Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mihin työkkäriä enää tarvitaan?

Vierailija
31.08.2013 |

Infotiskin muijat on tehty täysin turhiksi; menet ilmoittautumaan työttömäksi ja nämä määkivät, että voit tehdä sen itse tossa koneella pankkitunnuksilla. No, täyttelet tiedot sinne ja kysyt, mitäs sitten. "Joo, joku soittaa sulle lähipäivinä".

Sitten joku ehkä soittaa tai ei, omassa tapauksessani ei, koska muijat eivät tienneet miten oma systeeminsä toimii. Menin uudestaan käymään ja virkailijan tehtäväksi jäi painaa vuoronumero minulle. Odotin ja sitten tunnin päästä pääsin juttelemaan toisen turhakkeen kanssa; hän kertoi että voisin lähteä joko työkokeiluun tai opiskelemaan, mutta ei osannut sanoa tukeeko työkkäri sitä suoraan. Opiskelupaikka ym. pitäisi ensin itse katsoa ja taas ottaa yhteyttä tuonne. Kyllä on vaikeaa!! Netissä oli jotain outoja aikuiskoulutuksia, joista yksikään ei tärpännyt kiinnostuksenikohteiden kanssa ja tästä kerroinkin. "Jaa", huokaisi virkailija. "No mites se työkokeilu? Voisit mennä ite kysymään paikkaa jostain". Just.

Mitä näillä ihmisillä tehdään nykyään?? Ainoa syy mennä koko lafkaan on, että saa Kelalle lausunnon jotta saa työttömyystukea! Eiväthän ne mitään osaa tai itse edes tee!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.. Ei sieltä kyllä apua saa!

Vierailija
2/10 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulolla koko te-toimisto voidaan lopettaa ja valtion rahaa säästyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on ongelma? Työministeriöstä on määrätty, että noin tulee toimia eli ota sinne yhteyttä ja valita. Asiakkaan tulee itse ilmoittautua asiakkaaksi, siitä kerrotaan isoin kyltein odotustilassa. Normaalisti asiakas ei tule sinne toimistoon ilmoittautumaan vaan tekee sen verkossa ja sitten soitetaan kotiin ja annetaan aika, jolloin voi tulla paikalle.

Koska jo kävit toimistossa, ei sinulle turhaan soiteltu. Virkailija ei saa määrätä sinua kurssille, sinun tulee itse sitä haluta. Eikä hän voi tietää etukäteen, tuetaanko tekemisiäsi vai ei, koska hän ei sitä päätä. Aika moni työtön kun väittää, että virkailija lupasi jotain, vaikka ei luvannut.

Työkokeilupaikkaa haet itse, koska niin haet töitäkin. Vai äidinkö kanssa ajattelit työt hakea?

Vierailija
5/10 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 18:53"]

Infotiskin muijat on tehty täysin turhiksi; menet ilmoittautumaan työttömäksi ja nämä määkivät, että voit tehdä sen itse tossa koneella pankkitunnuksilla. No, täyttelet tiedot sinne ja kysyt, mitäs sitten. "Joo, joku soittaa sulle lähipäivinä".

Sitten joku ehkä soittaa tai ei, omassa tapauksessani ei, koska muijat eivät tienneet miten oma systeeminsä toimii. Menin uudestaan käymään ja virkailijan tehtäväksi jäi painaa vuoronumero minulle. Odotin ja sitten tunnin päästä pääsin juttelemaan toisen turhakkeen kanssa; hän kertoi että voisin lähteä joko työkokeiluun tai opiskelemaan, mutta ei osannut sanoa tukeeko työkkäri sitä suoraan. Opiskelupaikka ym. pitäisi ensin itse katsoa ja taas ottaa yhteyttä tuonne. Kyllä on vaikeaa!! Netissä oli jotain outoja aikuiskoulutuksia, joista yksikään ei tärpännyt kiinnostuksenikohteiden kanssa ja tästä kerroinkin. "Jaa", huokaisi virkailija. "No mites se työkokeilu? Voisit mennä ite kysymään paikkaa jostain". Just.

Mitä näillä ihmisillä tehdään nykyään?? Ainoa syy mennä koko lafkaan on, että saa Kelalle lausunnon jotta saa työttömyystukea! Eiväthän ne mitään osaa tai itse edes tee!

[/quote]

Miten niin eivät itse tee? Jouduitko itse tekemään lausuntosi? Minkä valitsit?

Vierailija
6/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lausuntoni" oli kaksi lausetta, toinen Kelalle ja toinen minulle. Kova on tuntitaksa tuollaisten tekemisestä..!

Ja kyllä vaan jonkun olisi pitänyt soittaa, kävin siellä tai en. Näin minulle kerrottiin.

Vierailija
7/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen mielipiteeni on se, että tavallinen työkykyinen ja -haluinen ei siitä laitoksesta hyödy millään tavalla silloinkaan, kun on työtön. Joskus ehkä, jos aloittaa uudessa työssä jollakin tuella, mutta aivan hyvin sekin voisi olla automaattisesti.

Vierailija
8/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 23:56"]

Siis missä on ongelma? Työministeriöstä on määrätty, että noin tulee toimia eli ota sinne yhteyttä ja valita. Asiakkaan tulee itse ilmoittautua asiakkaaksi, siitä kerrotaan isoin kyltein odotustilassa. Normaalisti asiakas ei tule sinne toimistoon ilmoittautumaan vaan tekee sen verkossa ja sitten soitetaan kotiin ja annetaan aika, jolloin voi tulla paikalle.

Koska jo kävit toimistossa, ei sinulle turhaan soiteltu. Virkailija ei saa määrätä sinua kurssille, sinun tulee itse sitä haluta. Eikä hän voi tietää etukäteen, tuetaanko tekemisiäsi vai ei, koska hän ei sitä päätä. Aika moni työtön kun väittää, että virkailija lupasi jotain, vaikka ei luvannut.

Työkokeilupaikkaa haet itse, koska niin haet töitäkin. Vai äidinkö kanssa ajattelit työt hakea?

[/quote]

Jos on pakko ilmaiseksi orjana raata, niin on se nyt kaiken huippu, että pitää itse vielä etsiä se paikka omalla ajalla ja kustannuksella minne menet orjaksi.

Tässä on toisiaan menty eteenpäin. Menneisyydessä orjien omistajat pitivät huolen orjien kuskaamisesta työmaille, oli sitten puuvillapelto tai pakkotyöleiri.

Vierailija
9/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuosta työkokeilusta saa rahaa?

Vierailija
10/10 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 01:01"]

Paljonko tuosta työkokeilusta saa rahaa?

[/quote]

Työmarkkinatuki + 9 € päivä kulukorvaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme