Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei huomaa asioita??

Vierailija
01.09.2013 |

Esim pyykinpesukone. Kun kone on käynyt ja vaikka mies kävelisi kodinhoitohuoneen läpi 7 kertaa illassa, se ei huomaa että se on jo käynyt ja siirrä pyykkejä kuivausrumpuun. Sit minä tulen myöhään kotiin ja siellä ne pyykit on edelleen ja puolille öin saa päivystää niitä. Ja kun sanon asiasta, niin mies puolustautuu, että minä en sanonut että kone on päällä. Meillä pyörii pesukone JOKA IKINEN PÄIVÄ. Ja miten voi olla kuulematta sitä linkousta??

Ja tää oli vain 1 niistä tuhannesta muustakin asiasta mitä mies ei vain huomaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies huomaa nuo asiat ainoastaan silloin kun on itse laittanut sen pyykkikoneen päälle.

Vierailija
2/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten aivot keskittyvät lähes koko ajan uusien teknologisten innovaatioiden tuottamiseen ja siis kansakunnan taloudellisen hyvinvoinnin edistämiseen.

Ei meillä ole samalla tavalla vapaata kapasiteettia käytettävissä mihinkään pesukoneisiin kuin teillä naisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknologiset innovaatiot! Hah! Ruoka ja seksi on lähempänä totuutta. Pesukonehan on sentään tekninen laite, joten kyllä sen pitäisi kiinnittää miehen huomio. Ja kyllä ne äidit ovat tässäkin avainasemassa. AP, opeta sinä poikasi (jos sinulla sellaisia on) huomaamaan asioita ja tarttumaan toimeen.

Vierailija
4/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, toi edellinen kommentti, sulla 4 ei taatusti ole poikaa :D

Vierailija
5/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että en itsekään huomaisi, jos en olisi itse laittanut konetta päälle. Toimin tuollaisissa asioissa hyvin miesmäisesti (stereotypia). En huomaa esim. koskaan kun mies on käynyt parturissa. Saattaa mennä viikko ennen kuin hoksaan. Viimeksi en huomannut, että sillä oli uudet silmälasit. Naapuri huomasi ensin :D

Vierailija
6/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen, joskin nainen. Taitaa olla sukuvika, kun olen tässä suhteessa aivan samanlainen kuin isäni... Ensinnäkin mulla on todella huono ajantaju. Voi olla, etten vaan tajua, että joku asia tapahtuu joka päivä samaan aikaan. Sotkut voi kertyä, koska ajattelen ihan muuta, enkä vaan rehellisesti huomaa. Ainoa juttu, mikä auttaa, on kiihkoton keskustelu asiasta. Mies saattaa pyytää mua tarkkailemaan jotain juttua, ja mä koitan sitten tehdä niin. En vaan elä samalla tasolla kuin mies, joka on jotenkin vahvemmin läsnä koko ajan.

Vierailija
7/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:25"]

Meillä mies huomaa nuo asiat ainoastaan silloin kun on itse laittanut sen pyykkikoneen päälle.

[/quote]

Samoin. Eikä silloinkaan varsinaisesti _huomaa_, mutta tietää jossain vaiheessa käydä katsomassa pyykkejä.

Meillä kuivausrumpu pitää ihan järkyttävää piipitystä kun on valmis. Vähän väliä siis piipittää. Mies ei tuota ääntä huomaa. Olen monesti yrittänyt nukuttaa lasta, mutta se nukutus ei onnistu kun kone piippaa ja mies istuu tyynen rauhallisesti viereisessä huoneessa.

Vierailija
8/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kiinnosta. Hän ei koe olevansa vastuussa kotihommista, ne vaan tapahtuu. Hän saattaa joskus pohtiakin että pitäis ripustaa pyykit, mutta koska hänellä ei ole mitään suurempaa pakkoa hoitaa asiaa, asia unohtuu.

Vierailija
9/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei huomaa peruutuksessa mihin auton oikea etukulma siirtyy kun kääntää rattia? Niin usein on nainen pamauttanut sen pylvääseen ja toiseen autoon. Ja tää oli vaan 1 niistä tuhannesta muustakin asiasta mitä nainen ei vain huomaa.

Vierailija
10/19 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 21:12"]

Sitä ei kiinnosta. Hän ei koe olevansa vastuussa kotihommista, ne vaan tapahtuu. Hän saattaa joskus pohtiakin että pitäis ripustaa pyykit, mutta koska hänellä ei ole mitään suurempaa pakkoa hoitaa asiaa, asia unohtuu.

[/quote]

Komppaan tätä, että näin se menee, valitettavasti. Vituttaa se, että mieheni on asiantuntija omalla alallaan, hyvä työssään jossa tarvitaan hyviä hoksottimia kokoajan, ja lain ja asetusten tuntemista. Sitten kotona ei huomaa asioita (hyvä esimerkki tuo pyykit/tiskikone jne) ja siivouksen jälkikin on sanalla sanoen huonoa. Miten pystyy sitten omissa hommissa olemaan tarkka, ajantasalla, nopea reagoimaan, ja hallitsemaan niin pieniä yksityiskohtia kuin suuria kokonaisuuksia, vastuuntuntoinen, ahkera työntekijä??? Miksi KOTONA ei ole samaa "työn jälkeä" tai ahkeruutta?

Koska mies ei ota kodista yhtä suurta vastuuta kuin nainen, joka siivoaa, huomaa että pyykkiä on pestävä/otettava koneesta kuivumaan, jääkaappi kaipaa siivousta ja että viimeistään huomenna on imuroitava, koska hiekkaa on jo kulkeutunut eteisestä ympäri asuntoa... JNE

Veeeituttaa.

Vierailija
11/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tyhmänä naisena kysyn asian vierestä,kuinka hirveän suuri perhe sulla on,että pyykkikone pyörii joka päivä.Nyt asun kahden hengen taloudessa,meillä kone pyörii 1-2 kertaan viikko.Kun oli lapsiperhe,tosin vaan yksi niin pyöri n.2-4 krt viikko.Onko teillä joku addikkti,että aina täytyy pestä ja pestä.Ei ihme,että nykyään kaikki on allergikkoja,kun yhden käytön jälkeen vissiin pestään vaatteet.

Vierailija
12/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:15"]

Esim pyykinpesukone. Kun kone on käynyt ja vaikka mies kävelisi kodinhoitohuoneen läpi 7 kertaa illassa, se ei huomaa että se on jo käynyt ja siirrä pyykkejä kuivausrumpuun. Sit minä tulen myöhään kotiin ja siellä ne pyykit on edelleen ja puolille öin saa päivystää niitä. Ja kun sanon asiasta, niin mies puolustautuu, että minä en sanonut että kone on päällä. Meillä pyörii pesukone JOKA IKINEN PÄIVÄ. Ja miten voi olla kuulematta sitä linkousta??

[/quote]

Osta sellainen ständi missä on taulu ja kirjoita siihen, että ota pyykit pois. Se on toimivaa, mutta miestä alkaa ennenpitkää hatuttamaan, kuten minuakin, kun ex jätteli lappujansa, että tee tämä, sekä tee tuo. Ehkäpä minäkin olen silloin omalle ajalleni varannut jotain muuta tekemistä, kuin että joku on keksinyt minulle kotitöitä, jotka voin tehdä huomennakin ;)

T: Mies

Vierailija
13/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUn miehelle on mahdotonta käydä hakemassa noutoruokaa. En tajua miten elämä voi olla niin hankalaa. Kun sanon sille että haluan hampurilaisen tavallisella majoneesilla, tuplajuustolla ja ilman suolakurkkua. On NIIIIN vaikeaa.

Joku sosiaalisten tilanteiden fobia?

Vierailija
14/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän nämä "en mä huomaa mitään, ei ole aistihavaintoja" -tyypit, naiset ja miehet, ikinä selviävät hengissä elämässään? Miten liikenne, "ei aistihavaintoa lähestyvästä rekasta"? Miten saatatte esim. ajaa autoa, jos ette havainnoin ympärillänne olevia asioita? Kortti pois moisilta vajakeilta.

Vierailija
15/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. Kun pyykkikone on pessyt, mun äijä tajuaa laittaa virran pois siitä. Mutta vesihana jää usein auki :(

Mä laitan samalla vesihanan kiinni kun katkaisen virrat. Aina saan tarkistella hanoja.

Vierailija
16/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:15"]

[/quote]

Sulla on kyvytön mies jolle oma ego on tärkeempi. Miksi hänen pitäisi esim.pesukonetta tyhjentää koska hänellä on sinut? Vaimo on kodinkoneista vanhin ja tehokkain! Jos vaimossa ilmenee vikaa niin se rassataan kuntoon ja hierotaan nyrkillä motivaatiota lisää.

Vierailija
17/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah. On teillä helppoa. Täällä meillä jää voit ja leikkeleet pöydälle. Mies ajaa säännöllisin väliajoin auton autotallin oven pieleen, etsii vaatteitaan, hukkaa tavaroitaan, huomauttelee meille asiasta, jonka hän itse unohtaa ja minä en koskaan esim. lapsen kaveri unohdettu hakea yms

Vierailija
18/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aihe mutta en malta olla kommentoimatta.

Asiasta ei kannata liikoja hermoilla. Meilläkin on iät ja ajat tapeltu siitä kun itse en huomaa juttuja. Ei se siitä kiinni ole etteikö asia kiinnostaisi mutta kun en vain huomaa. Esim. keittiön jokainen kaappi voisi olla auki ja voisin käydä keittiössä ilman että teen asiasta minkäänlaista aistihavaintoa. Kuinka siis huomaisin sen, jos yksi ovi on jäänyt auki? Tai lattialla saattaa olla jotain jonka yli joutuu melkein hyppäämään, mutta päähän ei silti tule tietoa, että siinä olisi jotain mikä vaatisi reagointia tai huomiota. Siitä menee jotenkin automaatiolla ohi.

Ihmisten ajatustenjuoksu on erilaista. Mulla esimerkiksi pää tulvii ajatuksia ja ideoita ja samanaikaisesti saattaa aiheita olla useampiakin. Tästä aiheutuu sitten paljon paskamaisia unohteluita ja hajamielisyyttä. Merkit on olleet ilmassa aina, ja heti kouluun päästyäni sain lisänimen "hajamielinen professori". Saatan esimerkiksi autoillessa 500 metriä ennen risteystä muistaa, että piti käydä kaupassa (eli kääntyä), ja unohtaa sen autuaasti välittömästi muistaen asian siinä vaiheessa kun olen ajanut viisi kilometriä risteyksen ohi. Asiat tulee päähän eräänalaisina piikkeinä haihtuen heti pois jollei niitä ole ylhäällä.

Meillä tämä on ratkaistu niin, että puoliso tekee paperille listan jonka mukaan sitten etenen, asia kerrallaan. Joskus pää pettää silti ja unohdan asian listasta huolimatta, mutta pääsääntöisesti homma toimii kelvollisesti.

On tuossa piirteessä positiivinenkin puoli. Siinä vaiheessa kun on jokin tietty lukuisia pieniä yksityiskohtia sisältäviä asioita, toimii focus täydellisesti ja saatan paneutua asiaan vaikka vuorokauden ajan ilman taukoja. Lopputulos on yleensä vähintään erinomainen. Huono puoli on, että tuo focus ei katkea vaikka työskentely katkeaisi, vaan niitä ideoita puskee jatkuvasti jolloin muu maailma hoituu vähän puolivaloilla. Ja tämä ei ole mitenkään valinnainen asia.

Ehkä mä olen pikkuisen äärimmäinen esimerkki tässä asiassa, mutta lähinnä laitoin tämän herättämään ajatusta, että kaikki eivät käsittele asioita ja ympärillä olevaa maailmaa läheskään samalla tavalla.

Vierailija
19/19 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiaivot, putkinäkö