Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemmeko ainoa perhe joka ei nosta äitiysrahoja tai lapsilisiä?

Vierailija
31.08.2013 |

Nostatteko te kaikki muut nämä lapsen tulon myötä Kelan myöntämät tuet? Siis vaikka teillä olisi varaa elättää omilla tuloillanne lapsi? Olemmeko tosiaan harvinaisuus?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sossut käyneet kun ette hakeneet lapsilisää?

Vierailija
2/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:27"]

Onko sossut käyneet kun ette hakeneet lapsilisää?

[/quote]

Mitä tarkoitat? Ei.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olette, ei moinen tyhmyys varmaan kovin yleistä ole?

Vierailija
4/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sossujen ovelle tulo, lapsilisän tiimoilta taitaa olla ihan vaan urbaanilegenda.

Tunnetko muuten Ap itsesi kovinkin paljon paremmaksi ihmiseksi, kun et etuuksia nosta?

Vierailija
5/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:29"]

[/quote]

Mun mielestä se ei ole tyhmyyttä, että jos oikeesti on hyvin varakas ja pystyy helposti kaiken itse maksamaan niin maksaa, eikä ota vastaan esim. lapsilisää.  Mun mielestä on hienoa, että sellaisia perheitä on olemassa. Valitettavasti itse olen pienituloinen enkä ole voinut elää noin. Jos olisin varakas niin tekisin samalla tavalla. Mun mielestä kaikki tuet on tarkoitettu ainoastaan pienituloisille.

Vierailija
6/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:34"]

Tää sossujen ovelle tulo, lapsilisän tiimoilta taitaa olla ihan vaan urbaanilegenda.

Tunnetko muuten Ap itsesi kovinkin paljon paremmaksi ihmiseksi, kun et etuuksia nosta?

[/quote]

En, tunnen itseni ihan normaaliksi ihmiseksi. Minusta sosiaalituet kuuluvat niille, jotka niitä tarvitsevat. Kannatan niitä. Nostaisin niitä tottakai itsekin, jos tarvitsisin. 

Ap

Vierailija
7/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:29"]

[/quote]

Mun mielestä se ei ole tyhmyyttä, että jos oikeesti on hyvin varakas ja pystyy helposti kaiken itse maksamaan niin maksaa, eikä ota vastaan esim. lapsilisää.  Mun mielestä on hienoa, että sellaisia perheitä on olemassa. Valitettavasti itse olen pienituloinen enkä ole voinut elää noin. Jos olisin varakas niin tekisin samalla tavalla. Mun mielestä kaikki tuet on tarkoitettu ainoastaan pienituloisille.

[/quote]

Näin minäkin sen näen. Pienituloisille tuet ovat todella tarpeeseen ja heille ne on tarkoitettukin. Emme mekään ole mitään rikkaita, vaan ihan tavallisia ja omillaan toimeentulevia ihmisiä. Ja kuten sanottu, jos tarvitsisimme tukea, hakisimme sitä ehdottomasti.

Mutta onko tämä harvinaista? Luulisi, että emme ole ainoita.

Ap

Vierailija
8/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan lisät. Annan ne hyvätekeväisyyteen (lasten ja nuorten hyvinvointiin). En luota valtion kykyyn kohdentaa käyttämättömiä tukiani oikeisiin osoitteisiin. Himaset eivät minun lisiäni tarvitse. Iloiseksi tulen, kun voin viedä vaikka joulupaketteja keräykseen, jossa ne tarvitseville lapsille annetaan.

Vierailija
9/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:26"]

Nostatteko te kaikki muut nämä lapsen tulon myötä Kelan myöntämät tuet? Siis vaikka teillä olisi varaa elättää omilla tuloillanne lapsi? Olemmeko tosiaan harvinaisuus?

[/quote]

Miten tuo onnistui teillä?

Me yritimme samaa lapsilisien kohdalla ja meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus ja soskussa oltiin yksiselitteisesti sitä mieltä, ettemme sovi vanhemmiksi, jos jo alusta asti eväämem lapsiltamme lakisääteiset edut.

Sama on kohdannut muitakin tuttujamme jotka ovat uskaltaneet yrittää samaa.

Minkä paikkakunnan kela ja lastensuojelu suostui tuohon?

Olisi hienoa, jos voisi viitata saamaanne päätökseen ja vaatia samaa kohtelua tännekin.

Vierailija
10/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eivät ne ovelle tulleet vaan lähettivät kirjeen jossa pyysivät meidät palaveriin.

Vierailija
11/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta soveltaa eri käytäntöä kuin Kelan ja lastensuojelun ohjeistukset? 

Vierailija
12/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidatte harvinaisia olla. ne varakkaat ja hyvätuloiset joita minä tunnen, ovat kaikista ahneimpia!

Vierailija
13/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysillä ihan loistava idea, otanpa käyttöön! Minäkin nostan lapsilisiä, vaikkemme niitä tulojen puolesta tarvitsisikaan. Mutta olen vain sitä mieltä, että vaikka jättäisin ne nostamatta, niin ne rahat ei kyllä ikinä päätyisi kenenkään vähävaraisen, sairaan, vammaisen ja muuten niitä enemmän tarvitsevan taskuun vaan joko jonnekin byrokratiakoneiston uumeniin tai sitten julkisten alojen palkankorotuksiin. 

Vierailija
14/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta on Espoo. Meihin ei olla oltu yhteydessä. Neuvolassakaan en käynyt (Suomessa) raskausaikana, joten viranomaisille on tullut tieto lapsen olemassa olosta vasta syntymän jälkeen (synnytyskin tapahtui ulkomailla).

Ap

Vierailija
15/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et ole nostanut äitiys- ja vanhempainpäivärahoja? Sulta jää sitten myös eläke saamatta tuolta ajalta. Oletko varma, että sulla on myös 40v kuluttua varaa elää pienemmällä eläkkeellä? 

Maailmassa tietty ehtii tuossa ajassa tapahtua kaikenlaista...voi olla että mitään eläkkeitä kellekään muulekaan silloin enää jaella.

Kaikki tuntemani ihmiset nostaa lapsilisät, ne kun kuuluu kaikille ja siksi niitä hiton korkeita veroja maksetaan. Ennemmin itsekin antaisin sitten valitsemaani hyväntekeväisyyteen kuin vaikkapa jollekin kansallisoopperalle.

Vierailija
16/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin nostamme. Saamme myös alinta vammaistukea, sen nostaminen kyllä jo vähän hävettää, varsinkin kun vakuutus kattaa kaikki lapsen sairastamat kulut. 

Vierailija
17/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä ei ole tarkoitettu pienituloisille, vaan lapsia omaaville ihmisille.

Vierailija
18/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kovan luokan valehtelija ja uskon vain jos pystyt asian mulle todistamaan. Eräs iso maatila ei nostanut tukiaisia, mutta sitten, kun tukiaiset julkaistiin niin olikin suurin nostaja eli kovan luokan ylpeitä valehtelijoita. Heillä tunnettu ja suuri maatila.

Vierailija
19/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kovan luokan valehtelija ja uskon vain jos pystyt asian mulle todistamaan. Eräs iso maatila ei nostanut tukiaisia, mutta sitten, kun tukiaiset julkaistiin niin olikin suurin nostaja eli kovan luokan ylpeitä valehtelijoita. Heillä tunnettu ja suuri maatila.

Vierailija
20/47 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä olisi äitiyspäivärahoja edes saanut, ap. Jos olet synnyttänyt ulkomailla ja asunut raskausajan ulkomailla, et ole edes oikeutettu Kelan rahoihin. Pitää asua vähintään 180 vuorokautta ennen lapsen syntymää Suomessa saadakseen tuet.

Helppoa se on soimata, kun itse ei ole edes oikeutettu tukiin. Hah.