Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoiseni, pikkupoikani kasvoi teiniksi. Miten olla teinin äiti?

Vierailija
01.09.2013 |

No joo, oikeasti tiedän, mutta silti hirveän outo tilanne kun se oma pikkuinen poikavauva onkin sentin pidempi äitiään. Möreä-ääninen kovis, joka tulee kuitenkin vielä viereen halittavaksi ja lähelle. On sen verran iso että minä mahtuisin syliin, mutta sen verran pieni mieleltään, että uskaltaa ja haluaa tulla halittavaksi.

Tämän samaisen lapsen asioissa kirjoitin av:lle (silloselle äitien palstalle) nukutuksesta ja imetyksestä, yöraivareista ja sisaruskateudesta  n.13v sitten. Ympyrä on sulkeutunut. 

Itkettää..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olla teinin äiti, siinä hyvä kysymys? Ei voi olla liian kaveri ja mukana kaikessa nuoren päähänpistoissa, jää helposti terveet elämäntavat ja ahkeruus, koulunkäynti ja pienet työtehtävät taka-alalle. Ei voi rajata nuoren elämää ihan suppeaksikaan ja pitää löysätä naruja, luottaa ja kunnioittaa. Samalla pitäisi ottaa vastaan irtautumiseen kuuluvia rajujakin repäisyjä (kielenkäyttöä, rajojen rikkomista ja uhmausta). Pitäisi näyttää, että toinen on iso ja samalla pitäisi kohdella vielä kun lasta.. no, siis näitä samoja asioita olen täällä pyöritellyt :)

Vierailija
2/2 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa esikoinen on vielä 12 vuotias, ihan kohta 13 v. Seiskan aloitti.

Niin se vaan puskee lähes joka ilta sohvalla kainaloon ja katsotaan jotain yhteistä juttua arkena ennen nukkumaan menoa. Puhelin soitot yhä lopettaa "puspus" - sanoihin. Kaverit sitä vähän viime viikolla oli naljaillut, mutta hän oli reippaasti sanonut, että "saan mä äidille sanoa puspus" ja kaikki muut pojat olivat, että joo, ihan totta. Ihanan oivaltavaa. :D

Mun poika on jo mua kymmenen senttiä pidempi ja tanakka nuorimies. Niin vaan opin jatkuvasti uutta lapsestani ja jämäkällä otteella pärjää. En ole kaveriäiti, mutta aika lepsun lempeä kuitenkin. Toistaiseksi pärjännyt äitinä hänen kanssaan ihan keskustelemalla asioista. En lässytä, mutta ihan napakka puhe/keskustelu on jelpannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi