Kaverini loukkaantui kun sanoin hänelle, ettei meikkinsä näytä hyvältä
Hän käyttää vain ripsiväriä ja silmänrajauskynää. Silmänaluset ovat tummat ja iho melko epätasaisen värinen. Sanoin hänelle ihan nätisti että meikkinsä näyttää tyhmältä, kun silmät on meikattu mutta ihoa ei. Pelkkä silmämeikki vain korostaa tummia silmänalusia ja kirjavaa ihoa.
Vai oletteko eri mieltä?
Kommentit (13)
Kauneus on katsojan silmässä. Ei ole sinun asia kommentoida muiden tyyliä varsinkaan ystävän. Eiköhän sinunkin tyylissä/meikissä ole muilla ollut sanomista jossain vaiheessa mutta muut eivät ole niin ylimielisiä että katsovat asiakseen kommentoida jos näyttää heidän silmäänsä rumalta.
Pyysikö hän kommenttia meikistään vai tarjositko sitä muuten vaan? Harva ihminen ilahtuu siitä että ulkonäköä arvostellaan.
Eri asia olis jos olet jotenkin osaava tässä meikkihommassa ja hän olisi pyytänyt sinulta apua.
Olen aina miettinyt, miksi sinulla on noin suuret sieraimet ja oudon leveät reidet.
Lisäys: ei tietenkään millään pahalla.
Kenenkään meikkeihin ei kannata puuttua... Entisessä työpaikassani oli nainen, jonka ainut meikki oli musta alarajaus ja samalla mustalla kynällä piirretyt (hyvin epätasaiset) kulmakarvaviivat. Joinakin päivinä sillä oli myös punaista huulipunaa, joka oli aina yli rajojen. Toinen työkaveri sitten kerran yritti vihjata jostain meikkitutoriaalista tms., niin tästä seurasi aivan mieletön itku ja loukkaantuminen.
Olen eri mieltä siitä, miten sinun olisi tullut toimia.
Olet käytöstavaton moukka ja tuollainen asiaton muiden ulkonäön kommentointi vain korostaa sitä, miten ikävää ihmistyyppiä edustat. Et pyytänyt mielipidettä omasta käytöksestäsi, mutta sinusta oli varmaan mukava kuulla se kuitenkin, etkä ainakaan loukkaannu, eikö vain?
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Olen aina miettinyt, miksi sinulla on noin suuret sieraimet ja oudon leveät reidet.
Nuo on ihmisen ominaisuuksia, joihin ei voi juuri itse vaikuttaa. Mielestäni kaverin meikkiä voi kommentoida, koska se ei ole mikään synnynnäinen kehon ominaisuus. Minä olin nuori 90-luvulla ja silloin oli ihan ok ehdottaa kaverille imartelevampaa meikkiä tai sanoa, jos toinen oli meikannut omituisesti. Mutta se olikin sitä aikaa, kun kaikesta ei loukkaannuttu. Ihmisten itsetunto on näköjään nykyään niin hauras, ettei osata ottaa enää minkäänlaista kritiikkiä vastaan. Minusta kavereiden kesken on TÄYSIN normaalia antaa joskus myös kritiikkiä.
Meikkaan joskus samalla tavalla. Minulla meikkivoide kuluu rasvaisen ihon takia, pakkautuu juonteisiin ja kökköytyy kuiviin kohtiin, ihan sama mitä pohjustusvoiteita ja kiinnityssuihkeita käyttäisi. En pysty tekemään couperosan takia voimakkaita kuorintoja joten kuivaa ihoa on.
Ihoa ei ole pakko meikata piiloon vaikka silmiä haluaakin korostaa tai laittaa huulipunaa.
Ihme, että sinulla ap edes on ihmisiä, joita voit kutsua ystäviksesi. Tuota menoa ei kyllä välttämättä kovin kauan ole.
Vaikka periaattessa olisitkin meikkiasiasta oikeassa niin olet kyllä moukkamainen ja sosiaalisesti taitamaton ystävä. Mitä sitten vaikka näyttääkin sinusta tyhmältä? Ystäväsi pahoitti mielensä ihan aiheesta sillä oletuksena on että oma ystävä tukee eikä sinun tavallasi nolaa ja ivaa ystäväänsä. Eikä tuollaista toisen ulkonäköön ulkonäköön puuttumista voi muuten koskaan tehdä "ihan nätisti sanoen" vaan aina kun puutut toisen ihmisen ulkonäköön on se sinun puoleltasi rumaa ja ilkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35379 kirjoitti:
Nuo on ihmisen ominaisuuksia, joihin ei voi juuri itse vaikuttaa. Mielestäni kaverin meikkiä voi kommentoida, koska se ei ole mikään synnynnäinen kehon ominaisuus. Minä olin nuori 90-luvulla ja silloin oli ihan ok ehdottaa kaverille imartelevampaa meikkiä tai sanoa, jos toinen oli meikannut omituisesti. Mutta se olikin sitä aikaa, kun kaikesta ei loukkaannuttu. Ihmisten itsetunto on näköjään nykyään niin hauras, ettei osata ottaa enää minkäänlaista kritiikkiä vastaan. Minusta kavereiden kesken on TÄYSIN normaalia antaa joskus myös kritiikkiä.
Harmi, että vanhempasi unohtivat kokonaan kasvatuksesi.
Kiitos kommenteista. Tosiasiassa meikkaan itse näin ja halusin saada mielipiteitänne siitä onko tällainen meikkaaminen mielestänne tyhmännäköistä, kun yhdessä aiemmassa keskustelussani oli yläpeukutettu saamaani kommenttia, jossa sanottiin että pelkkä ripsiväri/rajaus ei näytä hyvältä ellei ole täysin virheetön iho vaan korostaa tummia silmänalusia ja kirjavaa ihoa. Kiva tietää, ettei moni sittenkään ole sitä mieltä kuin toisessa keskustelussani tuli ilmi 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tosiasiassa meikkaan itse näin ja halusin saada mielipiteitänne siitä onko tällainen meikkaaminen mielestänne tyhmännäköistä, kun yhdessä aiemmassa keskustelussani oli yläpeukutettu saamaani kommenttia, jossa sanottiin että pelkkä ripsiväri/rajaus ei näytä hyvältä ellei ole täysin virheetön iho vaan korostaa tummia silmänalusia ja kirjavaa ihoa. Kiva tietää, ettei moni sittenkään ole sitä mieltä kuin toisessa keskustelussani tuli ilmi 🙂
Ap
Höpö höpö. Sitäpaitsi kukaan täällä ei sanonut että se näyttäisi hyvältä, vaan että on urpoa arvostella kaverin meikkaamistyyliä. Harmi ette osaa lukeakaan edes.
Onko kulmakarvojen tilalla tussilla piirretyt viivat jotka ei noudata luonnollista linjaa.