa, että kodinhoidontukiaikaa lyhennetään, kun ei ne kotiäidit välttämättä töihin voi saman tien ponkaista ellei niitä töitä hitto OLE?!

Itse olen työtön työnhakija ja minuakin pännii tuon 400 euron "tienaamistsäänssi", onhan se toki minun kannaltani kätevää että voin käydä sen neljä päivää töissä (teen siis keikkatyötä, btw) mutta niin olen tehnyt tähänkin asti. Jatkossa vain en menetä siitä puolia (eli 200e) sovelletussa työmarkkinatuessa. Hypoteettinen tilanne siis seuraava: teen töitä 400e:llä (netto kolmisen sataa), saan työmarkkinatukea 700 (netto 560) ja päälle saan vielä vaikkapa kolmisen sataa asumistukea. Tulos: nettona 1160e neljän päivän töistä. Tuohan voi olla enemmän kuin huonosti palkatusta kokopäivätyöstä?! 

Sanokaa mun sanoneen, pidemmällä tähtäimellä tämä VÄHENTÄÄ työttömien työssäkäyntiä, kuka nyt enempää kun sen 400e tienaisi kun silläkin hyvin pärjää!

Sata kertaa järkevämpää olisi ollut järjestellä Kelan sääntöjä siten, ettei työttömän tarvitsisi sitä palkkakuittiaan odotella töiden jälkeen saadakseen tukia.

Vierailija
24/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit, töihin vaan eläkettä kartuttamaan.

Vierailija
25/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu ihan siitä mitä Margaret Thatcherkin aikoinaan sanoi eli, että sosialismin ongelma on, että jossain vaiheessa toisten rahat loppuu. No, me ollaan ylitetty jo toi piste. Valtio velkaantuu tänäkin vuonna 8-10 mrd e lisää eikä tohon kuulu vielä mitkään Kreikan tms maiden pelastusrahat. Eläkkeistä kuulemma uupuu noin 7 mrd. Rakennuskanta, tiet, vesijohdot on hajoamispisteessä ja kuntoonlaitto vaatisi ties kuinka paljon rahaa, jota ei ole. 

Vierailija
26/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka haluaa töihin? Sehän on pelkkä pakko. Mene sinä vaan töihin myös välillä sinäkin, äläkä oleta, että saat olla sisäruokinnassa pentuinesi muiden kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän