onko alaikärajaa hedelmöityshoidoissa?
Olen 17-vuotias tyttö ja n.vuosi sitten sain kuulla etten voi tulla raskaaksi. Selitystä tälle ei ollut. Onko mahdollista siis tulla keinohedelmöityksellä yms. raskaaksi? Otsikko kertookin pääkohdan. Onko oltava täysi-ikäinen? Tiedän ihmisten mielipiteet, mutta olen aina ollut henkisesti kavereitani vanhempi ja ns. biletys-vaihe meni jo 13-14 vuotiaana ohitse. Olen kärsinyt vauvakuumeesta jo pitkään ja lapsenvahtina toimiessa se vähän häiritsee kun kuulen palautetta siitä miten hyvä äiti olisin.
Kommentit (3)
Vahva trollinmaku nyt kyllä...
Jos et, niin avaapa hieman tuota lausetta "n.vuosi sitten sain kuulla etten voi tulla raskaaksi. Selitystä tälle ei ollut." eli mikä sulla siis on? Pakkohan siihen joku diagnoosi on olla, että lääkäri voisi todeta varmasti steriiliksi.
Jokin latinalainen nimitys sille oli, tarkoitti hedelmättömyyttä jolle ei ole tarkempaa käsitystä. Olin 14 vuotias kun kiersin sairaalat ja kokeet läpi. Epäiltiin kasvaimia, kunnes gynet kierrettiin ja tämä selvisi pari vuotta myöhemmin. Trollit voit etsiä muualta.
Onko kukaan tietoinen asiasta?