Paljonko maksoi häänne?
Siis kaikkineen? Tuli vaan mieleen kun novan kymppitonnin voittaja sanoi laittavansa rahat häihinsä. Onko se noin tuhottoman kallista? :/
Ääh, ei mulla ole varaa.
Kommentit (14)
Meillä maksoi kait jotain 1200e.
Päästiin sen takia halvalla, että tehtiin tarjottavat, koristeet jne. itse.
Jos itse häätilaisuuden lisäksi kaikki (pukuja, sormuksia, valokuvausta jne. myöten) lasketaan, niin n. 3500e. Meillä oli pieni seurue (alle 20 hlöä), ja jos olisi tarjottu heille vaatimattomammissa tiloissa itse tehdyt ruuat, mikä olisi tarvittaessa onnistunut varmaan ihan hyvin, olisi selvitty alle kahdella tonnilla.
Muutamalla sadalla selviää, kymmeniä tuhansiakin saa helposti menemään. Meillä siitä väliltä.
Maksoivat n. 12 000 euroa. Vieraita hieman yli 100.
Saatiin kyllä olla tosi tarkkoina tuon 12 000 euronkin kanssa, helposti olisi saanut menemään lisää jos ei oltais tingitty monista asioista ja yritetty säästää, nyt tehtiin paljon itse ja maksettiin vain välttämättömästä "vieraille".
Päälle 10.000 €, vieraita n. 100. Juhlapaikka, ruoat, juomat, puvut, valokuvaus, bändi... Oli kyllä onnistuneet juhlat, mutta ei tee mieli muistella kokonaishintaa.
Meillä häät tällä viikolla ja tulevat maksamaan yhteensä kaikineen n. 7000e, suurin menoerä on ruoat ja juomat. Kyseessä n. 50 vieraan ravintolahäät.
Bändiä ei tule ja valokuvaaja on häälahja ystävältämme eli helposti olisi niistäkin saanut tonnin pari lisää.
Vieraiden määrä ja se, kuinka paljon haluaa itse nähdä vaivaa häiden eteen vaikuttavat kyllä budjettiin huomattavasti. Ja toki se, millaiset puitteet häilleen haluaa.
Tuollaiset kymppitonnin häät tarkoittavat kyllä yleensä jo sitä, että juhlapaikka on suhteellisen hulppea, kartano- tai huvilamainen, ruoan ja juoman tarjoaa joku ulkopuolinen taho (ja siihen on panostettu) ja vieraitakin on lähemmäs 100.
Meillä maksoi 2200. Ja siitäkin olisi vielä voinut karsia esim. bändin.