Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras tapa nimikoida lasten vaatteet?

16.07.2006 |

Olen leikannut useimmista paidoista niskalaput pois, joten olemattomiin lappuihin kirjoittaminen ei ainakaan onnistu. :) Entä sellaiset nimikointilaput, jotka voi silittää tai ommella? Kumpi on kätevämpi tapa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.euroteam.fi/

Täältä painettuja niminauhoja ja laittaa niitä vaatteisiin.

Vierailija
2/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, kummat ovat kätevämpiä, silitettävät vai ommeltavat... Kumpia sinä tilaat? Irtoilevatkohan silitettävät pesussa? Ompelu taas kuulostaa aikamoiselta hommalta, en jaksaisi, lapsilla on yhteensä aika lailla vaatteita... :D

Toivoisin lappuja/nauhoja, jotka pysyvät hyvin paikoillaan, mutta jotka saa myös irti rikkomatta vaatetta. Irrottaminen on tarpeen siinä vaiheessa kun vaatteet siirtyvät isommalta pienemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena vaatteissa noita Euroteamista saatavia nimikointinauhoja, ja niissä oli vain sukunimi. Eli vaatteen siirtyessä lapselta toiselle ei tullut ongelmaa väärästä nimestä. Tuossa tosin on se ongelma, että jos lapset ovat päiväkodissa ja siellä henkilökunta vaihtuu kovasti, niin kaikki sijaiset, harjoittelijat yms. eivät välttämättä tiedä lapsen sukunimeä ollenkaan. Mutta jos lapsilla on samalla kirjaimella alkavat etunimet, niin silloin onnistuisi vaikkapa teksti M. Meikäläinen, ja sijaisetkin ehkä osaisivat päätellä edes vähän sinnepäin tuosta etunimen alkukirjaimesta.

Noista Euroteamin nauhoista olen kuullut, että silitettävät eivät välttämättä ihan kauhean hyvin kestä kiinni ainakaan kaikissa vaatteissa. Ompelussa taas tosiaan on aika hirmuinen homma.. Muistelen myös, että ainakaan silloin aikanaan tuo nauha ei ollut mitenkään kovin pehmeä, vaan reunaltaan aika terävä, ja saattaa hyvinkin raapia/hangata herkimpiä lapsia. Yksi näiltä palstoilta kuulemani vinkki on ostaa apteekista sitä ihonväristä teippiä ja kirjoittaa nimi siihen tussilla tai kuulakärkikynällä. Teippi kestää kuulemma jokusen pesun ja on ainakin helppo poistaa aikanaan. Eikä pitäisi tuntua lapsesta pahalta. :)

Vierailija
4/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessahan ne voi viellä kiinnittää ompelemallalkin, jos eivät pysy silittämällä. Luulisin että riittää kun ompelee vain nauhan päästä kiinni. Minä tilaan niitä sukunimellä ja puhelinnumerolla.

Vierailija
5/9 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ne silitettävät eivät tosiaan pysy paitsi esim. fleece-tyyppisessä kankaassa, josta niitä ei enää ikinä saa irti =) Mutta tavallisessa puuvillassa joutuu kyllä ompelemaan. Lisäksi meillä on ollut niitä pikakiinnitysklipsuja, mutta ompelu on parasa vaikka työläin tapa.

Vierailija
6/9 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noita euroteam nauhoja ja parhaiksi on osoittautunut kirjotut, ja lisäksi taggit kiinnitys. Saa mm fleecevaatteisiin, villapukuihin ym hyvin noilla taggiteilla ja ovat tosi helppo laittaa.

Silittäen ei pysy jos on kuivausrumpu, siksi meillä on jäänyt silittämällä kiinnitettävät kokonaan käyttämättä, olen ommellut kaikki mitä en taggiteilla laita.

Meillä on myös painetut, mutta niitä ei ole olla juuri käytetty, kun tosiaan silittämällä ei pysy kuin tietyissä kankaissa ja ei ollenkaan kuivausrummussa ja ne on niin paksuja, että ompeleminen on vaikeaa. Kirjotut on helpompi ommella.

Meillä kolme lasta joiden nimet alkaa samalla kirjaimella ja siksi olenkin tilannut ne etunimenekakirjain.sukunimi tyylillä, että käy kaikille lapsille. Kun ovat vielä eriryhmissä pk:ssa, niin riittää sukunimi.

Vierailija
7/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noi taggit juttuset oikeestikin hyvät ja kestävät?

jos tilais niitä sitten.

Vierailija
8/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama satunnainen on irronnut, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen. Ihan silittämällä olen kiinnittänyt, en jaksaisi ommella. Kaikkiin vaatteisiin joissa on pesu/merkkilappu olen silittänyt nimilapun tuohon lappuun kiinni ja siinä pysyy hyvin. meillä on etu- ja sukunimi kahdella rivillä ja olen leikannut reunoilta tyhjän tilan pois tarvittaessa, niin mahtuu hyvin kapeisiinkin pesu/merkkilappuihin. Jos lappu on leikattu pois niin ainakin puuvillaisissa paidoissa on pysynyt hyvin ihan vaatteeseen silittämällä. Eikä ole edes ärsyttänyt atoopikkomme ihoa. Sain myös osan siististi repäistyä irti kun annoin pieniä vaatteita eteenpäin. Meillä siis ovat toimineet hyvin.

Vierailija
9/9 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ommellut kudotut niminauhat siten, että taitan ne kahtia ja ompelen päistä muutamalla pistolla esim. vaatteen sivusaumaan. Ei ole väliä piston siisteydellä tai langan värillä. Ympäriinsä en jaksa nauhoja ommella kuin enintään joihinkin päällysvaatteisiin ja hattuihin, joiden katoamisvaara on suurempi.