Sh töihin lh palkalla?
Täytyykö sairaanhoitajan tehdä lähihoitajan palkalla? Jos työhön voidaan valita hoitaja, niin voiko työnantaja maksaa vain lh palkan jos työ ei sisällä sh työtä?
JA
Jos näin on, niin täytyykö sh ottaa työtä vastaan, vaan tuleeko kieltäytymisestä karenssi?
Kommentit (9)
Palkka ilmoitetaan etukäteen. Jos haet paikkaa, mistä ei makseta sh:n palkkaa, niin oma valinta.
Työkkäristä kysy, että velvoittaako ne hakemaan ei-sh:n paikkaa. Mielestäni eivät voi, kun sh:n paikkoja on kuitenkin auki.
Työnantaja voi ehdottaa palkkaa ja jos se kelpaa, otat työn vastaan. Kyllähän tässä maassa on maistereita siistijöinä jne. Ei se tutkinto ole mikään takuupalkan tae. 3kk saat hakea oman alasi töitä, sitten pitää alkaa ottamaan vastaan sitä mitä saa.
Ainakin minulle maksettiin aikanaan sh:n palkkaa, vaikka koulutus esh. Pohjavirka muutettiin sen jälkeen, kun olin siihen valittu sijaiseksi, virkojen täytöt jäädytetty . Eli voi viroilla kikkailla, eikä luottamusmies tee mitään.
No en usko, mutta mistäs tietää. Soita liittoon ja kysy?
Olen jäämässä työttömäksi ja minulla Te-toimisto hakuvahti päällä. Hakusanalla sairaanhoitaja. Kuitenkin tulee ilmoituksia missä haetaan lähihoitajia, niin mietin pitääkö minun niitä hakea sitten. Sairaanhoitaja paikkoja ei ole avoinna.
Eikö työstö makseta tehtävän sisällön ja työn osaamisvaatimuksen mukaan eikä koulutustaustan mukaan!
Itse olen rakennusmestari ja kun töitä ei 90-luvun lamassa ollut, pääsin lopulta rakennukselle apumieheksi apumiehen palkalla. Sitten pääsin työllistämistuella mestarin hommiin, josta palkka oli vielä surkeampi. Kokemus kuitenkin karttui ja sain sen ansiosta koulutustani vastaavan työpaikan, tosin jälleen paskalla palkalla.
Se kuitenkin kannatti, koska moni ei aikanaan suostunut ja nyt ansaitsen tuplasti nirsoilijoihin verrattuna.
Työstä maksetaan työn mukaan, ei koulutuksen. Jos työ on lähihoitajan työtä niin siitä voidaan maksaa lähihoitajan palkka. Kannattaa vain huolehtia ettei sitten ajaudu mihinkään vastuuhoitaja - työhön tai saa ylimääräisiä työtehtäviä ilman sairaanhoitajan palkkaa.
kannustusta!
😝