7-vuotias poikamme sanoi tykkäävänsä pojista
Olen kuin vasaralla päähän lyöty. Poikamme otti tänään minua hampurilaispaikassa kädestä ja sanoi "äiti, minä tykkään pojista" kuulemma koko nuoren ikänsä tiennyt. Menin ihan hiljaiseksi ja asia tuli niin puun takaa :D uskallanko kertoa miehelleni
Kommentit (45)
Minä olin kiinnostunut seksuaalisesti saman sukupuolen edustajista jo alle kouluikäisenä. En tietenkään tiennyt silloin, mikä on homoseksuaali.
Seksissä toistetaan elämän suuria tunteita, hyviä ja huonoja.
Jos lapsuuden suurimmat tunteet on tullu perseeseen panemisesta, niin niitä sitten toistaa aikuisuudessa, kun haluaa/EI halua tuntea voimakkaita tunteita.
Se on opittua asia.
Myös se asia on opittua, kenen kanssa tulee paras ja hyvä olo.
Ihminen käsittelee asioita TOISTAMALLA niitä tunteita mitä asiat tuottaa.
Jos lapsuudessa on kokenut (seksuaalista) "hyvää" tai "pahaa" oloa, niin sitä sitten aikuisena käsittelee/muistelee seksuaalisuudessaan ja käytöksessään, varsinkin jos asiaan liittyy suuria tunteita.
Se, että haluaako näitä tunteita käsitella ja jakaa naisen vai miehen kanssa, riippuu monesta asiasta, mutta VARMASTI tähän liitty voimakkaasti varhaislapsuuden kokemukset ja TUNTEET, sekä varsinkin se kumpaan vanhempaan lapsi samaistuu tunteissaan.
Ehkä lapsen "liiallisen" merkittävät positiiviset/negatiiviset tunteet ja kokemukset toisesta sukupuolesta voihan vaikuttaa suuntautumiseen?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 20:50"]
Provo
7v poika ei ymmärrä tuollaisesta mitään. Sen ikäinen jos tykkää poikien seurasta, jos ennemminkin hetero. 7v:lle on pikemminkin merkki homoudesta se, että viihtyy tyttöjen kanssa ja niiden seurassa kuin päinvastoin.
[/quote]
Olin 4-5 vuotiaana palavasti rakastunut päiväkodissa oleviin kolmeen tyttöön, jotka juoksivat perässäni kaiken aikaa. Eivät muuten koskaan juosseet kenenkään muun perässä. Kaatoivat nurin ja pussasivat suulle tai naamalle ainakin, kuka minnekin ylsi. Syntymäpäivilleni oli tärkeää kutsua heidät kaikki, pojista ei ollut niin väliä. Kyllä sinne silti poikiakin kutsuttiin.
Olin 7-8 vuotiaana rakastunut palavasti yhteen ainoaa tyttöön luokallamme, Ida nimeltään. Muut ei olleet mitään.
Ja myöhemminkin olen aina ollut rakastunut johonkin, ei ole montaa viikkoa ainakaan ollut taukoa milloinkaan nuoruudessani.
Kyllä minulle on ollut täysin selvää aina, että olen vahvasti hetero. Minulla ei ole minkäänlaista halua minkäänlaiseen homosteluun. Ok, jos homot pitävät sellaisesta, mutta itse pidän sitä kuvottavana, suunnattoman iljettävänä. Sen sijaan naisesta en löydä iljettävää kohtaa.
Mies, 39v.
Kyllähän ne ekat rakastumisen tunteet tulee jo tosi varhain. Itse pihkaannuin välittömästi isäni serkkuun joka tuli armeijapuvussa mua katsomaan, ja otti syliin kun olin n.2.5 vuotias. Odotin häneltä sen jälkeen kortteja ja sydän läpätti, kun niitä tuli. Siitä ne ihastumiset alkoi, eikä kohde ollut ikinä tyttö, vaikka idoleina naiset tuntui turvallisemmilta ja olivat jonkinlaisia roolimalleja.
Mulla on monta homo kaveria jotka on sanoneet, että tiesivät miten asiat omalla kohdalla on juurikin ala-aste ikäisinä. Nyt kun mietin itsekin, niin oonhan mäkin tienyt olevani lepakko jo lapsesta saakka. Sille tunteelle ei vain ollut nimeä :) t. mamma 31.v
Itsekin 'tykkäsin' pojista n.14-vuotiaaksi asti. Vasta 14-vuotiaana murrosikäkin oli siinä vaiheessa, että elinten toiminnot alkoivat muistuttaa aikuista jne.
Sitä ennen oli vain esiseksuaalinen vaihe, jonka aikana on ihan normaalia olla 'kiinnostunut' samasta sukupuolesta ja tytöt ovat ällöjä.
7-vuotias lapsi ei vielä sellaisista ymmärrä mitään, enkä itse vanhempana sanoisi tuohon oikein juuta eikä jaata.
Minäkin muistan lapsuudestani kun olin noin 5-vuotias ja ihastunut peräkkäin kahteen poikaan joiden kanssa vietettiin päiväkodissa leikkihäitäkin. Enkä kyllä lapsena ollut koskaan ihastunut tyttöihin, mutta poikiin senkin edestä :)
Oma esikoistyttäreni on nyt 6-vuotias ja on ollut ihastunut pelkkiin tyttöihin tähän mennessä. Hänellä on eräs pitkäaikainen tyttöihastus, joka saa hänet suorastaan leijumaan. Lapsi leikkii mieluusti sekä tyttöjen että poikien kanssa ja on tietyllä tapaa hieman poikamainen. Lapsi kyllä tiedostaa, että yleensä tytöt ihastuvat poikiin ja että yleensä naiset ja miehet menevät keskenään naimisiin. Mutta hän ei ainakaan toistaiseksi ole kiinnostunut pojista romanttisessa mielessä. No, aika näyttää, alkaako vaakakuppi ihastumisasioissa kääntyä poikiin vai tyttöihin.
Miinuspeukuista voi päätellä, että jonkun voimakas ja päiväkoti-ikäisenä hyvin selvästi tuntunut heterous on jotenkin offensiivista täällä AV:lla, ainakin tällaisessa vastaajiksi homoja keräävässä ketjussa. Jos homous sallitaan ja hyväksytään, kai se heterouskin siinä sivussa?
Pointtini oli vain ja ainoastaan, että niin itselleni kuin jo päiväkodissa niille tytöille oli aivan selvää että ihastus oli vastakkaiseen sukupuoleen ja voimakasta. Tiedän myöhemmistä keskusteluista että päiväkodissa tapahtuneet ovat olleet hyvin merkittäviä asioita yhdelle näistä tytöistä, muistelee niitä toistuvasti edelleen aikuisena.
7-vuotias poika voi hyvin kokea seksuaalisuutensa jo voimakkaasti. Tai sitten se saattaa tapahtua vasta myöhemmin. Mutta kyllä minulla aina kihelmöi lapsena aivan eri tavalla, jos olin kotona tyynysotaa kyläilevän tytön kanssa kuin jos olin tyynysotaa jonkin serkuistani kanssa. Serkut kun olivat poikia.
25
Mun mielestä ei kerro vielä yhtään mistään. Tärkeintä että kertoo kuitenkin äidilleen tuntemuksiaan. Ja vielä parempi äiti vaikuttaa siltä että rakastaa ja tukee poikaansa jos sama keskustelu käydään viiden vuoden päästä.
Mun mielestä tuohon ei kauheasti tarvi reagoida muuten kuin osoittamalla että asia on ok. Tuon ikäiset on kyllä vielä niin pieniä ettei ne tajua mistään mitään. Alakoulussa on lapsia isolla ikähaitarilla, kuudesluokkalaisen ja ekaluokkalaisen välillä on huima ero.
Minä en edes muista miten nuoresta asti lapsena olin ihastunut ja pihkassa johonkin (minun tapauksessani vastakkaiseen sukupuoleen). Olen luullut että kaikki ovat jo alle kouluikäisenä ihastuneita taipumustensa mukaan, ja että se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi parasta olla hyvä ja ymmärtäväinen vanhepi. Ennenkaikkea isän kanssa. Muuten se kostautuu meille veronmaksajille kymmene vuoden päästä, kun terapiaa ja lääkkeitä määrätään psyykkisesti vaurioituneelle miehelle. Ok vaikka olen maksanut veroja vain muutana kuukauden edestä oikeasta palkasti niin silti välitän asiasta.
Niin siis pojan isän hoito. Pojassa ei ole mitään vikaa. Anna pojan kasvaa rauhassa. Ymmärtäen häntä.
Mikähän siinä on kun aina pelätään että pojasta tulee homo vaikka suurempi murhe olisi esim että toivottavasti pojasta ei tuu murhaajaa, pedofiiliä, narkomaania, väkivaltaista yms rikollista.
Muistan, kun olin rakastunut ekaluokalla erääseen poikaan ihan palavasti. Tunne oli vahva ihan aikuisuuteen asti. N yli 50
Kerro ap, nyt kun poika on teini, onko suuntaus pysynyt?
Mun poika kertoi kuusivuotiaana haluavansa mennä naimisiin parhaan kaverinsa (poika) kanssa. Olin ihan lungisti vaan, että vai niin, en tehnyt asiasta numeroa. Nykyään poika seurustelee tyttöjen kanssa eikä ainakaan tule vaikutelmaa, että olisi homo.
Vierailija kirjoitti:
Pojalla on ihana ja fiksu isä joka ei ole moksiskaan näköjään. Sanoi olevansa ylpeä pojasta tuli mitä tahansa :-)
ap
Ihana 😍
Asiasta kolmanteen, miksi Miklun rattijuoppoudesta ja huumesekoiluista ei saa täällä modenatsin mielestä keskustella. Kaikki aloitukset aiheesta lopetetaan. Suuvajakkimedian lempilasta suojellaan vaikka tekis mitä. Jätkää tuputetaan kaiken maailman lastentapahtumiin. Aivan uskomattoman läpinäkyvää vajakkipropagandaa.
Alakouluikäiset pojat tykkää pojista ja tytöt tytöistä. Vastaakaisesta sukupuolesta kiinnostutaan vasta myöhemmin, sitten kun sukupuoliasiat alkaa selvitä.
Voisit epäillä poikaasi homoksi jos hän kertoisi tykkäävänsä tytöistä...